Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Nlnj, ik kom ook niet veel verder dan " de leuke dingen" kunnen doen. 
Gelukkig lukt je dat nu wel.

Riony, beterschap. Je moet goed voor jezelf opkomen. Absurd dat dat moet, vind ik, maar het is niet anders. 

lientje69 schreef op 21-07-2021 om 17:07:

Gelukkig Riony, fijn voor je!

Dank voor je reacties!

Moyrrie, sterkte met de pijn!
Ik had maar 2 weken vrij, eind augustus heb ik nog een week. En in oktober en december ook weer.  

Riony, graag gedaan!

Moyrrie schreef op 22-07-2021 om 09:56:

Riony, beterschap. Je moet goed voor jezelf opkomen. Absurd dat dat moet, vind ik, maar het is niet anders.

Als je ziek bent en pijn hebt kan je dat vaak juist niet goed.

Op het moment gaat het beter. Temperatuur is praktisch normaal zo te voelen (heb het niet opgenomen) en de toestand verschilt niet meer van een week geleden. 

De nooit eerder gevoelde afschuwelijke rug- en flankpijn waarmee ik 35 uur geleden wakker werd is helemaal weg. Ik kon haast geen beweging meer maken. 

Het blijft een raadsel.

Moyrrie schreef op 22-07-2021 om 09:56:

Zo stom dat je (ik) je dan daar nog schuldig over gaat voelen!

En ja ik ben blij dat ik dat nu ‘zomaar’ kan; vanmorgen 10 km gewandeld en na de lunch mag de stalen ros er aan geloven

Oh er zijn mensen die vinden dat je met je laatste krachten nog betaald werk zou moeten doen. Kan je bij wijze van spreken op je sterfbed nog je tong uit je mond steken, dan kan je ook nog professioneel postzegels likken, of zoiets. In plaats van daar lekker lui liggen te liggen.

Soms zeggen heel respectabele, verstandige mensen dergelijke dingen, zodat je er helemaal in de war van raakt. Die mensen zijn dan nooit zelf ernstig ziek geweest; dat is de enige verklaring.

Wat fijn NLNJ dat je dat nu af en toe kunt.!

Riony, dat is iets waar we allemaal hoer tegenaan lopen. Je ziet aan de buitenkant over het algemeen( bij de meeste op dit topic) niks aan ons. Dus waarom dan niet werken/ weinig uur werken enz?
Dat ik bijvoorbeeld na een zware dag niet kan slapen van de pijn, tsja, dat ziet niemand. Je moet dingen inderdaad zelf ondervinden of meemaken om erover te kunnen oordelen.

Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat een deel van onze meeschrijfsters liever op viva blijft.
Ik ben erg tevreden over de functionaliteit van dit forum en erger me groen en geel aan toon meer, het verplicht moeten bookmarken enz. Begrijp niet hoe het kan dat Via dit in een paar weken zó goed uit de grond heeft weten te stampen terwijl op viva de meest simpele dingen al lastig zijn. 
Ik heb altijd heel graag op viva geschreven hoor maar merk nu er een alternatief is, dat dit fijner werkt en leest voor mij.

Maar ik vind het dus oprecht jammer dat de rest er blijkbaar anders over denkt. Ik baal er dus wel van dat Viva nog " even " doorgaat. Want ik geloof echt dat dit tijdelijk is deze doorstart.

Lientje, in heel arme landen zal het nog wel voorkomen dat ook doodzieke moeders moeten gaan werken in fabrieken of op het land, puur om hun kinderen en zichzelf in leven te houden. Maar ik denk dat ze dan daar helemaal opgebrand van raken en korter leven om over de kwaliteit van hun leven maar niet te spreken.

Het is trouwens best absurd dat die mensen daar met 39 graden koorts in de fabriek moeten ploeteren om de wegwerpkleding te maken van de mensen hier.

Ik hoop dat ze blijven vechten voor betere omstandigheden.

Maar hier in Nederland is een dergelijke martelarij helemaal niet nodig.

Mensen zijn apetrots op iets wat ze gewoon hebben gekregen bij hun geboorte: hun goede genen. Terwijl ze zelf denken dat ze heel goed van moraal zijn.

Ja Lientje, ik vind het ook jammer dat een aantal liever bij viva blijven hangen. Ik vind dit forum veel vriendelijker van toon en gebruiksvriendelijker. 
Ik hoop dat de rest toch nog hierheen wil komen. 

ik kijk wel even hier en dan even op viva: het hele ‘coronagebeuren’ is ook op viva blijven hangen, dus ja die moet ik wel blijven volgen he hahahahahaha oeps.
Ik heb trouwens 42 jaar gewerkt zeg.

Wat bedoel je met 42 jaar NLNJ?

Moyrrie, ik kijk nog steeds af en toe op viva. Maar waar ik " vroegah" de hele dag rustig op toon meer drukte, merk ik nu dat het me irriteert. Net als het moeten bookmarken om terug te komen bij je laatst gelezen post. Ik zie hier dat het dus ook anders kan. Vind het dan te vermoeiend bij viva en haak snel af. Ook heb ik niet meer zo de behoefte daar te reageren, maar waarom dat is, kan ik de vinger niet opleggen eerlijk gezegd.
Misschien hangt dat ook wel samen met een stukje irritatie over de manier waarop DPG dit aangepakt heeft.
We gaan stoppen, o nee toch niet.... 

Pizza vanavond op t menu. Afhaal. Lekker makkelijk.
Verder heb ik hier wat zorgen over de gezondheid van man, ze reageren raar in het ziekenhuis. Zou vandaag nog gebeld worden na onderzoek want " het is niet goed" 
Lekker vaag  weer. En nog niet gebeld uiteraard...

Ik heb Viva altijd open staan ergens, maar dit forum nog niet. Kijk wel op beiden trouwens

Hier redelijk ok dag, wel druk met werk en nieuwe bril ophalen vanochtend.

ik kijk op beide maar vaker hier dus. Kohaku , waarom duurt het nog zo lang eer je naar je nieuwe plek kunt? Heeft dat met de vakantieperiode te maken of is daar een andere reden voor?

Oh zie het al op Viva, geen mensen voor de intake. Kunnen ze niet een verkorte intake doen en dan later de uitgebreide als er weer mensen zijn? Doen wij in de zorg ook wel eens.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.