Financiën en recht
SummerFlower
01-03-2026 om 14:06
Wie heeft er een thuiswerk bijbaan?
En dan bedoel ik eigenlijk iets anders dan bij een callcenter. Ik HAAT klanten namelijk. Maar iets online of inpakken of whatever. Of komen we dan uit bij het cliche "potloden inpakken dat als je het uitrekent je er 3 Euro per uur aan verdient"? Zou ik niet eens erg vinden als ik er maar aan verdien en op het gemakje kan doen.
Ik kan ook een "echte" bijbaan zoeken natuurlijk voor 1 dag maar ik zie er tegenop om weer zoals vroeger als slaaf behandeld te worden in een magazijn of productie omgeving.
nlies
01-03-2026 om 14:20
even uit de droom : die potloden inpakken is ook niet op je gemakkie hoor. Op die dag en dat uur staat de vrachtwagen klaar om de spullen af te leveren en op te halen.
Verder denk ik dat het meeste van dat soort werk naar sociale werkplaatsen en dagbesteding gaat
MMcGonagall
01-03-2026 om 15:23
Stukjes schrijven voor de krant, influencer, virtual assistant, strijken, coupeuse. Voor al die dingen moet je wel echt iets kunnen, al heb je dat strijken met een dag wel onder de knie.
ToetieToover
01-03-2026 om 16:44
Een bijbaan, bij… wat precies? Ben je in opleiding ergens voor, dan kun je het misschien in die hoek zoeken. Of in een heel andere hoek, vanuit je hobby? Ik heb een bijbaan als sportinstructeur en ik verkoop creatieve dingen. Sinds kort verkoop ik haakpatronen bijvoorbeeld. Dat had ik nooit bedacht, maar komt voort uit mijn interesses. Heeft niks met mijn ‘hoofdbaan’ te maken.
Meesje
01-03-2026 om 18:02
Bijbaan naast je baan? Naast je studie? Moet het aan bepaalde eisen voldoen? Of alleen maar gemakkelijk zijn?
Als je om 9.30 begint en om 16.00 stopt en een uurtje luncht komt je rond de 17 euro uit. En ben je wel je hele dag kwijt. Kunt je afvragen of dat zoden aan de dijk zet. Of dat je je beter als een slaaf kunt laten behandelen en ten minste 5x zo veel verdienen.
Beerlover
01-03-2026 om 18:50
Ik vul enquetes in voor geld. Levert een leuk bedrag op voor weinig moeite en je kunt je frustratie over b.v. reclames en bedrijven botvieren.
SummerFlower
01-03-2026 om 20:28
Yumi schreef op 01-03-2026 om 17:59:
Is dit een serieuze vraag?
Zal ik het in een andere taal schrijven? Misschien kan je het dan wel lezen.
SummerFlower
01-03-2026 om 20:32
Hè dan moet ik misschien toch maar bij de WVS solliciteren als ik die potloden wil inpakken.
Maar ik bedoel wel zoiets als inpakken of whatever. Gewoon simpel werk dat je in de avond of weekenden kan doen.
Beerlover schreef op 01-03-2026 om 18:50:
Ik vul enquetes in voor geld. Levert een leuk bedrag op voor weinig moeite en je kunt je frustratie over b.v. reclames en bedrijven botvieren.
Ik heb daar idd van gehoord, krijg je ook echt in geld uitbetaald?
PinkFlower
01-03-2026 om 21:41
die enquêtes klinkt leuk maar in de praktijk kost het je vooral heel veel tijd en levert het niks op.
Je wil niet als slaaf behandeld worden, maar wat denk je nou? Dat je dat inpakken van potloden, enveloppen dichtplakken (deed mijn oma vroeger thuis) enz niet binnen een bepaalde tijd af moet hebben? Je moet binnen een bepaalde tijd x aantal leveren hoor. En dat voor een bedrag per uur waar je nog niet eens je puber voor laat werken. Ben je meer een slaaf dan als je ergens een "gewone" baan gaat zoeken.
Als je niet voor iemand wil werken zou ik iets zorgen dat je voor jezelf kan doen. Een eigen onderneming. Kan je iets goed? Kan je bv haken/breien of andere creatieve dingen die je evt kan verkopen? Ik noem maar wat.
Yumi
01-03-2026 om 22:29
SummerFlower schreef op 01-03-2026 om 20:28:
[..]
Zal ik het in een andere taal schrijven? Misschien kan je het dan wel lezen.
Ik heb geen probleem met lezen, maar de op is voor mij wel een andere taal(gebruik).
Werken op je gemakje, klanten haten en werkgevers die je als slaaf behandelen. Het klinkt voor mij zo heftig, dat het een opgeklopt verhaaltje lijkt. Vandaar mijn vraag, maar bedankt voor je vijandige antwoord, dat maakt het e.a. duidelijk.
Nehalennia
01-03-2026 om 22:36
Heb je een skill die je kunt perfectioneren? Ik edit naast mijn baan boeken voor een uitgever. Dat is best lucratief, en kan redelijk op het gemak, maar daar heb je bepaalde vaardigheden voor nodig. Een vriendin van me is virtueel assistent, idem. Wat kan je?
nlies
01-03-2026 om 22:49
SummerFlower schreef op 01-03-2026 om 20:32:
Hè dan moet ik misschien toch maar bij de WVS solliciteren als ik die potloden wil inpakken.
Maar ik bedoel wel zoiets als inpakken of whatever. Gewoon simpel werk dat je in de avond of weekenden kan doen.
[..]
Ik heb daar idd van gehoord, krijg je ook echt in geld uitbetaald?
Nee, je krijgt cadeaubonnen tenminste bij die sites waar ik ze invul. soms krijg je 50 cent per enquête soms 1 tot 1,5 euro. Je wordt er niet rijk van
Netherfield
01-03-2026 om 22:55
Ik zie op Linkedin wel eens dingen voorbij komen waarvoor je alleen Nederlands moet kunnen. Je moet dan Google helpen om zoektermen te begrijpen oid. Is werk vanuit huis maar ik weet niet hoeveel drik erachter zit.