Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Zegels plakken en kortingskaarten, doe jij mee?

Het cliché bestaat dat Nederlanders heel vaak meedoen aan allerlei kortingsacties en dol zijn op punten sparen.

Ik heb goede herinneringen aan middagen aan de eettafel zitten en dat ik met mijn moeder de Douwe Egberts-punten bijknipte en netjes bundelde in stapeltjes van X aantal punten. Of het inplakken van koopzegels.
Dit sparen is in de loop van de jaren wel veranderd, want er gaat steeds meer digitaal (via een pasje, alle pasjes in een app of gewoon de appversie) én oude spaaracties 'verdwijnen' (airmiles?). Maar we sparen nog wel met onze klantenkaarten, bewegingsapps en meer!

Spaar jij punten, korting of geld? En bij hoeveel verschillende aanbieders?

(Kwam er op door dit artikel: https://www.nu.nl/geldzaken/6148530/nooit-meer-zegels-plakken-een-klein-clubje-zal-eraan-vast-willen-houden.html)

Peiling

Bij hoeveel aanbieders spaar jij?
62 stemmen
24%
69%
5%
2%

Momenteel spaar ik voor niks. Eens in de zo veel tijd heeft de Lidl een actie met knuffeltjes en dan spaar ik wel mee. Bij de laatste keer dacht peuter dochter alleen dat ze elke keer bij de boodschappen er eentje mocht uitzoeken, maar zo snel zijn die spaarkaarten natuurlijk niet vol. Dus wel een paar keer drama gehad. Gelukkig gaat ze het steeds beter snappen. Ik doe geen extra boodschappen voor zegels. Dus we hebben ook nooit alle knuffels compleet. Bij de Jumbo kom ik zo weinig dat ik alles standaard weiger. Anders vind ik na een jaar nog ergens een losse pannenzegel of zo iets terug.

Vroeger wel een hoop koopzegel boekjes vol geplakt. Mijn moeder spaarde ze altijd op tot de vakantie. Daar deden mijn ouders dan de extraatjes van.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-08-2021 om 11:06

Ik raak altijd alles kwijt of vergeet dat ik mee spaar 😇

Ik spaar de koopzegels van de AH. 
Gaat nu alleen niet meer zo snel omdat wij al een tijdje boodschappen bestellen bij picnic. 

Sophia_!

Sophia_!

16-08-2021 om 11:21

Ik spaar de (digitale) koopzegels bij AH en Jumbo. 
Verder spaar ik altijd mee bij losse acties (pannen, glazen,  juichcape etc), omdat altijd veel bekenden om die zegels vragen. Ik help graag mee voor ze. Zelf hoef ik al die spullen niet. 

Zusterclivia

Zusterclivia

16-08-2021 om 11:22 Topicstarter

Ik heb wel diverse winkelkaarten (bonus/airmiles, AH Koopzegels, Hema, Primera), verder spaar ik enkel de punten van DE/Pickwick. Die laatste voor mijn moeder, want ik heb er nooit zoveel.
Gewone spaaracties die ik alleen mee als het iets is dat ik echt kan gebruiken. Vroeger pakte ik die dingen nog wel eens aan voor iemand anders, maar het laatste jaar was het ook lastig om ze weer kwijt te raken.

Bij de AH spaar je ook digitaal voor uitjes en zo, dus dat is prima. Als ik ze zelf niet gebruik, dan maak ik ze eventueel over aan iemand anders. En zo niet, dan liggen ze ook niet bij mij te liggen.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

16-08-2021 om 11:22

Ik spaarde de Campina codes op de melk, yoghurt en vla. Maar ben ermee gestopt, want ik heb nu zo'n duizend punten en je moet zoveel bijbetalen dat die spaarpunten niks voorstellen.
En ik spaar DA zegels, een envelop vol, geen idee hoeveel ik er heb. 

Ik heb de App van de LIdl  omdat je daar gratis BBQ vlees mee kon sparen. Nu deze actie afgelopen is vind ik er niet veel meer aan. Je krijgt nu kortingscoupons van producten die ik zelden gebruik.

Zusterclivia

Zusterclivia

16-08-2021 om 11:24 Topicstarter

Tamsyn schreef op 16-08-2021 om 11:22:

Ik spaarde de Campina codes op de melk, yoghurt en vla. Maar ben ermee gestopt, want ik heb nu zo'n duizend punten en je moet zoveel bijbetalen dat die spaarpunten niks voorstellen.
En ik spaar DA zegels, een envelop vol, geen idee hoeveel ik er heb.

O ja, Campina heb ik ook. Doe er eigenlijk nooit iets mee...

En de rentepunten bij de ING. Daar doe ik nog wel eens iets mee. Niet vaak, 2x per jaar of zo...

Ik neem de papieren zegels altijd aan, meestal geef ik ze aan anderen. Verder gebruik ik geen app of plastic pas.

Ik had een keertje veel Lidl zegels voor de knuffel actie. Een vrouw kwam ze ophalen en vertelde dat haar zoontje er helemaal gek op is. Ze dacht dat ik zegels had voor één spaarkaart, maar ik had er meer. Haar enthousiasme was ontzettend leuk. Later vond ik een kaartje in mijn brievenbus. Van haar zoontje. Maakte mijn dag helemaal goed.

Koopzegels van de plus. en spaaractiezegels neem ik altijd wel, behalve nu, want nu bijbetaalaktie voor dingen die ik niet nodig heb,  en ook niemand gehoord die ze nodig heeft. Geef ze ook wel eens weg in de winkel, als ik iemand zie die ze spaart. Makkelijke manier om iemand blij te maken, soms krijg je een reactie of je minstens 25 euro gegeven hebt  

Ik was de app van de Lidl een beetje vergeten. De kortingsbonnen zijn meestal niet van producten die we gebruiken, maar de maand spaaracties zijn wel aardig. Ik kom altijd wel aan het eind bedrag en 5% korting is niet vervelend. Als ik die bon heb dan koop ik wat extra voorraad van dingen die altijd wel opgaan. 

Het voordeel van met een schattige peuter boodschappen doen is dat je dan zegels voor knuffels nog best vaak in je hand geduwd krijgt van mensen voor je in de rij. Ik ben zelf ook wel makkelijk met een paar zegels weg geven als een kind de kaart bijna vol heeft. Ik geef alleen niet aan groepen kinderen die voor de supermarkt hangen. 

Rentepunten doe ik ook bijna nooit wat mee. 

Zusterclivia

Zusterclivia

16-08-2021 om 11:52 Topicstarter

Ik geef (heel flauw waarschijnlijk) ook niet aan die bedelende kinderen. Als ik iets van voetbalplaatjes of zo heb, dan geef ik ze aan de buurkinderen. Vroeger aan mijn neefje, maar die krijgt er altijd meer dan genoeg, dus dan maar aan anderen.

Ik spaar via mijn  AH app automatisch mee voor alles van AH. Voetbalplaatjes enzo neem ik altijd aan, die geef ik aan het eerste kind die ik bij de winkel tegenkom. Altijd blije gezichtjes
Kraskaarten neem ik ook aan. lekker krassen 

Verder ING punten, die ik een enkele keer eens gebruik voor een apparaat ofzo

Bij de slager krijg ik stempels, volle kaart is 7.50 korting, en bij de kaasboer zegels, volle kaart is 5 euro korting
Aangezien ik bij beide altijd kaas en vlees koop gaat dat best snel

DE punten knip ik niet eens uit, die gaan met het doosje bij het oud papier

Bij een groepje kinderen voor de supermarkt heb ik altijd het gevoel dat eentje met de hele buit er vandoor gaat. Dan geef ik het liever aan een kind voor of achter mij in de rij. 

airmiles doen t gewoon nog hoor. Ik heb de mijne gekoppeld aan mijn AH bonuskaart. Heb toevallig vanochtend 2000 airmiles ingewisseld voor €10,- korting op mijn boodschappen bij AH. Ik doe verder nooit iets met die dingen maar zo spaar je ongemerkt nu en dan wat extra korting bij elkaar. 
verder spaar ik automatisch de koopzegels van AH (digitaal) en Jumbo (helaas nog plakken). De dagje uit zegels en dergelijke spaar ik altijd wel maar doe er meestal niks mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.