Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Zegels sparen van supermarkt en winkels

In een ander topic las ik over koopzegels supermarkt inleveren.  Doen jullie mee aan gratis zegels sparen, waardedepunten uitknippen  en/of koopzegels sparen? Welke? En lever je regelmatig in of niet? 


Dorestad

Dorestad

05-08-2022 om 12:58 Topicstarter

ik zelf spaar veel zegels en lever weinig in. Douwe Egberts punten heb ik een zak vol van. Perla koffiepunten waarbij elke volle kaart 2 euro waard is,  ik heb zeker 50 volle kaarten liggen. De Zuivel hoeve een paar volle kaarten.  De spaarpas van de keurslager zijn kooppunten met een rendement van 32%, op mijn pas staat een waarde van 137 euro.
Jumbo koopspaarpunten,  rendement 4%, 2 volle boekjes. Plus koopspaarpunten, rendement 50%, 1 volle kaart. Albert Heijn koopspaarpunten, rendement 6%, 23 volle boekjes.

Ik heb weleens gezegd tegen rest gezin dat ze, wanneer ik uit de tijd zal zijn, niet moeten vergeten dat er nog allerlei bonnen en zegels zijn die ze kunnen inlever.

Ja, koopzegels bij de Jumbo, AH en Plus. Zo nu en dan lever ik tussendoor een volle kaart in, maar meestal doe ik dat in oktober/november en dan doen we de hele decembermaand en de verjaardagen van de kinderen er van (dus cadeaus, eten, taart etc.)
En bij de AH ook mijn AH miles voor extra korting op boodschappen.

Poiesz zegels (die zijn gratis) voor €2,50 cash of gratis producten zoals keukenpapier of Ariël wasmiddel pods.

Douwe Egberts punten knip ik wel uit, maar die spaar ik zelf niet. Ik geef ze weg.

Bij de Etos en Kruidvat en HEMA spaar ik ook punten voor korting of gratis producten.

Jumbo koopzegels en ik heb de app waarmee ik punten spaar voor korting op uitjes of producten. 

Wij sparen de koopzegels van de AH. Ik laat deze alleen uitkeren als we op vakantie gaan, zo hebben we een extra zakcentje .
Ook sparen we Piggy punten geloof ik, maar die vergeet ik vaak dus vooral vriend doet dat. Ook geen flauw idee wat we daar mee kunnen halen enzo.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

05-08-2022 om 13:23

Ik spaar Jumbo en AH koopzegels. Door dit topic ging ik 's kijken: ik heb voor ca 1500 euro gespaard nu. Lekker hoor. 

Ik laat ze bewust niet uitbetalen. Ik heb het geld nu niet nodig en vind dit wel een leuk extra spaarpotje

AH miles heb ik ook. Nog nooit naar gekeken wat je daarmee kunt eigenlijk. 

En ik spaar altijd alle acties voor messen/handdoeken/glazen etc etc, maar die geef ik altijd weg. Er zijn altijd liefhebbers voor dat soort spaaracties. 

wij hebben coop spaarzegels gespaard toen we daar nog boodschappen deden. dat liep mooi op. nu komen we alleen nog in nederlandse supermarkten voor echt NL dingen of iets vergeten dus heeft zegels sparen geen zin meer. 
Payback in duitsland werkt wel geweldig. veel winkels doen mee en voor elke euro krijg je 1 punt die ook 1 cent waard is. je kunt met die punten cadeaus uitkiezen, maar ook gewoon betalen bij de winkel waar je ze kunt sparen. staan er 600 punten krijg je gewoon 6 euro korting op je boodschappen

Ik spaar op verschillende plekken: AH koopzegels (net 4 volle boekjes ingeleverd), Piggy-punten (vaak in te wisselen bij m’n favoriete koffietentje), HEMA-punten, Kruidvat-punten. 

Ik lever ze juist regelmatig in, dat levert dan een mooie besparing op! Laatst bij de HEMA bijvoorbeeld schoolspullen en nieuw ondergoed voor de kinderen gekocht en voor 10 euro aan punten ingeleverd. Dan heb ik dus 10 euro verdiend zonder dat het me een cent gekost heeft (want ik koop daar alleen wat ik nodig heb). 

Ik doe het nu helemaal niet, maar denk dat ik AH zegels ga sparen. Je bent ook eigenlijk wel gek als je geld laat liggen. Misschien toch maar de app gaan gebruiken, dan gaat het allemaal vanzelf volgens mij als je het eenmaal aan zet.

Rondstruiner schreef op 05-08-2022 om 14:10:

Ik doe het nu helemaal niet, maar denk dat ik AH zegels ga sparen. Je bent ook eigenlijk wel gek als je geld laat liggen. Misschien toch maar de app gaan gebruiken, dan gaat het allemaal vanzelf volgens mij als je het eenmaal aan zet.

Klopt helemaal!

Iedereen die het kan missen zou eigenlijk koopzegels moeten sparen. Zoveel rente krijg je bij lange na niet op een gewone spaarrekening.

Mug schreef op 05-08-2022 om 13:23:

Ik spaar Jumbo en AH koopzegels. Door dit topic ging ik 's kijken: ik heb voor ca 1500 euro gespaard nu. Lekker hoor.

Ik laat ze bewust niet uitbetalen. Ik heb het geld nu niet nodig en vind dit wel een leuk extra spaarpotje

AH miles heb ik ook. Nog nooit naar gekeken wat je daarmee kunt eigenlijk.

En ik spaar altijd alle acties voor messen/handdoeken/glazen etc etc, maar die geef ik altijd weg. Er zijn altijd liefhebbers voor dat soort spaaracties.

Ik krijg bij de zelfscanner nu regelmatig de vraag of ik punten in wil leveren voor een paar euro korting. Prima, want andere dingen doe ik er toch niet mee.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

05-08-2022 om 14:34

Jessa schreef op 05-08-2022 om 14:32:

[..]

Ik krijg bij de zelfscanner nu regelmatig de vraag of ik punten in wil leveren voor een paar euro korting. Prima, want andere dingen doe ik er toch niet mee.

Ah, dat is wel handig, daar zal ik 's op letten. 

Met Ah premium kun je zelfs dubbele koop zegels sparen. Ik spaar ze in de app. Vroeger liet ik ze met kerst uitbetalen en zette het restant (na de kerstboodschappen) op de rekening. Tegenwoordig laat ik het meteen uitbetalen als ik toch een keer bij de Ah ben, aangezien ze het bij de service balie nu meteen op je rekening kunnen storten. (Omgekeerd pinnen)

Verder ook de jumbo extra pas en in de apps allerlei klantenkaarten, van Hema tot Douglas en Kruidvat) 

Rondstruiner schreef op 05-08-2022 om 14:10:

Ik doe het nu helemaal niet, maar denk dat ik AH zegels ga sparen. Je bent ook eigenlijk wel gek als je geld laat liggen. Misschien toch maar de app gaan gebruiken, dan gaat het allemaal vanzelf volgens mij als je het eenmaal aan zet.

Mijn man vindt die app geen goed idee. Te privacygevoelig. Daar is hij behoorlijk strikt in (ik veel minder). Ik spaar dus niks.

Ik spaar niks. Ook pasjes van winkels als Holland&Barret gebruik ik nooit. Ik kom er weinig en vergeet het dan. Mijn airmilespas ben ik jaren geleden verloren.

Ja de digitale punten van de Jumbo voor korting of gratis artikelen.  Maak ik veel gebruik van.  Mijn puntentotaal komt nooit boven de 3000 dan heb ik altijd wel gratis rijst of sultana's om mee te nemen. 
Piggypunten bij diverse lokale winkels voor korting in die winkels,  en gratis puzzelboekje bij de boekwinkel, en rollade bij de slager en 10 %korting op een kledingstuk. 
DE punten ook, die laat ik bij blokker op mijn account storten en dan heb ik gratis theeglazen of andere bekers.
De spaarzegels voor messen of pannen bij de Jumbo die ik alleen als ik ze nodig heb.  De meest recente messenactie heb ik niet gedaan want mijn messen waren nog goed.  Toen we nog C1000 hadden heb ik 2 BK pannen opgespaard waarbij je met 1 kaart korting kreeg een bij ?× kaarten de pan gratis.  Dan ga ik dus echt voor de gratis pan. Zulke fijne pannen ben ik nooit meer tegengekomen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.