Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Hallo, wat fijn dat jullie hier ook zijn. Ik lees al jaren met jullie topic mee op Viva. Ik stel mezelf ook wel even voor, maar weet niet of ik actief ga meeschrijven. Kizomba, bijna 40. Bijna 22 jaar samen met mijn vriend waarvan 17 jaar samenwonend. Ik vanuit de Randstad verhuist naar het mooie Limburg. Bewust kindvrij. Geen huisdier meer. Ga ik ook niet meer aan beginnen. Hecht mij te veel en kan niet nog een keer zo'n verlies aan. En we hebben nu meer bewegingsvrijheid. 

Van jongs af aan chronische ontstekingen in mijn rechter voet. De ene periode erger dan de andere periode. Mijn werk zorgt er voor dat ik het wel regelmatig heb. Moet veel lopen. Dan ga ik maar weer aan de Naproxen. Hierdoor loop ik vaak ook verkeerd waardoor ik ook rug, knie en -heupklachten heb. Mijn gewicht is ook niet bevorderlijk. Maar ben sinds kort aan het sporten dus hopelijk daalt dat straks wat. Ook handproblemen waardoor ik regelmatig ontstekingen heb ik mijn pezen. Maar ik mag nog niet klagen als ik soms hoor wat anderen voor beperkingen hebben. 

Veel forumplezier dames. 

SuzyQFive schreef op 10-07-2021 om 21:17:


Pijn hoort nu eenmaal bij mijn leven, maar mijn leven is niet de pijn.

Mooi gezegd! 

Moyrrie schreef op 10-07-2021 om 19:37:

Is dat wat Fictivia. Dan zou je ook je oude wachtwoord op kunnen vragen.

IK had toen een heel andere email, ik weet niet eens welke, dus bewijs het maar eens

Ah, voorstellen, goed idee.

Ik ben D... Fictivia, 54 jaar, samenwonend in Groningen, moeder van twee zoons 23 (met fibro en hms en conversiestoornis, woont in Londen) en 22 (woont ook een eind weg ) en we hebben nog een hond, maar die is nogal oud, dus tot mijn verdriet hebben we waarschijnlijk binnenkort geen hond meer

Ikzelf heb fibromyalgie. Altijd pijn maar niet genoeg om altijd pijnstillers te slikken, gelukkig. Daarnaast hormonale migraine (hoop ik, zodat het over een tijdje ook echt ophoudt)

Welkom RavlavR, Bakblik en Kizomba. 
Ik reageer later even met mijn voorstellen, ben op vakantie in het mooie Oostenrijk. En ga nu eerst lekker ontbijten hier.
Zit in een hotel zo dat ik niks hoef te doen. Dat is wel een plus want dan hou ik wat energie over voor de leuke dingen. Dat schiet er bij een huisje nog wel eens bij in.

SuzyQFive

SuzyQFive

12-07-2021 om 09:00 Topicstarter

Veel plezier Lientje!

SuzyQFive

SuzyQFive

12-07-2021 om 09:03 Topicstarter

Brak geslapen vannacht. De kitten was op zich niet heel druk maar verplaatste zich wel regelmatig door het bed (waarschijnlijk had ze het dan even te warm).
In principe ben ik tegen dieren in bed maar mijn vriend vind het zo zielig als ze alleen beneden is. Ik zei: volgende week zijn we op vakantie, dan is ze de hele week alleen. Ze kan beter nu wennen aan alleen zijn. Dus nu hebben we een compromis van om de dag (al zal dat beest daar niet veel van snappen denk ik). Verder veel last rug en nek. Dus zo even bellen weer voor een afspraak bij de fysio. 

Oh een voorstelrondje.

Ik ben Kohaku, 24 jaar, ik heb HMS, wat gepaart gaat met zenuwpijn, en scoliose.
Ook heb ik autisme en een scala aan psychische problemen waaronder een depressie en eetstoornis.
Zit op het moment nog opgenomen in een kliniek vanwege mijn autisme maar ga binnenkort naar een woning (begeleid).

Ik houd van tekenen, schrijven, foto's maken en gamen, en heb een kat, Mia, die de liefde van mijn leven is.

Suzy, wisselen van wel in bed naar niet in bed, is inderdaad niet te volgen voor een kitten. 
Laat je de kitten echt de hele week alleen? Hoe oud is ze.
Ik wil graag een week op haar passen. Als je naar het zuiden rijdt mag je haar bij me afzetten. 

O ja, even voorstellen. 
Ik ben inmiddels 50 jaar 
Ik heb een kapotte rug, die met schroefjes en staafjes vastgemaakt is. Ik heb nog continu pijn. 
Ik heb cognitieve problemen en heb regelmatig migraine.

SuzyQFive

SuzyQFive

12-07-2021 om 09:57 Topicstarter

Moyrrie schreef op 12-07-2021 om 09:26:

Suzy, wisselen van wel in bed naar niet in bed, is inderdaad niet te volgen voor een kitten.
Laat je de kitten echt de hele week alleen? Hoe oud is ze.
Ik wil graag een week op haar passen. Als je naar het zuiden rijdt mag je haar bij me afzetten.

Lief van je ❤️. Nee, de andere twee katten zijn er ook nog en ze gaat zeker twee keer per dag uitgebreid geknuffeld worden door de buurvrouw van mijn vriend ☺️. 
Ze mocht ook even terug naar haar nestjeshuis (is een vriendinnetje van mijn dochter) maar de Buuf wilde graag knuffelen dus dat komt wel goed. 

ik ben dus lientje69, 51 jaar oud en heb op mijn 21ste een herseninfarct gehad waaraan ik chronische pijn over heb gehouden. Hierdoor kan ik helaas niet meer fulltime werken. Heb meerdere parttime baantjes gehad en  ben nu sinds anderhalf jaar een scholingstraject gestart BBL voor verzorgende IG. 
Ben getrouwd, heb 2 dochters en een pleegzoon, die noem ik zorgkind als ik iets over hem schrijf.

Verder in huis : kat, konijn en hamster. En nog een paard van dochter maar die staat natuurlijk niet in huis.

SuzyQFive schreef op 12-07-2021 om 09:57:

[..]

Lief van je ❤️. Nee, de andere twee katten zijn er ook nog en ze gaat zeker twee keer per dag uitgebreid geknuffeld worden door de buurvrouw van mijn vriend ☺️.
Ze mocht ook even terug naar haar nestjeshuis (is een vriendinnetje van mijn dochter) maar de Buuf wilde graag knuffelen dus dat komt wel goed.

Dit is inderdaad prima Ik had even niet in de gaten dat er nog meer katten zijn en dat ze lekker geknuffeld worden.


Kijk hoe ik heet  

De hond gaat morgenmiddag naar de dierenarts
Net de afspraak gemaakt en ik moet er steeds van huilen. Ben ik niet van mezelf gewend, maar zoals we een aantal weken terug al constateerden: het wordt wat veel.


btw: ik was dus even Fictivia. Kan berichten onder die naam gemaakt, waar nu wel Dreamer bij staat, niet wijzigen.

Dreamer , heel veel sterkte vandaag!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.