Financiën en recht
SummerFlower
01-03-2026 om 14:06
Wie heeft er een thuiswerk bijbaan?
En dan bedoel ik eigenlijk iets anders dan bij een callcenter. Ik HAAT klanten namelijk. Maar iets online of inpakken of whatever. Of komen we dan uit bij het cliche "potloden inpakken dat als je het uitrekent je er 3 Euro per uur aan verdient"? Zou ik niet eens erg vinden als ik er maar aan verdien en op het gemakje kan doen.
Ik kan ook een "echte" bijbaan zoeken natuurlijk voor 1 dag maar ik zie er tegenop om weer zoals vroeger als slaaf behandeld te worden in een magazijn of productie omgeving.
Bakblik
02-03-2026 om 20:00
Schemerlampje schreef op 02-03-2026 om 19:53:
[..]
Hoeft niet persé denk ik. Ik weet van iemand die een uitgever had aangeschreven dat er in een bepaald boek toch wel erg veel fouten stonden. Die hebben ze toen gevraagd of ze boeken wilde corrigeren voor hen (betaald). Is al wel van lang geleden, dus geen idee of ze zoiets nu ook nog zouden doen. En dan moet je eerst nog een boek met veel fouten erin vinden. 😁
Die vraag heb ik ook gehad maar dan onbetaald. Kreeg ik het boek dat ik moest corrigeren gratis. Ik had de uitgever gemaild met storende inconsequente vertalingen in een boek. Iedere maand een gratis boek zijn natuurlijk geen inkomsten waar je wat aan hebt. 😜
Loulou39
02-03-2026 om 20:02
[..]
Hoeft niet persé denk ik. Ik weet van iemand die een uitgever had aangeschreven dat er in een bepaald boek toch wel erg veel fouten stonden. Die hebben ze toen gevraagd of ze boeken wilde corrigeren voor hen (betaald). Is al wel van lang geleden, dus geen idee of ze zoiets nu ook nog zouden doen. En dan moet je eerst nog een boek met veel fouten erin vinden. 😁
Dat laatste lukt wel 😂. (Helaas eigenlijk..).
Interessant dit… ik ga me hier ook eens in verdiepen. Ik heb wel een goede achtergrond qua talen, dus ik ben benieuwd!
Beerlover
03-03-2026 om 01:06
Met goede doelgroep voor enquetebedrijven bedoel ik b.v. vrouw tussen 35 en 45 jaar. Dan kun je de meeste vragenlijsten invullen. Bij sommige krijg je 60 euro per week. Dus is zeker lonend. Doe er meerdere.
haarklover
03-03-2026 om 01:59
Beerlover schreef op 03-03-2026 om 01:06:
Met goede doelgroep voor enquetebedrijven bedoel ik b.v. vrouw tussen 35 en 45 jaar. Dan kun je de meeste vragenlijsten invullen. Bij sommige krijg je 60 euro per week. Dus is zeker lonend. Doe er meerdere.
bedankt!
(Het was gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant, maar het is leuk om te weten)
Lali
05-03-2026 om 06:31
[..]
Kijk dan eens naar het boek Aankomst van Anita Storm. Vertaald door Nuanxed met AI. Zo jammer. Eigenlijk is het een leuk boek maar het leest helemaal niet lekker door de vertaling.
SummerFlower
07-03-2026 om 22:52
Beerlover schreef op 03-03-2026 om 01:06:
@Beerlover zou je zo eens een paar goede enquetebedrijven kunnen noemen? Had je ook een PB gestuurd maar ik denk dat het forum je daar misschien niet van op de hoogte brengt.