Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Vinted topic

Wie koopt en verkoopt ook via Vinted?

Het topic voor al je tips, tops, ergernissen, frustraties, vragen enzovoort.

VintedKleding_13.02.2020.jpg


Puss-in-Boots

Puss-in-Boots

12-07-2021 om 14:55 Topicstarter

Ik ben sinds 6 weken aan het verkopen op Vinted en het gaat erg lekker.
De meeste artikelen in mijn winkeltje zijn weg inmiddels. Na de vakantie ga ik wel weer op zoek naar meer spullen die weg kunnen. 

Voor nu heb ik lekker verdiend én lekker opgeruimd.

Ik volg!

Over het algemeen ben ik erg tevreden over verkopen en kopen via vinted. Dit weekend wel mijn eerste ontevreden klant gehad en die kon me toch zuigen. Ze had een bundel gekocht en daardoor 50% korting gekregen op al hele goedkope producten (denk aan 5 kledingstukken voor 5 euro uiteindelijk). Er was er eentje niet goed en ik heb aangeboden haar dat te vergoeden, maar dat moet dan buiten vinted om. Ze wilde haar rekeningnummer niet geven en ze wilde van alles net niks. Dus uiteindelijk heb ik haar mijn adres gestuurd met de mededeling dat ze het op eigen kosten moet terug sturen (voorwaarden van Vinted), dat ik een particulier ben en dat het me erg spijt van het ene kledingstuk maar dat ik ook niet meer kan dan wat ik gedaan had. 
Vinted ook een berichtje gestuurd en als ze het niet binnen 3 dagen op de post doet krijg ik alsnog mijn geld

Puss-in-Boots

Puss-in-Boots

12-07-2021 om 15:09 Topicstarter

Ow, irritant zulk gezeur om 1 of 2 euro's 🙄

Het enige wat ik heb gehad is een tuniek die met Postnl verstuurd is, was 1 dag later al bij de koper.
En 3 dagen later ineens 1 ster beoordeling  met een pissig bericht dat de envelop leeg is.

Heel ongeloofwaardig. 

En de envelop was heel dus ik had haar opgelicht met een lege envelop 🤣 Ja, ik ga echt zo veel moeite doen door een postnl versturing voor te schieten en een tuniek van €5 er niet in te stoppen. Sure.

Ik heb haar gezegd dat ik het heel raar vond en er ook niks van geloofde en dat ik het vooral debiel vond dat ze niet eerst even met mij ging overleggen maar er gewoon een negatieve beoordeling op knallen. Nu ging ik zeker geen moeite meer voor haar doen.
Maar goed..vond ik ook weer lullig en heb haar er wel op gewezen dat ze bij Vinted kan aangeven dat de inhoud uit de verpakking was. 
Volgens mij is daar tenslotte die verzendverzekering voor.  Ik heb gewoon mijn geld gekregen, was na 3 dagen al automatisch goedgekeurd omdat zij al die tijd niks had gedaan.

Ja ik! 

Ik heb inmiddels al heel veel verkocht en veel te veel gekocht De laatste tijd loopt het winkeltje niet meer zo goed, misschien heeft het te maken met de vakantieperiode. Tot nu toe heb ik wel een paar keer de verkeerde maat toegestuurd gekregen. In een paar gevallen was dat niet erg omdat het kledingstuk inderdaad uitviel als de maat die beschreven was. 1 keer heb ik iets kunnen retourneren op kosten van de verkoper, dat scheelde gewoon 2 maten. De Fransen hebben een kleinere maathantering dus ik vraag nu altijd om een foto van het etiket voordat ik vanuit Frankrijk bestel. 

Ik vind het nog wel altijd spannend om er iets van te zeggen. Dat komt door het retourbeleid van Vinted, dat je het als koper op eigen kosten zou moeten retourneren. In een geval van het verkeerde geleverd vind ik dat niet passend. 

Puss-in-Boots

Puss-in-Boots

12-07-2021 om 15:43 Topicstarter

ik koop ook niks als er maar 1 foto is. En inderdaad maatlabel.

Puss-in-Boots

Puss-in-Boots

12-07-2021 om 15:46 Topicstarter

Een keer paste een gekochte jurk van Costes niet.
Kon koper niets aan doen. Ik had op de website van Costes de maatvoering bekeken en die moest royaal prima zijn.

Nee dus, meer rollade dan royaal.

Jurkje gestreken, nieuwe foto's gemaakt en weer doorverkocht.

Ja verkopers mogen wel een beetje moeite doen hé? Soms denk ik echt "wil je nou verkopen of niet?" 

Zelf maak ik altijd meerdere fotos van het gehele stuk met een neutrale achtergrond en altijd van de labels/wasadviezen. 

Ik vind er ook wat van als mensen voor tweedehands afgeragde kleding of schoenen denken dat ze de hoofdprijs kunnen vragen. Kleding met gaten of vlekken waarvan ze zeggen "krijg je er in de was wel uit denk ik" 

Puss-in-Boots schreef op 12-07-2021 om 15:46:

Een keer paste een gekochte jurk van Costes niet.
Kon koper niets aan doen. Ik had op de website van Costes de maatvoering bekeken en die moest royaal prima zijn.

Nee dus, meer rollade dan royaal.

Jurkje gestreken, nieuwe foto's gemaakt en weer doorverkocht.

In dit geval kan die verkoper er niets aan doen. Ik heb dit inderdaad ook gehad met een prachtige broek. Jammer dan, weer in de verkoop. In mijn geval ging het om een kledingstuk aangeboden als S maar stond in het label een L. Was veel en veel te groot. 

Ha, wat fijn dat jij dit topic geopend hebt!!!

Ik heb gisteren een koop ongedaan gemaakt, ze konden betreffende item niet meer vinden. maar wel pas melde toen ik na 5 dagen vroeg of nog opgestuurd ging worden. Aquakleurige case voor de Switch Lite. Maar ze hadden nog wel een overduidelijk meer gebruikte grijze. Nee dank je.

Helaas heb ik daarna een andere gevonden en gekocht en daar is het ook al stil, heb net maar gevraagd wanneer die verzonden word, maar zie dat de verkoper al 4 dagen niet online is geweest. Ben benieuwd.

Krijg je dan geen automatische negatieve review Feetje? In zo'n geval zou ik ze lekker zelf laten annuleren. Wel jammer van je case

Sunny_ schreef op 12-07-2021 om 16:40:

Krijg je dan geen automatische negatieve review Feetje? In zo'n geval zou ik ze lekker zelf laten annuleren. Wel jammer van je case

Nee hoor, je kan de koop annuleren met een reden die de verkoper of Vinted kan approven. En de reden is dat ze het gekochte item niet hebben en niet gaan opsturen. Dus geen probleem daar.

Puss-in-Boots

Puss-in-Boots

12-07-2021 om 17:02 Topicstarter

LiefsteFeetje schreef op 12-07-2021 om 16:34:

Ha, wat fijn dat jij dit topic geopend hebt!!!



Ik zat op jou te wachten maar duurde me te lang.
Door jou heb ik een Vinted account.

meld! 
Vrijwel alleen maar goede ervaringen. Inmiddels rond de 80 goede reviews gekregen (en gegeven) in een maand of 9 tijd. 

ik vind het fijn dat dit wel loopt, itt marktplaats, wat al jaren niks meer is voor Kleding en schoenen. 
Foto's erbij, liever teveel dan te weinig en altijd van het etiket én het etiket met de stofsamenstelling. Schoenen hakhoogte fotograferen met lineaal erbij om vragen van kopers daarover te voorkomen. Ik heb er een hekel aan als iemand iets vraagt over een item wat belachelijk goedkoop is (zoals alles bij mij) en in dan daarvoor speciaal De zolder op moet. Dan reageer ik soms gewoon niet en is het 2 dagen later verkocht aan iemand die het gewoon koopt zonder eerst dingen te vragen. 
mensen met vragen kopen vrijwel nooit, uiteindelijk, is mijn ervaring. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.