Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat verzekeren bij reisverzekering?

Ik ben al onze verzekeringen eens onder de loep aan het nemen. Nu hebben we een doorlopende reis,- en annuleringsverzekering bij Centraal Beheer. Doorlopend omdat we een keer of 4 per jaar op vakantie gaan of een weekendje weg.
Maar volgens mij heb ik wat zaken dubbel verzekerd omdat we natuurlijk ook een zorgverzekering hebben. Zo ben ik via de reisverzekering verzekerd voor:
* personenhulp op reis, dekt kosten na ongeval of ziekte op reis.
* bagage
* annulering
* uitkering bij ongeval op reis
* medische kosten waarmee extra medische kosten zijn verzekerd.

Die eerste en laatste....is dat niet ook al gewoon verzekerd vanuit de zorgverzekering? 

Ik vind het maar ondoorzichtig allemaal....ben benieuwd naar jullie kijk hier op.

grasspriet1980

grasspriet1980

04-09-2021 om 17:32 Topicstarter

mmm, typfout in de titel. Moet natuurlijk zijn: wat verzekeren bij reisverzekering

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

04-09-2021 om 17:36

Medische kosten in het buitenland kunnen aanzienlijk hoger zijn dan in Nederland. Je zorgverzekering (basis) vergoedt alleen tot Nederlands tarief. Je kunt óf een aanvullende zorgverzekering afsluiten met Europa of werelddekking óf een aparte reisverzekering. Zonder een van beiden kun je een akelige financiële verrassing krijgen als je op vakantie ziek wordt.

Uitkering bij ongeval zit nooit in een aanvullende zorgverzekering. En repatriëring of extra verblijfskosten volgens mij ook niet altijd  

Ik heb het voor je aangepast 😀.

grasspriet1980

grasspriet1980

04-09-2021 om 18:08 Topicstarter

Dank je Pixie! Ik zal nog eens kijken; die medische kosten laat ik er dan denk ik in, maar uitkering na ongeval niet; dat heb ik als we niet op vakantie zijn ook niet verzekerd.

Medische kosten was niet zo duur. Ik heb alleen contant geld en gevaarlijke sporten uitgesloten. Dan heb ik gelijk een mooi excuus om parasailen en andere enge dingen af te raden.

Vanuit de zorgverzekering worden alleen medische kosten vergoed van behandelingen die ook in Nederland vergoed worden. Dus krijg je een behandeling die in Nederland niet erkend is? Dan wordt dit ook niet vanuit de zorgverzekering vergoed. 
Ga je met de taxi naar de arts of het ziekenhuis? Dan wordt dit ook niet vanuit de zorgverzekering vergoed. 
Vanuit de zorgverzekering wordt tot gemiddeld Nederlands tarief vergoed. Is de behandeling in het buitenland duurder? Dan betaal je dit zelf of wordt vanuit je reisverzekering vergoed (afhankelijk van je pakket natuurlijk).

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-09-2021 om 21:57

grasspriet1980 schreef op 04-09-2021 om 18:08:

Dank je Pixie! Ik zal nog eens kijken; die medische kosten laat ik er dan denk ik in, maar uitkering na ongeval niet; dat heb ik als we niet op vakantie zijn ook niet verzekerd.

En als je nu blijvend invalide wordt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.