Gezondheid en welzijn
Poison
26-02-2024 om 21:04
Chronisch ziek kind
Mijn kind is chronisch ziek. Hij is nu ruim 10 jaar ziek, maar de afgelopen 2-3 jaar is het echt heftig. Het is moeilijk de moed erin te houden momenteel. Enorm vermoeiend, zowel voor hem als onszelf. En dan heb ik nog een kind. Die hier ook niet om vraagt.
Zijn er hier ouders van chronisch zieke kinderen? Misschien fijn om hier van ons af te schrijven?
Poison
01-02-2026 om 09:24
De buikgriep die hij met kerst had heeft helaas het effect gehad dat hij weer volop buikpijn heeft, misselijk is en braakt en diarree heeft. In overleg medicatie weer opgehoogd, maar nog geen effect te merken. Donderdag weer naar mumc. Ik hoop echt dat ze nog opties hebben. Hij kan maar zo weinig… Hij is zo verdrietig.
Lost_hope
01-02-2026 om 15:09
Wat verdrietig Poison! Hoop dat donderdag een oplossing oplevert voor de lange termijn. Zo sneu dat zoon steeds zulke lange periodes ziek is en daardoor niet mee kan doen met zijn leeftijdsgenoten.
Martje80
02-02-2026 om 19:53
Pffff wat naar Poison. Ik ga mee duimen dat er nog opties voor behandeling zijn.
Ik zit behoorlijk klem. Ik zou hulp willen aanvragen voor jongste zoon. Dat moet via de jeugd Wmo. Maar ik heb een grondige hekel aan de casemanager van de gemeente. En mijn ex wil niet wisselen van casemanager. Stom dat het zo werkt.
Poison
02-02-2026 om 20:01
klinkt ingewikkeld Martje
terwijl goede hulp zo nodig is.
hier vandaag gesprek met school gehad. We gaan gespreid examens aanvragen, hiervoor is brief van kinderarts nodig. Die ga ik aan beide kinderartsen/ziekenhuizen vragen. Ik ben verdrietig dat het nodig is…