Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Kanker heeft gewonnen; moeder overleden


rooiekater

rooiekater

11-02-2023 om 19:43 Topicstarter

Met broer heb ik een hele goeie band altijd al gehad. Alleen zijn wij totaal verschillend in omgaan met emoties. Gelukkig heeft hij ook steun van zijn collega's. En 1 van zijn collega's daar de vriendin van is weer een collega van mij en die hebben ook gezegd onze deur staat altijd open voor jullie beide. 

Het raakte mijn moeder maar ze vind het super fijn. Omdat mijn vader een verdieping hoger slaapt nood gedwongen. Maar door die beer is ze niet alleen snachts. 

rooiekater

rooiekater

16-02-2023 om 17:33 Topicstarter

Dit vind ik zielig  mijn moeder is ziek van de chemo. Maar nu doodsbang dat ze weer naar het ziekenhuis moet. Tot panniek aan toe. 
We kunnen blijven herhalen dat ze niet naar het ziekenhuis gaat als ze dat niet wil. Maar het blijft niet hangen of ze geloofd ons niet. 
Thuiszorg blijft ook zeggen u hoeft niet naar het ziekenhuis. 

ach wat sneu en heftig voor je moeder en ook voor jullie. Sterkte♥️

rooiekater

rooiekater

16-02-2023 om 18:26 Topicstarter

Bedankt 

rooiekater schreef op 16-02-2023 om 17:33:

Dit vind ik zielig mijn moeder is ziek van de chemo. Maar nu doodsbang dat ze weer naar het ziekenhuis moet. Tot panniek aan toe.
We kunnen blijven herhalen dat ze niet naar het ziekenhuis gaat als ze dat niet wil. Maar het blijft niet hangen of ze geloofd ons niet.
Thuiszorg blijft ook zeggen u hoeft niet naar het ziekenhuis.

Kan je de huisarts vragen om langs te komen? Zodat ze ook die zelf kan zeggen dat ze niet naar het ziekenhuis wil?

Nare situatie voor iedereen. Sterkte.  

rooiekater

rooiekater

16-02-2023 om 20:25 Topicstarter

KoekieJupe schreef op 16-02-2023 om 19:48:

[..]

Kan je de huisarts vragen om langs te komen? Zodat ze ook die zelf kan zeggen dat ze niet naar het ziekenhuis wil?

Nare situatie voor iedereen. Sterkte.

Ze heeft morgen een telefonisch consult staan met de oncoloog. Die hebben we gevraagd of ook zei wil benoemen dat als ze niet wil ze niet word opgenomen. 

Ik denk dat het van de chemo komt de vorige keer was ze ook zo. Maar dan met andere dingen. Meestal trekt dat na een dag 4 weg dat gedrag. 

Oh wat heftig rode Kater. Hoe is het nu met je moeder?
En een dikke 

rooiekater

rooiekater

19-02-2023 om 18:52 Topicstarter

Beril schreef op 19-02-2023 om 08:38:

Oh wat heftig rode Kater. Hoe is het nu met je moeder?
En een dikke

Lief dat je hrt vraagt

Het gaat wel. Ze krijgt nu voor de nacht een slaap tablet en daardoor is ze overdag minder angstig.   

Fijn dat het wat beter gaat.

rooiekater

rooiekater

05-03-2023 om 18:51 Topicstarter

Advies gevraagd  wat zouden  jullie doen met vriendschappen die helemaal niet vragen hoe het gaat en die het onderwerp kanker vermijden ook al wil ik mijn verhaal kwijt? 
Voelt best eenzaam om er over te zwijgen en er eerlijk in zijn krijg ik vaak terug dat ze gewoon lol willen hebben en geen zware onderwerpen willen bespreken. 

rooiekater schreef op 05-03-2023 om 18:51:

Advies gevraagd wat zouden jullie doen met vriendschappen die helemaal niet vragen hoe het gaat en die het onderwerp kanker vermijden ook al wil ik mijn verhaal kwijt?
Voelt best eenzaam om er over te zwijgen en er eerlijk in zijn krijg ik vaak terug dat ze gewoon lol willen hebben en geen zware onderwerpen willen bespreken.

Oh wauw. Dan zou ik me denk ik nog afvragen hoe echt deze vriendschap nog is met ze. Zijn het meerdere? Of heb je nog wel iemand waar je je hart kunt luchten?

Toen een hele dierbare ziek werd, had ik gelukkig wel mensen om me heen waar ik mijn hart kon luchten. Maar vaak leer je in zulke periodes wel je vriendschap kennen helaas. Die dierbare is toen ook wel wat vriendschappen kwijtgeraakt, omdat mensen niets meer van zich lieten horen. 

rooiekater

rooiekater

05-03-2023 om 19:33 Topicstarter

Broodjebrie schreef op 05-03-2023 om 19:10:

[..]

Oh wauw. Dan zou ik me denk ik nog afvragen hoe echt deze vriendschap nog is met ze. Zijn het meerdere? Of heb je nog wel iemand waar je je hart kunt luchten?

Toen een hele dierbare ziek werd, had ik gelukkig wel mensen om me heen waar ik mijn hart kon luchten. Maar vaak leer je in zulke periodes wel je vriendschap kennen helaas. Die dierbare is toen ook wel wat vriendschappen kwijtgeraakt, omdat mensen niets meer van zich lieten horen.

Ik heb ook wel 3 vriendinnen waar ik gelukkig hier over kan praten en die ook de vraag stellen hoe voel jij je er onder. 

Maar heb nu bij 3 mensen echt zware twijfel en twijfel aan de vriendschap. 

rooiekater schreef op 05-03-2023 om 18:51:

Advies gevraagd wat zouden jullie doen met vriendschappen die helemaal niet vragen hoe het gaat en die het onderwerp kanker vermijden ook al wil ik mijn verhaal kwijt?
Voelt best eenzaam om er over te zwijgen en er eerlijk in zijn krijg ik vaak terug dat ze gewoon lol willen hebben en geen zware onderwerpen willen bespreken.

Pfff.. ik herken wel dat mensen bang zijn om iets verkeerds te zeggen, maar helemaal geen zware onderwerpen willen bespreken en gewoon lol willen hebben zou mij ook rauw op mijn dak vallen.

Het klopt wel dat je in dit soort periodes je echte vrienden leert kennen. 

rooiekater schreef op 05-03-2023 om 19:33:

[..]

Ik heb ook wel 3 vriendinnen waar ik gelukkig hier over kan praten en die ook de vraag stellen hoe voel jij je er onder.

Maar heb nu bij 3 mensen echt zware twijfel en twijfel aan de vriendschap.

Ik zou dan lekker focussen op je 3 vriendinnen waar je goed mee kan praten, en de andere 3 even laten voor wat het is. Je hebt je energie hard nodig komende tijd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.