Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
10-08-2021 om 09:52
Meestal hoor je idd van nieuwe heup goede resultaten. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is dan Bakblik!
Hier gelukkig een dagje vrij om even bij te komen. Daarna weer 3 dagen werken. Het is druk ivm vakantie op het werk nu.
Het lukt me niet helemaal alle ballen hoog houden op het moment. De pijn zit op een aanvaardbaar niveau dankzij wat extra pijnstilling dus dat is wel fijn. Maar ik mis de puf en energie om náást mijn werk nog alles draaiende te houden.
Donderdag gaat jongste op vakantie en krijg ik er nog twee dieren bij te verzorgen. De hamster is niet zoveel werk maar het paard... stal uitmesten en beweging geven gaat me gauw, zelfs al doe ik het minimaal, zo'n uur extra inspanning per dag kosten. 😰
lientje69
10-08-2021 om 16:41
Dat was de goden verzoeken denk ik. Zeggen dat de pijn op een aanvaardbaar niveau zat...
Grrrrr.
Zat ik nu net niet op te wachten met de komende drukke dagen voor de boeg.
Gelukkig zijn er twee vriendenben van dochter die héél graag een of twee dagen het paard willen trainen en verzorgen. Dat scheelt mij weer.
TanSwallow86
10-08-2021 om 16:54
Heb vandaag boodschappen gedaan. Was mijn trolley aan het inpakken en toen besloot mijn rug om in staking te gaan.
Heb het hok van Mosi nog niet opgeruimd, weet nog niet wanneer ik het doe. Want wanneer besluit je om het op te ruimen. Als ik het opruim dan voelt het meteen als definitief.
Heb nu nog 4 chins over. 2 dames en 2 heren
lientje69
10-08-2021 om 19:47
Komen er tzt nog nieuwe chins Harley? Of wil je er niet meer later?
Hok opruimen is wel definitief maar als je hem in de schuur zet om later te beslissen of je het definitief weg doet is dat een idee?
Met het hok in de kamer laten staan krijg je je lieve Mosy helaas ook niet meer terug.
TanSwallow86
10-08-2021 om 19:55
lientje69 schreef op 10-08-2021 om 19:47:
Komen er tzt nog nieuwe chins Harley? Of wil je er niet meer later?
Hok opruimen is wel definitief maar als je hem in de schuur zet om later te beslissen of je het definitief weg doet is dat een idee?
Met het hok in de kamer laten staan krijg je je lieve Mosy helaas ook niet meer terug.
Nee, geen chinchilla's meer.
Nee dat klopt, bij Blondie heb ik het een week geloof ik laten staan. Volgende week word de GFT container geleegd dan sowieso de hok weg en moet ook de andere 2 hokken nog schoonmaken.
SuzyQFive
10-08-2021 om 23:52
Wij waren even een heel lang weekend weg, heb net even bijgelezen maar ook weer het eea vergeten. 😬.
Pijn zal morgen wel erg zijn. Heb mijzelf erg gepushed afgelopen dagen en ben ook al 2w vergeten b12 te spuiten 🤦🏼♀️.
lientje69
11-08-2021 om 14:54
Sterkte dan Suzy, hopelijk valt de schade mee dan.
Hier weer terug van werk en ik ben erg moe .
Eerst maar even een tijdje op de bank met de benen omhoog.
Red_Velvet
12-08-2021 om 00:30
Heel m'n lijf doet pijn vandaag. Het is m'n eerste week dat ik op vraag van m'n arts 6-7 uur moet sporten, maar het gaat niet. Ik heb te weinig rustdagen (lees: 1 per week). Ben vanmiddag in m'n bed gekropen. Ik weet dat ik moet doorbijten maar zit constant in m'n hoofd met: wat als al dat trainen het probleem niet oplost? Wat als ik door deze pijn ga en over 2 maand blijkt dat de oorzaak/oplossing ergens anders ligt? Heb ff een baaldag vandaag maar we blijven volhouden. Morgen rust ik uit.
QuarrelsomeSnail25
12-08-2021 om 00:49
Red_Velvet schreef op 12-08-2021 om 00:30:
Heel m'n lijf doet pijn vandaag. Het is m'n eerste week dat ik op vraag van m'n arts 6-7 uur moet sporten, maar het gaat niet. Ik heb te weinig rustdagen (lees: 1 per week). Ben vanmiddag in m'n bed gekropen. Ik weet dat ik moet doorbijten maar zit constant in m'n hoofd met: wat als al dat trainen het probleem niet oplost? Wat als ik door deze pijn ga en over 2 maand blijkt dat de oorzaak/oplossing ergens anders ligt? Heb ff een baaldag vandaag maar we blijven volhouden. Morgen rust ik uit.
Wat vervelend. 
Is jouw arts ook bekend met super compensatie? Dat je dus alleen opbouwt als je op het juiste moment de juiste prikkel geeft aan je lijf. En niet te vroeg, want dan breek je af.
Luisteren naar je lichaam is bij veel artsen/mensen alleen hun motto als het hun uitkomt, is mij opgevallen. 
TanSwallow86
12-08-2021 om 04:27
Een slapeloze nacht. Ben naar bed gegaan om elf uur, en ben nog wakker, erg rusteloosheid.
Red_Velvet
12-08-2021 om 17:17
HarleyQuin schreef op 12-08-2021 om 04:27:
Een slapeloze nacht. Ben naar bed gegaan om elf uur, en ben nog wakker, erg rusteloosheid.
Dat is superkut. Hopelijk slaap je vannacht beter. Wat bij mij enorm helpt om snel in slaap te vallen is sauna + full body massage. 's Avonds merk je daar echt het effect van.
@Hen74 ow die term kende ik nog niet, bedankt. Ga ik straks ns opzoeken. Ik vind het vreemd dat ze 4u spiertraining per week "veel te weinig" vinden. Ik kom van nul he. Hiervoor was ik de ergste couch potato die je je kan indenken.
lientje69
12-08-2021 om 17:26
6 tot 7 uur sporten per week?
Dat red ik echt niet hoor.
Vind mijn werk al topsport.
Vandaag na het werk moest ik ook nog het paard verzorgen van dochter die op vakantie is.
Ik ben nu wel enigzins op eerlijk gezegd. Gelukkig morgen avonddienst dus ik kan uitslapen .
Harley, waardeloos is dat. Hopelijk kan je nu nog wat slapen. Dochter had vannacht ook wakker gelegen door haar ptts, ik belde haar net, lag ze te slapen.
Haha, om dáár nu voor naar Madeira te gaan...ik zei, dat kan thuis ook hoor.🤣
TanSwallow86
12-08-2021 om 17:28
Ben de hele nacht wakker geweest. Voel mij ook vreemd, net alsof ik mijzelf niet ben, maar op een afstand naar mijzelf aan het kijken ben
Bakblik
12-08-2021 om 18:09
6-7 sporten in de week moet je natuurlijk wel opbouwen. Wie heeft bedacht dat je van couch potato met 0 uur beweging in de week zo actief moest worden zonder iets op te bouwen? Heb je begeleiding van een fysiotherapeut of revalidatietherapeut?
Normaal sport ik 3 uur in de week als in echt sporten en ben ik verder nog flink actief doordat ik alles binnen een straal van 6 km op de fiets doe.
Zondag thuisgekomen van 9 dagen vakantie, waar ik wel heb gefietst en gewandeld, de krachttraining in de sportschool moet ik dan echt weer opbouwen.
Kom voor jezelf op een zeg dat dit niet gaat.
SuzyQFive
12-08-2021 om 18:44
lientje69 schreef op 11-08-2021 om 14:54:
Sterkte dan Suzy, hopelijk valt de schade mee dan.
Hier weer terug van werk en ik ben erg moe .
Eerst maar even een tijdje op de bank met de benen omhoog.
Nou, kon gisteren met de buuf op pad. Die was niet helemaal lekker dus was taxi naar huisarts en ‘s middags ziekenhuis. Viel mee uiteindelijk maar wel mijn energie weg uiteraard 😬