Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat doen jullie om de inflatie in de supermarkt het hoofd te bieden?


Kersje schreef op 08-08-2022 om 15:30:

[..]

Hoezo is dat niet logisch? Zeker naast de apparaten die je extra los erbij hebt vind ik het juist wél logisch. Ik ben alleen en heb een AK, al begrijp ik ook dat je je huidige apparaten niet wegdoet als deze nog goed werken 😃

Vooral dat laatste ja, de vriezer is net een jaar oud  anders had ik wellicht een andere keuze gemaakt

ZanyHeron88

ZanyHeron88

08-08-2022 om 16:15

ik kom er net achter dat de arla 1,5 liter pakken eruit gaan 
Dat is ook weer een lekkere prijsstijging van 20 cent per liter. En hij was al best gestegen in prijs. Het wordt dus geen arla meer voor ons. 

Paracelsus schreef op 08-08-2022 om 16:15:

ik kom er net achter dat de arla 1,5 liter pakken eruit gaan
Dat is ook weer een lekkere prijsstijging van 20 cent per liter. En hij was al best gestegen in prijs. Het wordt dus geen arla meer voor ons.

Ik koop altijd biologische zuivel van huismerken. Jumbo of AH. Die biologische yoghurt van Lidl vond ik niet zo lekker.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

08-08-2022 om 16:20

Herfstappeltaart schreef op 08-08-2022 om 16:18:

[..]

Ik koop altijd biologische zuivel van huismerken. Jumbo of AH. Die biologische yoghurt van Lidl vond ik niet zo lekker.

Ik vind die van de ah eigen merk waterig. Alsof ze hem aanlengen met water. Van de jumbo vind ik hem wel te drinken, maar niet vergelijkbaar met arla. Ik vind het echt wel een naaistreek om de producten zoveel duurder te maken in z’n korte tijd. En zeker 20 cent per liter, dat is echt veel. 

Paracelsus schreef op 08-08-2022 om 16:20:

[..]

Ik vind die van de ah eigen merk waterig. Alsof ze hem aanlengen met water. Van de jumbo vind ik hem wel te drinken, maar niet vergelijkbaar met arla. Ik vind het echt wel een naaistreek om de producten zoveel duurder te maken in z’n korte tijd. En zeker 20 cent per liter, dat is echt veel.

Aanlengen met water? Zou je denken?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

08-08-2022 om 16:26

Herfstappeltaart schreef op 08-08-2022 om 16:23:

[..]

Aanlengen met water? Zou je denken?

ik ga er vanuit dat ze dat niet doen overigens, maar zo smaakt het wel. 

Paracelsus schreef op 08-08-2022 om 16:26:

[..]

ik ga er vanuit dat ze dat niet doen overigens, maar zo smaakt het wel.

Ik vind het ook echt zo smaken, ik vind het zooooo goor.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

08-08-2022 om 16:37

Rockstar schreef op 08-08-2022 om 16:34:

[..]

Ik vind het ook echt zo smaken, ik vind het zooooo goor.

Haha nou dan ben ik gelukkig niet de enige. Vooral bij de volle melk proef ik het goed. De huismerken smaken naar karton 

Ik zit er nu over na te denken om het direct bij de boer te halen. Alleen moet ik het dan weer pasteuriseren. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

08-08-2022 om 16:57

Ik zit even bonnetjes terug te kijken. Een paar maanden geleden ( en toen was er al een stijging. Koste de arla melk per liter 1,18.
Nu is het 1,69 per liter. Dat is in een korte tijd al een stijging van 50 cent per liter. ( ik heb het over een tijdsbestek van 4 mnd)

Waar kan je nog goede en betaalbare noten kopen ? Iemand een tip ?
Ik kocht het voorheen bij body fit maar die zijn enorm duurder geworden.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

08-08-2022 om 17:06

Tinydancer schreef op 08-08-2022 om 17:05:

Waar kan je nog goede en betaalbare noten kopen ? Iemand een tip ?
Ik kocht het voorheen bij body fit maar die zijn enorm duurder geworden.

De Lidl, maar vaak vind ik ze oud smaken. 

Tinydancer schreef op 08-08-2022 om 17:05:

Waar kan je nog goede en betaalbare noten kopen ? Iemand een tip ?
Ik kocht het voorheen bij body fit maar die zijn enorm duurder geworden.

Bij Turkse/Syrische/Marokkaanse winkels zijn noten vaak wat goedkoper dan in de supermarkt. Je vindt er meestal geen hippe mixen, maar gewoon zakken amandelen, hazelnoten, walnoten, etc. Soms kun je zelf tappen of scheppen (eigen zakje mee tegen plasticverspilling!) 

En straks in september kun je zelf walnoten rapen. Goed drogen, dan zijn ze lang houdbaar. Dan heb je vanaf nu nog een week of vier om een walnootboom te vinden. Ik heb zelf zo mijn vaste plekken in de omgeving 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-08-2022 om 17:31

Schommelstoel schreef op 08-08-2022 om 17:27:

En straks in september kun je zelf walnoten rapen. Goed drogen, dan zijn ze lang houdbaar. Dan heb je vanaf nu nog een week of vier om een walnootboom te vinden. Ik heb zelf zo mijn vaste plekken in de omgeving

Dat is dan soms het vreemde. Mensen die klagen over hoe duur bramen of noten zijn, maar tijdens het seizoen hangen de struiken vol, liggen ze onder de bomen en zie je niemand ze rapen. 
Zelf weet ik perfect waar in onze buurt notenbomen staan en waar er bramenstruiken zitten en ik ga dan ook regelmatig plukken/rapen maar ik ben één van de weinigen. 

Paracelsus schreef op 08-08-2022 om 17:06:

[..]

De Lidl, maar vaak vind ik ze oud smaken.

Zelf even afgrillen in de oven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.