Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Kanker heeft gewonnen; moeder overleden

Ik zoek gewoon een plekje om van mij af te schrijven.

De band tussen mij en mijn moeder is zeer wisselend. Maar ik gun nooit iemand op aarde kanker toe.

Begin 2020 diagnose eierstok kanker met uitzaaiingen o.a naar de lymfeklieren, longen en organen. 
Chemotherapie gehad 8 kuren en tussendoor een zware operatie waarbij een hoop is weg gehaald.
Scan half 2021 wees uit dat er niks meer zat ook in het bloed niks te vinden.

Begin 2022 i.v.m vage klachten en twijfelachtige foto scan gehad niks op te zien.

Laatste weken is mijn moeder veel ziek lijkt niet op te knappen. Inmiddels bloed geprikt en er zijn tumormarkers gevonden. En op de echo was veel vocht zichbaar wat de vorige keer ook was toen ze de tumor vonden. 

Vandaag de ct scan gehad en hopelijk morgen de uitslag.


Veel sterkte, to. 

Ach wat rot!!

Ach toch Heel veel sterkte

Oei 😓 wat spannend 

rooiekater

rooiekater

29-12-2022 om 18:40 Topicstarter

Bedankt allemaal ik vrees het ergste. 

Oh wat naar!

Wat vreselijk voor jullie. Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden. De wetenschap is zo geavanceerd tegenwoordig. Sterkte!

och wat vreselijk. Heel veel sterkte voor jullie!

Wat een stress, sterkte...

Wat rot zeg, dat moet vast voor veel stress zorgen.. Dikke knuffel voor jou

rooiekater

rooiekater

29-12-2022 om 19:46 Topicstarter

Amazooi schreef op 29-12-2022 om 19:28:

Wat vreselijk voor jullie. Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden. De wetenschap is zo geavanceerd tegenwoordig. Sterkte!

Bedankt allemaal! 

Klopt ze kunnen heel erg veel en er is ook zeker goeie hoop. 

Maar de vorige keer was al gezegd als het terug komt word het een lastiger verhaal. 

Vind het gewoon spannend 

Wat een heftige en spannende periode.
Ik snap je gevoel, de onzekerheid. 

Nu word ik wellicht erg herkenbaar, maar wil je mijn verhaal delen:
Mijn moeder had in 2017 longkanker. Bestraling en chemotherapie gehad. Daarna nog een operatie waar ze niet goed uit kwam: weken op de IC, daarna nog maanden revalidatie. 
Toen leek toen weg te zijn. Vorig jaar tijdens de jaarlijkse scan: borstkanker en leverkanker. 
Borst was 1 operatie en klaar. Lever helaas een ander verhaal. Dat zijn allemaal kleine plekjes in het midden van de lever dus niet te opereren. Chemotherapie en/of bestraling zal niet helpen. Wel behandelingen gehad om de bloedtoevoer naar de gezwelletjes te stoppen. Alleen dat heeft helaas niet voldoende geholpen. Nu chemokuur in tabletvorm. Dit mag ze zo'n 2 jaar en dan wordt er gekeken hoe het gaat. Alleen zo wordt zo ziek van die pillen... Hopelijk gaat ze zich snel beter voelen en krijgt ze haar leven weer een beetje terug. Ze was net een maandje met pensioen en nu dit.

Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen! 

rooiekater

rooiekater

29-12-2022 om 21:03 Topicstarter

KillerQueen schreef op 29-12-2022 om 19:58:

Wat een heftige en spannende periode.
Ik snap je gevoel, de onzekerheid.

Nu word ik wellicht erg herkenbaar, maar wil je mijn verhaal delen:
Mijn moeder had in 2017 longkanker. Bestraling en chemotherapie gehad. Daarna nog een operatie waar ze niet goed uit kwam: weken op de IC, daarna nog maanden revalidatie.
Toen leek toen weg te zijn. Vorig jaar tijdens de jaarlijkse scan: borstkanker en leverkanker.
Borst was 1 operatie en klaar. Lever helaas een ander verhaal. Dat zijn allemaal kleine plekjes in het midden van de lever dus niet te opereren. Chemotherapie en/of bestraling zal niet helpen. Wel behandelingen gehad om de bloedtoevoer naar de gezwelletjes te stoppen. Alleen dat heeft helaas niet voldoende geholpen. Nu chemokuur in tabletvorm. Dit mag ze zo'n 2 jaar en dan wordt er gekeken hoe het gaat. Alleen zo wordt zo ziek van die pillen... Hopelijk gaat ze zich snel beter voelen en krijgt ze haar leven weer een beetje terug. Ze was net een maandje met pensioen en nu dit.

Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen!

jij ook veel sterkte. 

Mijn moeder is iets jonger gok ik. Krijgt pas volgend jaar aow.

Ze is toen van de chemotherapie iedere keer 3 dagen ziek geweest daarna krabbelde ze weer op.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.