Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Dry january 2022


Bellejolie

Bellejolie

08-01-2022 om 11:30 Topicstarter

Qua luxe frisdrank ben ik trouwens erg te spreken over Fentimans (AH). Hun gingerbeer vind ik veel beter dan die van royal club (te zoet).
Fentimans is wel vrij prijzig (3,75 voor 0,75 l), maar ach, ik betaal voor een flesje wijn zonder blikken of blozen zo 10 euro.

Ik ben alcoholvrij bier altijd heel snel beu, het is niet iets wat ik de hele avond drink maar goed dat is cola ook niet. 
Net zijn de boodschappen bezorgd en man had ook ginger beer besteld.

Bellejolie schreef op 08-01-2022 om 11:27:

[..]

Valt mee vind ik. Nu kun je het zelf ook doseren natuurlijk, dus dat scheelt.

Tomatensap vind ik ook lekker, maar ook vaak erg vullend.

Daarom drink ik tomatengroentensap valt iets lichter maar altijd maar een glas vind het lekker combineren met hartige hapjes. 

Oh tomatengroentesap heb ik ook. Zal ik straks ook eens pakken.

Bellejolie

Bellejolie

08-01-2022 om 11:36 Topicstarter

Dolfje schreef op 08-01-2022 om 11:31:

Ik ben alcoholvrij bier altijd heel snel beu, het is niet iets wat ik de hele avond drink maar goed dat is cola ook niet.
Net zijn de boodschappen bezorgd en man had ook ginger beer besteld.

Nou dat is zeker waar.  Als ik geen alcohol drink, dan drink ik misschien 2 a 3 glazen fris/water op een avond. Met alcohol drink ik veel meer.

Dus zo kan ik de dure frisjes prima goedpraten

PriceyRook54

PriceyRook54

08-01-2022 om 12:18

Behalve water, koffie, groene thee of alcohol (wijn of G&T) drink ik eigenlijk niets anders, bedenk ik me nu. 

Bellejolie schreef op 08-01-2022 om 11:30:

Qua luxe frisdrank ben ik trouwens erg te spreken over Fentimans (AH). Hun gingerbeer vind ik veel beter dan die van royal club (te zoet).
Fentimans is wel vrij prijzig (3,75 voor 0,75 l), maar ach, ik betaal voor een flesje wijn zonder blikken of blozen zo 10 euro.

Ha ja, wat een geld besparen we deze maand... Die Fentimans kan ik ook wel eens proberen, maar ik vond die siroop bepaald niet te zoet. Tomatengroentesap drink ik ook wel, maar dat vind ik 's avonds laat niet zo lekker.

PriceyRook54

PriceyRook54

15-01-2022 om 22:20

Wat een hoop weekends (weekenden?) deze maand  

Ik ben weer koffie gaan drinken, ik merkte niet echt verschil in beter kunnen slapen en aangezien ik weer werken moet, is een kopje koffie per dag wel lekker.

Ik ben inmiddels op vakantie en dry january is nu even gestopt voor mij. Pak het na de vakantie weer even op denk ik.

Bellejolie

Bellejolie

16-01-2022 om 18:25 Topicstarter

Geen problemen hier

PriceyRook54

PriceyRook54

04-02-2022 om 20:28

Ennn ik zit hier weer heerlijk aan de wijn, de perfecte vrijdagavond 

Behalve twee G&Ts in de stad tijdens een onverwachte meet-up in de stad met een vriendin twee weken geleden heb ik het “dry” gehouden. Saaie boel 

Ik ben na de vakantie een weekje alcoholvrij geweest en zit nu ook aan het speciaalbier. 
Maar we ( man en ik)hebben met elkaar afgesproken dat we het bij 1 avond per week houden.

PriceyRook54

PriceyRook54

04-02-2022 om 21:31

Proost Dolfje!

Wij drinken sowieso alleen in het weekend, maar goed, dat kan rustig drie avonden zijn dus 

Proost allemaal, hier een op 1 dag na volledige Dry January en ik ben nog niet weer aan de drank. Misschien vanavond, ik denk ook aan 1 avond in de week.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.