Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Hoe zou jij reageren?

Voor vele een soort dilemma maar wel een grote ergernis
Ik ben een paar dagen geleden op genomen geweest in het ziekenhuis.
Ik hou het even kort en krachtig met mijn vraag.
Vrij uit uren bellen op een verpleegafdeling door een patiënt van overleg tot studie tot hoe de man de kinderen moest verzorgen om een uur later met de kinderen op visite te komen.
Daarna weer over op bellen hoe het toernooi was verlopen en daarna weer over op de studie.
We lagen met 6 op een zaal en het bellen was door 1 patiënt die ging er goed voor zitten aan de tafel deed de studieboeken open en ging zo met de  studiebegeleider de plannen door nemen terwijl er mensen net van de operatie kamer afkwamen.
Nu weet ik dat bellen bij mij sowieso een irritatiepuntje is maar dit was echt overtreffende trap.
We liggen niet voor de "lol" op zaal met 6 personen zeg maar.
Kijk als iemand nu even contact op neemt met wil je dit mee nemen of hoe gaat het is allemaal prima maar uren zo bellen vind ik eigenlijk op een ziekenhuisafdeling niet bespreekbaar.
Hoe zouden jullie hier op reageren?


Wat zei de verpleging er van? Neem aan dat die dat ook merken en aangeven dat iedereen rust nodig heeft?

Ik zou denk ik in staat geweest zijn om haar telefoon uit het raam te flikkeren als ze naar de WC was.

Fuchsia

Fuchsia

16-11-2021 om 11:44 Topicstarter

Verpleging zei er niets van.

En jij zei ook niks tegen de verpleging?

Fuchsia

Fuchsia

16-11-2021 om 11:47 Topicstarter

Ja ik wel en kreeg als reactie dat men het goed in staat is zelf te regelen en mondig te zijn.En zelf er op aanspreken.

Zo heb ik ooit doodziek in t ziekenhuis gelegen, kinderen van de de dame naast mij waren super veel herrie aan het maken terwijl zij geholpen werd met douchen. Ik heb een flinke snauw gegeven richting de kinderen dat ze stil moesten zijn en daarna waren ze dat ook gewoon. Dus ik zou er iets van zeggen en aangeven dat ze maar naar het restaurant moet gaan om te bellen ofzo.

-Aangeven dat de rest er ligt om te herstellen en ze maar lekker in de cafetaria gaat zitten bellen
-Bij niet luisteren de verpleging nog eens inschakelen
-Bij nog niet luisteren de telefoon alsnog uit het raam flikkeren

Fuchsia

Fuchsia

16-11-2021 om 11:49 Topicstarter

Ooit heb ik in het zh gelegen daar werden de vreemdste maaltijden naar binnen gesjouwd..

Fuchsia schreef op 16-11-2021 om 11:49:

Ooit heb ik in het zh gelegen daar werden de vreemdste maaltijden naar binnen gesjouwd..

Wat heeft dat er mee te maken dan?

Fuchsia

Fuchsia

16-11-2021 om 11:50 Topicstarter

_melon schreef op 16-11-2021 om 11:50:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken dan?

Niets

Ik lag in het ziekenhuis te bekomen van een keizersnee toen er net na mij een pas bevallen vrouw binnenkwam. Binnen een half uur was onze vierpersoonskamer bevolkt door haar hele familie- en kennissenkring en werden de bubbels tevoorschijn gehaald. Er werd een gezellig feestje gevierd waarbij de rest van de kamer volledig genegeerd werd en het voeteneind van mijn bed, als gevolg van te weinig zitplaatsen voor de gasten, beleund werd door drie mensen. Dat gebonk tegen dat bed doet pijn als je net geopereerd bent. 

En hoewel ik in het dagelijks leven echt niet op mijn mondje gevallen ben, was ik overdonderd door de situatie, door een nacht zonder slaap en door een operatie in de vroege ochtend. Na een uur heb ik de verpleging gebeld, of ze alsjeblieft het gordijn rond mijn bed dicht wilden doen zodat men van mijn bed afbleef. Toen pas zag de verpleging wat er eigenlijk aan de hand was en hebben ze de bezoekers naar buiten gebonjourd. 

Als ik er nu over nadenk vind ik het onbegrijpelijk dat ik er niks van gezegd heb, maar blijkbaar is dat dus hoe ik in zo'n situatie reageer 😏. Of tenminste, zo deed ik dat 18 jaar geleden. Ik hoop dat ik nu wat assertiever ben!

In België is dat helemaal niet gangbaar om met 6 mensen op een zaaltje te liggen. Bij ons wordt er meer en meer gewerkt naar max 2 personen per kamer. Maar dan kan je natuurlijk nog zo iemand treffen. 
Wat ik me afvraag: hoe ziek is iemand die op die manier zijn leven telefonisch verderzet vanuit het ziekenhuis? En hoe ziek zijn die anderen als daar mensen met zessen op een kamer liggen? (ernstige vraag).
Wat mij betreft moet verpleging daarin tussenkomen maar aangezien die mensen (tenminste in België) al geen tijd hebben om fatsoenlijk zieke mensen te verzorgen, hebben ze dan nog wel tijd om telefoonpolitie te spelen en te zeggen dat er genoeg getelefoneerd is?
Hebben jullie in Nederland keuze op welk soort kamer (aantal mensen dus) jullie willen liggen?

ps: wat kraamkamers betreft, die zijn in België volgens mij allemaal voor 1 bevallen vrouw.

Ik vind het sowieso armoedig (en tijdens een pandemie ronduit onverantwoordelijk!) om mensen samen op een zaal te leggen. Vind idd dat bezoek en bellen verboden moet worden als je geen privékamer hebt. Bellen doe je maar als je een rondje door de gang wandelt en verder kun je gebruik maken van app/mail zonder geluid. 

letterkoekje schreef op 16-11-2021 om 12:11:

In België is dat helemaal niet gangbaar om met 6 mensen op een zaaltje te liggen. Bij ons wordt er meer en meer gewerkt naar max 2 personen per kamer. Maar dan kan je natuurlijk nog zo iemand treffen.
Wat ik me afvraag: hoe ziek is iemand die op die manier zijn leven telefonisch verderzet vanuit het ziekenhuis? En hoe ziek zijn die anderen als daar mensen met zessen op een kamer liggen? (ernstige vraag).
Wat mij betreft moet verpleging daarin tussenkomen maar aangezien die mensen (tenminste in België) al geen tijd hebben om fatsoenlijk zieke mensen te verzorgen, hebben ze dan nog wel tijd om telefoonpolitie te spelen en te zeggen dat er genoeg getelefoneerd is?
Hebben jullie in Nederland keuze op welk soort kamer (aantal mensen dus) jullie willen liggen?

Nederland is wat dat betreft echt nog 'n bananenland. Zelf had ik 'n eenpersoonskamer (de heerlijk rustige isoleer met dubbele deuren) toen ik een geplande operatie had. Had ik om verzocht vanwege mijn ASS en gelukkig gekregen. Zou echt helemaal gek worden van met andere mensen samen op 'n kamer te moeten, laat staan als ze ook nog bezoekers krijgen. Vind dat zó niet meer van deze tijd! Ik deel al geen hotelkamer als ik gezond ben en mijn reisgenoot graag mag. 

Fuchsia

Fuchsia

16-11-2021 om 12:18 Topicstarter

Verpleging is natuurlijk verplicht de mondkapjes te dragen Alle hulde voor de verpleging!
Maar ik hoor vrij slecht kan redelijk goed liplezen maar met zoveel contact geluiden om je heen kan je je onmogelijk concentreren op naar wat iemand wel tegen je zegt.

Fuchsia

Fuchsia

16-11-2021 om 12:20 Topicstarter

redbulletje schreef op 16-11-2021 om 12:15:

[..]

Nederland is wat dat betreft echt nog 'n bananenland. Zelf had ik 'n eenpersoonskamer (de heerlijk rustige isoleer met dubbele deuren) toen ik een geplande operatie had. Had ik om verzocht vanwege mijn ASS en gelukkig gekregen. Zou echt helemaal gek worden van met andere mensen samen op 'n kamer te moeten, laat staan als ze ook nog bezoekers krijgen. Vind dat zó niet meer van deze tijd! Ik deel al geen hotelkamer als ik gezond ben en mijn reisgenoot graag mag.

Na de operatie kwam ik weer terug op de zaal het eerste wat ik zag was ja hoor de bellende..

God zij dank kreeg ik een eigen kamer wat heerlijk rustig was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.