Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Parkeerstruggles

Hoihoi, ik wil even wat parkeerstruggles van me afschrijven. 
Ik werk in het centrum, en mijn baby gaat naar een kdv daar in de buurt. Bij dat kdv is het betaald parkeren en max 4 u dus kan hem sowieso niet laten staan en naar werk lopen. Meestal zette ik de waarschuwingslichten even aan. Nu zag ik laatst een handhaver dus heb gevraagd of dat in orde is. "Nee, daar ga ik niet mee akkoord, als ik het zie bekeur ik er gelijk op!!!" Oke, duidelijk. Die 20 cent in de paal gooien is echt niet zo'n ramp maar het is wel zwaar irritant dat ik daarna weer terug moet lopen om het ticket onder de voorruit te doen. In die tijd was baby al weggebracht of gehaald. Wil het risico niet lopen op een boete, maar vind dit soort dingen zo flauw.

En nu struggle 2. Bij mijn werk is dus ook betaald parkeren. En duur ook, zo'n 15 euro per dag. Baas heeft geen zin om iets te regelen. Dus nu rij ik elke ochtend van het kdv weer naar een andere straat waar je gratis kan parkeren, om van daaruit 10 minuten te lopen. Oftewel ik ben zo een half uur verder voor ik eindelijk op mn werk ben. Maarrrr de mensen in die straat zijn blijkbaar klaar met andere mensen die daar parkeren want vanmorgen waren er echt een stuk of 6 plekken bezet gehouden door er troep en obstakels neer te leggen en dubbel te parkeren. Dus kon weer omrijden. 

Ben het echt een beetje zat. Ik slaap slecht omdat ik snachts de baby voed, werk 4 dagen in de week en probeer alles goed te managen en al die chagrijnige misgunnende mensen zijn mijn leven moeilijk aan het maken.
Mijn werk is ong 9 km fietsen dus ik zal blij zijn als baby kan zitten! 


Struggle 1.
Parkmobile app.
Hoef je niet naar de paal en weer terug. 

En misschien een elektrische bakfiets waar de maxi cosi in kan? Dan hoef je niet te wachten tot baby kan zitten . 

Koop een fietskar met babyschelp of zo'n maxicosyhouder voor achter op je fiets.

Heel dit topic schreeuwt om verandering.
Dus als de fiets geen oplossing is: andere baan?

Nog eentje: openbaar vervoer geen optie?

Ik snap de mensen wel die er niet blij van worden dat de parkeerplaatsen worden ingenomen door mensen die helemaal niet in de wijk hoeven te zijn. Ik woon nl ook in zo'n wijk. Liep je daar te sjouwen met je boodschappen de hele wijk door. Bloedirritant. Parkeren was niet te doen, totdat parkeervergunning werd ingevoerd. 

Om het toch wat efficiënter aan te pakken: auto parkeren, kind in buggy, wandelen naar kdv. Buggy achterlaten, doorlopen naar werk. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-11-2021 om 20:40

Ik woon ook in een wijk waar het onbetaald parkeren was terwijl er in het centrum grof betaald moest worden. Ook ik kon nooit de auto kwijt omdat die mensen, werkend in het centrum, hier in de wijk parkeerde omdat het gratis was. Dat ze je een parkeerplek "misgunnen" kan ik dan wel begrijpen.

Is er nog een vader in beeld die misschien het wegbrengen kan overnemen? Of wat hierboven/onder staat, schaf een (elektrische)bakfiets aan. Fietsen in een centrum gaat ook vaak sneller dan de auto.

Waarom vestigt zo'n bedrijf zich in een gebied zonder parkeerterrein? Daar heeft de baas zelf toch ook last van? Zou gaan solliciteren op banen buiten 't centrum die goed bereikbaar zijn met de auto. 

In België krijg je op veel plaatsen 'een kwartiertje'. Dan haal je met een speciale knop een ticket uit de automaat waarvoor je niet moet betalen. Er staat natuurlijk wel de aankomst- en (verplichte) vertrektijd op dat ticket. Maar het is wel voor een moeder in jouw geval elke dag dé oplossing.

En wie zegt: 9 km rijden kan met een fietskar gemakkelijk. Owkeej, da's waar. Maar we spreken hier wel over een vrouw die nadat ze die 9 km 's avonds naar huis is gereden, nog aan het huishouden moet beginnen met als eerste job misschien koken. En wie weet moest ze onderweg ook nog boodschappen doen. Doe dat allemaal maar een keer met de fiets in weer en wind.

Wij hebben als gevolg van (dure) parkeertarieven en moeilijke parkeerplaatsen ons een plooifietsje aangeschaft. Als we ergens naartoe gaan parkeren wij ons op een (gratis) stadsrandparking en nemen vanaf daar de plooifiets. Is dat een oplossing nadat je je kind hebt afgezet om betaalvrij te parkeren en naar je werk te fietsen? Natuurlijk moet hiervoor de koffer van de auto dan weer groot genoeg zijn. Of achterbank omlaag.

Succes hoor want het is niet makkelijk en de te-betalen-parkeerzone wordt (ook in België) elk jaar uitgebreid.

chagrijnige misgunnende mensen zijn mijn leven moeilijk aan het maken.

Zo belangrijk ben je niet hoor. 
Ze zitten gewoon niet te wachten op mensen die constant de parkeerplaatsen in hun wijk bezetten zodat zij duur betaald moeten parkeren op 10 minuten lopen van hun eigen huis.

Aviendha

Aviendha

23-11-2021 om 20:54 Topicstarter

parkmobile app is een goeie tip, die ga ik installeren!
Ik heb een maxicosidrager voor op de fiets gekocht, maar hij kan er niet op. Ik wil binnenkort naar de fietsenmaker om de fiets in te ruilen voor een degelijke moederfiets waar die wel op kan. Maar de baby is nu nog maar 3,5 maand en zijn nek is nog niet erg sterk. Dan wordt op de fiets vervoeren afgeraden,  omdat hij de trillingen moet kunnen opvangen. Ik ga binnenkort wel aan de CB arts vragen of hij denkt dat baby er sterk genoeg voor is.

Het OV heb ik naar gekeken. De bus gaat hier elk kwartier en de halte is tien minuten lopen. Dan moet ik 8 minuten lopen naar kdv en vanaf daar 12 naar werk. Dus het is wel te doen maar met een baby die opeens besluit te spuitluieren als je wil vertrekken is het echt lastig qua time management, ik wil gewoon kunnen vertrekken als we er klaar voor zijn. Zelfde voor de terugweg. En de totale tijd van mijn adres - kdv - werk is drie kwartier enkele reis en met de auto tien minuten van huis naar kdv. 

Baas heeft een gehuurde plek in het centrum, voor zichzelf. Toen ik zwanger was had hij medelijden omdat ik fietste en toen kreeg ik de sleutel. Die heb ik moeten inleveren. Terwijl ik toen prima kon fietsen en nu veel liever die plek zou krijgen, maar goed. 

Vader is in beeld, hij werkt thuis. We hebben maar 1 auto en het heeft niet echt nut als hij gaat brengen, want ik moet toch die kant op.

elektrische bakfiets met babyschelp - al je problemen opgelost. Nou ja, op die slechte nachtrust na dan - sterkte daarmee. Het wordt beter, maar daar koop je nu natuurlijk niet zoveel voor. 

Waarom brengt en haalt je man jullie niet als ie toch thuis werkt? Kleine moeite toch en dan hoeft er niet geparkeerd te worden. 

Aviendha

Aviendha

23-11-2021 om 20:58 Topicstarter

Mlah! schreef op 23-11-2021 om 20:23:

Ik snap de mensen wel die er niet blij van worden dat de parkeerplaatsen worden ingenomen door mensen die helemaal niet in de wijk hoeven te zijn. Ik woon nl ook in zo'n wijk. Liep je daar te sjouwen met je boodschappen de hele wijk door. Bloedirritant. Parkeren was niet te doen, totdat parkeervergunning werd ingevoerd.

Om het toch wat efficiënter aan te pakken: auto parkeren, kind in buggy, wandelen naar kdv. Buggy achterlaten, doorlopen naar werk.

Snap ik ook hoor. Maar vandaag was echt die halve straat geblokkeerd met troep. Kruiwagens, pallets, you name it. Ik parkeer er niet voor mn lol. Zou ook liever gewoon bij mijn werk staan. En in principe is het de openbare weg. 

Je tip is wel goed, ik ga kijken of er ergens een plek is bij het kdv in de buurt, desnoods neem ik een abonnement. 

Aviendha schreef op 23-11-2021 om 20:54:


Vader is in beeld, hij werkt thuis. We hebben maar 1 auto en het heeft niet echt nut als hij gaat brengen, want ik moet toch die kant op.

Kdv thuis in de buurt geen optie? Kan je afwisselen met man wie haalt of brengt.

Inderdaad, als je man thuis werkt kan hij toch beter totdat de kleine op de fiets kan brengen/halen. Dan kun jij op de fiets naar je werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.