Financiën en recht
Isje
18-01-2026 om 14:45
Team komt niet uit de zomervakantie
Hoi allemaal,
Ooit heb ik een sociale opleiding gedaan en heb er niks mee gedaan tot ik dit jaar vast liep op mijn huidige werk en heb inmiddels een baan in de zorg gevonden wat passend is bij mij. Daarnaast zit ik in de luxe positie dat ik mag werken omdat ik het leuk vind en ik vind het belangrijk om wat te doen voor mijzelf. Kortom het werken is niet noodzakelijk
Dit jaar maak ik voor het eerst de vakantie aanvraag mee. De vakantie's moesten voor november doorgegeven worden en deze zijn afgewezen door de manager.
Sinds die tijd loopt het vast en lijkt er geen oplossing te komen voor de vakantie's. Meerdere keren heb ik hierover met mij. Manager gesproken en hij blijft mij terug verwijzen naar het team. Ook heb ik dit meerdere keren binnen het team bespreekbaar proberen te maken. Het lijkt erop dat er geen oplossing is en er willen te veel mensen vrij in de zomervakantie. (Inmiddels is er geopperd iedereen twee weken)
Zelf heb ik bij de aanvraag aangegeven dat ik drie weken vrij wil omdat wij (zoals wij ieder jaar doen) een verre reis willen maken. De kinderen zijn pubers en dit is het moment om te reizen met ze en ze zullen geen jaren meer mee op vakantie gaan.
daarnaast hoef ik in andere vakantie's geen vrij te hebben en ben bereid om alle komende feestdagen te werken. Kortom werk hoe leuk ook is vervangbaar, de tijd met de kinderen en de reizen die wij met elkaar maken niet.
Kortom ik wij willen inmiddels gaan boeken en zie de tickets alleen maar duurder worden, binnen het team lijken de vakantie's niet rond te komen. Ik wil het netjes oplossen, maar zie alleen niet hoe
Mischa83
11-02-2026 om 18:35
Isje schreef op 11-02-2026 om 13:57:
Ik vind mijn werk oprecht heel erg leuk, ik besef dat ik geen pingpong bal ben en heb net tickets geboekt voor de voordeligste prijs in de 7 weken dat de kinderen vrij zijn. Ik moet het alleen nog doorgegeven aan de manager en planning. Wat nu de gevolgen zullen zijn ga ik ervaren.
Mocht ik er volgend jaar nog werken dan ga ik zonder akkoord tickets boeken en een reis plannen. Een ander mag dan gaan schuiven in het rooster, ik ga het volgend jaar niet doen.
Goed gedaan! De tijd met je kinderen komt nooit meer terug en werk is maar werk hoor!
Daglichtlamp
11-02-2026 om 19:04
Isje schreef op 11-02-2026 om 13:57:
Mocht ik er volgend jaar nog werken dan ga ik zonder akkoord tickets boeken en een reis plannen. Een ander mag dan gaan schuiven in het rooster, ik ga het volgend jaar niet doen.
Maar je doet het toch dit jaar ook niet uiteindelijk? Ik vind het heel bijzonder wat er nu gebeurd en hoe je daar op reageert. Zelfs als je manager alsnog akkoord is met je vakantie, vraag ik me af hoe dit je plek in je team beïnvloedt.
Isje
11-02-2026 om 19:10
Daglichtlamp schreef op 11-02-2026 om 19:04:
[..]
Maar je doet het toch dit jaar ook niet uiteindelijk? Ik vind het heel bijzonder wat er nu gebeurd en hoe je daar op reageert. Zelfs als je manager alsnog akkoord is met je vakantie, vraag ik me af hoe dit je plek in je team beïnvloedt.
Wat maakt het voor jou dat je dit bijzonder vind?
Loezzie
11-02-2026 om 19:23
Loeki72 schreef op 10-02-2026 om 22:18:
[..]
Dat was bij ons vroeger wel zo. Maar met de komst van roosteraars is dat niet meer. Ik vind het echt jammer. Bij ons wordt er dus geloot.
Ondanks de rooster teams werd dit ook nog zo gedaan bij ons. Eerst op papier en dan in rooster programma zetten.
Overigens lees ik verder. Nou ik deze manier zou ik ook niet meer willen werken. Ik zou wel uitleg van ZM willen, waarom dit zo besloten is.
Jorni
11-02-2026 om 19:26
Deleidinggevende heeft een toezegging gedaan maar komt het niet na waardoor TO het niet met school kan regelen. Daarnaast laat hij TO in het ongewisse, terwijl anderen wel duidelijkheid krijgen, wel vrij kunnen krijgen tijdens de weken die TO eerder had gevraagd, en 1 zelfs nog 4 weken vrij. TO heeft groot gelijk en gaan ze erover zeuren dan neemt ze ontslag. Die luxe heeft ze gelukkig. Fijne vakantie alvast TO. Lekker van genieten samen met jouw kinderen.