Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Noglangnietjarig
20-07-2021 om 20:32
Duidelijk Lientje, ja ik heb een boekhoudprogramma, de bank wordt via een koppeling ingelezen, brw is 1 druk op de knop, betalingen gaan zo goed als automatisch. Alleen de inkoopfacturen boek ik wel per stuk in terwijl dat in principe ook al niet meer hoeft.
Verkoop doe ik niets meer aan want dat is een nieuw urenregistratieprogramma die 'de mannen' dagelijks via een app op hun telefoon invullen. En ik kan daar hier thuis totaal helemaal niets mee haha.
Maar dat boekhoudprogramma 'leen' ik dus uit aan de buren voor een paar euro per maand, ik kan er 99 administraties op kwijt.
lientje69
20-07-2021 om 20:40
Bank zou bij dit programma ook met een koppeling ingelezen kunnen worden. Maar ik ben niet zo erg handig daarmee, heb t wel geprobeerd maar dan pakt hij sommige dingen niet automatisch en moet dat weer handmatig. En dan raak ik gewoon t overzicht kwijt.
Facturen voer ik ook zelf in . En mijn computer is eigenlijk aan vervanging toe dus ook nog een megatraag, dat is ook niet echt helpend...
rionyriony
21-07-2021 om 10:07
lientje69 schreef op 19-07-2021 om 20:57:
[..]
👍️geen risico mee nemen hoor!
Nadat ik gisteren een middel had laten bezorgen, Cysticare, heb ik zo'n capsule genomen en ben uitgeput naar bed gegaan. Om 1.00 uur werd ik wakker, ik moest naar de wc (want ik had me klemgedronken aan water) en ik had een pijnlijke koude klem om mijn romp. Ik dacht: daar hebben we de nierbekkenontsteking. Wat moest het anders zijn?
Dus ik heb zeven uur opgezeten en ondertussen heb ik geprobeerd een urinesample te verzamelen. "Ochtendurine" had ik niet vanwege al dat drinken en al dat wc-bezoek. Het was haast water.
Ik heb dus toen de praktijk openging het potje naar de praktijk gebracht en ik mocht erop wachten: er was haast niets te vinden. Niet genoeg voor een antibioticum in ieder geval. Dus ik moet de dagen weer verder uit proberen te zingen.
lientje69
21-07-2021 om 10:35
Jeetje, wat een ellende Riony. Hopelijk heb je het ergste achter de rug. Maar hou het goed in de gaten, bij erge pijn, bloed of hogere koorts zeker weer bellen hoor!
Beterschap! 
rionyriony
21-07-2021 om 10:40
Je ziet in zo'n praktijk de mensen komen en gaan, vrolijk lachend, met een recept of een verwijsbrief in hun handen, maar als ik na veel moeite en pijn langs kom dan kijkt men absoluut niet naar het feit dat ik al vele jaren door gezond leven geen enkele medische hulp nodig heb gehad en dat het dus wel een dringende reden moet hebben als ik nu wel kom.
lientje69
21-07-2021 om 10:52
rionyriony schreef op 21-07-2021 om 10:40:
Je ziet in zo'n praktijk de mensen komen en gaan, vrolijk lachend, met een recept of een verwijsbrief in hun handen, maar als ik na veel moeite en pijn langs kom dan kijkt men absoluut niet naar het feit dat ik al vele jaren door gezond leven geen enkele medische hulp nodig heb gehad en dat het dus wel een dringende reden moet hebben als ik nu wel kom.
Je moet tegenwoordig ook echt op je strepen gaan staan en soms zelfs fel worden bij de huisarts is helaas mijn ervaring. Daarom zeg ik ook: trek gelijk weer aan de bel als de klachten erger worden.
Voorbeeld: ik heb dus ernstige chronische pijn agv een herseninfarct. Was daardoor erg beperkt qua werk, gezin, huishouden enz. Normale pijnstillers mag ik niet ( alleen paracetamol met codeine) Dat was niet afdoende. Meermaals gevraagd om iets sterkers, maar volgens HA was er niks voor mij.
Tot een bevriende verpleegkundige mij wees op amitryptilline, dus ik weer naar de HA. Legde het voor en HA zei: o ja, dat mag jij wel ja.
Al die jaren dat ik huilend van de pijn op de bank zat! Ik kon opeens meer doen. En sinds ik er cbdolie met thc bij ben gebruiken is de pijn acceptabel geworden en kan ik zelfs meer werken! Waarmee ik maar wil zeggen: laat je niet te snel wegsturen, kom voor jezelf op. Helaas is het nodig.
lientje69
21-07-2021 om 10:55
inmiddels thuis na vakantie weer aan de cbdolie( die ik in het vervolg toch maar meesmokkel op vakantie denk) en de codeine en mijn pijn is weer naar een aanvaardbaar niveau gezakt. Waardoor ik nu ook weer meer energie heb. Zó jammer dan dat de pijn ( een deel van) je vakantie zo kan beïnvloeden en verpesten.
rionyriony
21-07-2021 om 11:22
@Lientje - het lijkt mij best ingrijpend zo'n herseninfarct en moeilijk om te verwerken. Goed dat je toch weer genoeg capaciteit hebt om te werken met zo weinig mogelijk pijn.
Wat betreft de test daarnet; enerzijds begrijp ik hun manier van denken maar feit is dat ik me nu een enorme aansteller voel, terwijl ik toch vijf dagen lang tot niets in staat ben geweest. Ik snap dat ze zo weinig mogelijk antibiotica willen voorschrijven omdat de bacteriën resistent daartegen worden, maar dan denk ik ook: kijk in mijn dossier en dan zal je zien dat ik minstens 20 jaar geen AB heb gebruikt dus dat de kans dat ik een resistente stam bij me draag niet erg groot is. En ook dat de kans dat ik ooit weer met een dergelijke hulpvraag kom, nihil is.
SuzyQFive
21-07-2021 om 12:16
Dan zou ik nogmaals urine verzamelen. Het hoeft echt niet per se ochtendurine te zijn bij blaasontsteking.
rionyriony
21-07-2021 om 14:50
Ik heb dat inmiddels gedaan, Suzy, toen ik merkte dat ik opnieuw begon te bloeden ben ik weer opnieuw daarheen gelopen en deze keer was het niet te ontkennen dat ik van binnen werd opgevreten. 
En ik heb nu het hevig begeerde middel in handen dus binnenkort kan ik weer slapen, mooie boeken lezen en in de zon zitten. 
Dit gaat me nooit meer overkomen; daar zorg ik wel voor.
SuzyQFive
21-07-2021 om 17:52
Heb me toch een potje last van mijn onderrug en benen 🤪. Gisteren een halve dag in Deventer geweest en oh ja… Zo’n dag staan, slenteren en stilstaan trek ik eigenlijk niet… Totaal niet een stoel op wielen gedacht. Is ook totaal niet handig met kinderen en smalle winkels.
lientje69
21-07-2021 om 18:27
Is ook niet echt handig Suzy maar soms wel de beste optie toch.
Hier helaas ook weer meer pijn. Het ging zo goed..misschien toch weer teveel gedaan helaas.
lientje69
22-07-2021 om 08:48
Goedemorgen
Hier vandaag met schoonmoeder op pad weer. Verder heeft man vandaag 2 onderzoeken in het ziekenhuis en staat er nog een grote strijkwas voor ik morgen weer voor 6 dagen aan het werk ga. Gelukkig ook een aantal kortere diensten, anders was het veel te gek. Fijne dag allemaal alvast!
Moyrrie
22-07-2021 om 09:52
Suzy, hopelijk heeft een nacht slapen je goed gedaan.
Lientje, wat is jouw vakantie snel gegaan.
En sterkte voor en met je man vandaag.
Ik heb van de week schapenwol gesorteerd en de meeste poep en andere zooi verwijderd. Het was eigenlijk te zwaar, ook al had ik het werk in stukken verdeeld. Het wassen heb ik nog geen zin in. Eerst moet de pijn weer minderen.
Vandaag ga ik genieten van de hommels en bijtjes en vlinders in de tuin. Ineens zijn ze er en vooral de blauwe distel, vlinderstruik en lavendel worden druk bezocht.
Fijne dag allemaal