Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Waar kunst verkopen?

We hebben jaren geleden op een expositie een schilderij gekocht, en eigenlijk zijn we er een beetje op uitgekeken, en we hebben wat ruimte nodig. 
De kunstenaar is niet heel bekend vziw, maar schilderijen van hem doen zo tussen de 500 en 15oo euro denk ik.
Wat is een goed platform om zoiets weer te verkopen? Ik hoef er niet op te verdienen, maar MP lijkt me minder geschikt en naar de kringloop brengen is ook zonde.

Misschien via kunstveiling.nl?

Ginevra

Ginevra

04-11-2021 om 13:12 Topicstarter

Dank je, ja, zoiets zocht ik inderdaad. En ik zie dat "mijn" kunstenaar inderdaad in hun databank voorkomt. Heb je ervaring met deze site? Volgens mij kun je geen biedingen zien, dus dan is het moeilijk in te schatten of werken verkocht worden.

Heb je op catawiki  gekeken? Daar kijkt iemand mee of je goede foto’s hebt en het authentiek is, en nemen ze het schilderij dan mee in een periode met vergelijkbaren. Bijvoorbeeld 18e eeuw romantici, moderne Nederlandse schilders, west-Duits keramiek…. Die periodes (veilingen) lopen dan een paar weken. 
Zelf ooit de (jaja, erg ontzettend lelijke) hummeltjes collectie van een overleden oudtante zo verkocht. Ik heb beeldjes heel Europa doorgestuurd, maar voor veel betere bedragen dan dat wat ik op marktplaats had gezet. 

Ginevra

Ginevra

04-11-2021 om 14:13 Topicstarter

ook een goeie, dank!

Ginevra, zelf heb ik er geen ervaringen mee. Een tante van mij heeft een keer via de site wat sieraden verkocht.

Ginevra

Ginevra

19-01-2022 om 14:07 Topicstarter

Tippex schreef op 04-11-2021 om 12:18:

Misschien via kunstveiling.nl?


Nog even terugkomend hierop: nogmaals dank voor de tip, het schilderij is inmiddels verkocht via kunstveiling.nl

Ginevra schreef op 19-01-2022 om 14:07:

[..]


Nog even terugkomend hierop: nogmaals dank voor de tip, het schilderij is inmiddels verkocht via kunstveiling.nl

En dan en ik heel nieuwsgierig: wat heb je ervoor gekregen? Een beetje wat je gehoopt/ gedacht had? Als je dat wilt vertellen.

Ginevra

Ginevra

19-01-2022 om 18:53 Topicstarter

eenvijfde van de aanschafprijs, maar daar was ik best tevreden mee

Wat fijn dat het gelukt is Ginevra!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.