Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

TRIVAGO - momentje

Gisteren had ik ineens een Trivago - momentje.         

In het bubbelbad van de sauna raakte ik aan de praat met een stel en een mijnheer alleen.   We kwamen te praten  over wat zo'n dag kost.
De normale toegangsprijs voor een hele dag is € 49,50.

*/  Het stel had een 1+1 aanbieding, dus € 49,50 voor 2 personen.
*/   De mijnheer alleen had een tienbaden-kaart vanaf 16.30 uur geldig en betaalde per keer € 22,50.
*/  Ik had de zegeltjes gespaard die in tijdschriften en kranten hebben gestaan vanaf mei tot en met juli.   Mijn vriend en ik betaalden € 14,95 p.p. voor een hele dag. 
 (Het stel had de zegeltjes al weggegooid omdat hij dacht dat ze niet meer geldig waren.  De geldigheid is toevallig net verlengd tot 19 december en ik spaar al jaren dezelfde zegels....)

Dat vond ik nou een typisch TRIVAGO moment (al heb ik dan niet zo'n enorm groot wit kunstgebit!)

528581310_1163209425833466_5798830893425889769_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296_tt6&_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=s38592XVc5QQ7kNvwEOGtyY&_nc_oc=AdkfAE1NSlLBG56nKDnxcfSNQfCbYz5FrOehhu220PT5VvAgtiiyFksQQCClCRg7uaq1GoJ0iI3Jng6WffkkeZV3&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&_nc_gid=nJUmbR7yEXv9b57h6ge79A&oh=00_AfY-A3c9ugHpHS1JvBHsN5df5udm5Zx1xE5NiQ2d938OxQ&oe=68BDEB81

Ik dacht even dat je iemand was tegengekomen met een te groot en te wit gebit. 

Ik vind die reclames ontzettend irritant maar ik ging m'n hotel boeken, via booking.com zoals altijd, en besloot nu toch even trivago te checken. Daar stond dat direct bij het hotel boeken het goedkoopst was. 
Dus dat gedaan. Annuleren zou dan wel via e-mail moeten terwijl je bij booking.com met 1 klik geannuleerd hebt. 

Vroeger deden we dat ook zo. Soms was je in het vliegtuig al met reizigers aan het vergelijken hoeveel zij voor hun pakketreis hadden betaald. Dat was in de tijd dat je in februari een stapel reisgidsen haalde bij het reisbureau en na lang bestuderen uiteindelijk met zo’n mevrouw van D-Reizen, in hun ‘winkel’, je vakantie boekte. Een paar weken voor vertrek kreeg je dan je tickets per post en in het vliegtuig altijd een warme maaltijd.

Dat waren nog eens tijden!

Het kan lonen om het hotel van je keuze te bellen. Ze geven soms extra korting als je rechtstreeks bij hen boekt, maar mogen dat niet op hun website vermelden i.v.m. afspraken met organisaties als booking

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.