Financiën en recht
Mugske
24-07-2026 om 21:56
ik verkoop vanalles op Vinted: kleding, boeken, spellen, speelgoed, woonaccesoires. Laatst zelfs radio en fotocamera verkocht.
Soms verkoop ik veel, dan weer even niks, dan weer iets dat er langer op staat.
Mugske
24-07-2026 om 21:57
herenkleding verkoopt minder goed op Vinted. Doet het wel goed op rommelmarkten (weinig aanbod, dames en kinderkleding in overvloed)
Happyapple
24-07-2026 om 23:11
buufie schreef op 24-07-2026 om 17:50:
Zijn er nog forummers aktief op Vinted?
Ik haal er momenteel veel boeken vandaan. Daar gelden momenteel geen verzendkosten voor en ook de kopersbescherming wordt niet verrekend. Dus boeken voor 2-3 euro betaal je ook maar 2-3 euro voor.
Ik heb nog wel kleding erop staan, maar dat loopt op dit moment niet echt. Ga volgende week met een vriendin op een zomermarkt/rommelmarkt staan en dan ga ik kijken of ik daar nog iets kwijt raak. Ik neem ook boeken mee.
Dat gratis verzenden is nu 49 cent geworden sinds een paar dagen. Nog niet heel duur gelukkig, maar ik vrees wel dat mijn potentiële kopers erop afgehaakt zijn. Ik had veel likes op een paar boeken die ik blijkbaar toevallig de laatste dag van het gratis verzenden had geplaatst en die zijn nu dus helaas ook nog niet verkocht. Snap dat ook wel want een boek van 1 euro wordt dan meteen 2.25 met kopersbescherming en verzenden erbij en eentje van 4 euro wordt 5,45. En dat is toch extra zuur als het de dag ervoor goedkoper was.
buufie
24-07-2026 om 23:16
Happyapple schreef op 24-07-2026 om 23:11:
[..]
Dat gratis verzenden is nu 49 cent geworden sinds een paar dagen. Nog niet heel duur gelukkig, maar ik vrees wel dat mijn potentiële kopers erop afgehaakt zijn. Ik had veel likes op een paar boeken die ik blijkbaar toevallig de laatste dag van het gratis verzenden had geplaatst en die zijn nu dus helaas ook nog niet verkocht. Snap dat ook wel want een boek van 1 euro wordt dan meteen 2.25 met kopersbescherming en verzenden erbij en eentje van 4 euro wordt 5,45. En dat is toch extra zuur als het de dag ervoor goedkoper was.
oh dat had ik nog niet weer gezien. Jammer idd. Maar goed, 1 euro voor een boek en het verzenden is dan weer veel duurder, dat kan ook niet uit. Nou ja, ik heb ong 10 boeken gekocht, dus ik kan weer even vooruit
Moosey
25-07-2026 om 00:33
afrodite05 schreef op 24-07-2026 om 21:14:
[..]
Ik wil een soort ultimatum stellen: als het na zoveel tijd niet verkocht is, breng ik het ergens heen. En dan liever zoiets als het leger des heils ipv een kringloop. De kringloop verdient er dan weer aan terwijl ik er niets aan verdien, dat vind ik stom. Dan geef ik het liever echt gratis weg. Kan ook aan het project waar de restanten van mijn kraampakket ook naartoe zijn gegaan, ik geloof een project in Afrika.
De meeste kringlopen zijn sociale ondernemingen waar veel mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt betaald werk of een fijne dagbesteding vinden. Sowieso zijn het bijna altijd stichtingen, dan mag je er vanuit gaan dat er niemand rijk wordt van jouw spullen. Daarnaast zijn er ook nog veel kringlopen die ook nog een deel van hun omzet doneren aan andere goede doelen. En in Afrika komen ze al om in onze afdankertjes..
Kortom, ik ben fan van de kringloop. Valt t op? 
Mugske
25-07-2026 om 07:41
bij ons zit een kringloop die volgens mij commercieel is. Hoge prijzen voor kringloopartikelen en geen medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt. Die zijn er dus ook. Ik ga dan liever wat verder weg naar een kringloop zoals jij die beschrijft.
buufie
25-07-2026 om 08:03
Kringlopen komen ook om in de kleding. Er zijn er ook die kleding niet meer aannemen.
kerst
25-07-2026 om 08:12
buufie schreef op 25-07-2026 om 08:03:
Kringlopen komen ook om in de kleding. Er zijn er ook die kleding niet meer aannemen.
Klopt.
Ik heb deze week twee kledingstukken gekocht via Vinted.
Eigenlijk maak ik er een beetje een sport van om al mijn kleding via Vinted te kopen. Voor mijn portemonnee, voor het milieu, en de vaak slechte werkomstandigheden. Lastigste is in te kunnen schatten of het zal passen.
Happyapple
25-07-2026 om 08:56
Ja ik koop vooral van merken die ik ken en waarvan ik een beetje kan schatten of het past.
Maar dan nog gaat het wel eens mis helaas. 🫣
Dan probeer ik het zelf maar weer door te verkopen op vinted.
Heb bij H&M trouwens ook een miskoop nu bij een broek voor mijn kind. Er staat keurig maat 122 in, maar hij is echt super lang.
En dit mag ik dan wel terugsturen natuurlijk, in tegenstelling tot op vinted, maar dat kost tegenwoordig wel 3 euro retourkosten.
krulliebollie
25-07-2026 om 08:56
buufie schreef op 24-07-2026 om 23:16:
[..]
oh dat had ik nog niet weer gezien. Jammer idd. Maar goed, 1 euro voor een boek en het verzenden is dan weer veel duurder, dat kan ook niet uit. Nou ja, ik heb ong 10 boeken gekocht, dus ik kan weer even vooruit
Heeee buffie, ben jij een zekere dame die uit een bepaalde provincie komt? Kom je dan ook weer meeschrijven bij het kleding topic? Leuk om te lezen wat je allemaal gaat dragen na zoveel afgevallen te zijn.
buufie
25-07-2026 om 08:57
krulliebollie schreef op 25-07-2026 om 08:56:
[..]
Heeee buffie, ben jij een zekere dame die uit een bepaalde provincie komt? Kom je dan ook weer meeschrijven bij het kleding topic? Leuk om te lezen wat je allemaal gaat dragen na zoveel afgevallen te zijn.
ja die provincie uit het noorden idd. Ik zal even kijken naar het kleding topic
Beterlaat2021!
25-07-2026 om 09:46
En Kringloopverhalen zijn ook welkom in dit topic :
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/alles-over-de-kringloop-kom-maar-op?page=43#659
afrodite05
25-07-2026 om 11:07
Mugske schreef op 25-07-2026 om 07:41:
bij ons zit een kringloop die volgens mij commercieel is. Hoge prijzen voor kringloopartikelen en geen medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt. Die zijn er dus ook. Ik ga dan liever wat verder weg naar een kringloop zoals jij die beschrijft.
Bij ons is het idd zo'n commerciële, vandaar mijn reactie. Maar als het zo een was als Moosey beschrijft, zou ik het zeker wel daarheen brengen.
Andere optie: de weggeefhoek van mijn plaatselijke Facebookpagina.
Ik zie overigens ook steeds vaker bij grotere spullen op Vinted staan dat het alleen afgehaald kan worden, wel meestal in het buitenland. Is dat in Nederland ook gebruikelijk? Want dan zou ik dat nog wel overwegen, om mijn grotere spullen op Vinted te zetten ipv Marktplaats.
wild-flower
25-07-2026 om 11:33
Happyapple schreef op 24-07-2026 om 23:11:
[..]
Ik ben niet afgehaakt in elk geval 
Heb net een bundel kinderboeken gekocht met korting en 49 cent verzendkosten.
Caroline80
25-07-2026 om 11:54
Net bij de kringloop een boek van een bepaalde schrijver gekocht voor 2,50. Vervolgens op Vinted twee boeken van dezelfde schrijver, voor 2,24 incl. verzendkosten per boek. Kan dus beter via Vinted kopen.