Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Overschrijving gedaan zonder onderwerp

Lekker suf. Net een overschrijving gedaan, maar vergeten mijn betalingsomschrijving erbij te zetten. Wat nu?
Het is zaterdag dus het bedrijf is dicht, ik kan ze dus niet bellen.
Het is een jaarlijkse betaling die deze keer van een ander bankrekeningnr kwam (wel dezelfde naam).
Komt dit vanzelf goed, of moet ik iets doen (en wat dan).

daar kijken ze toch niet eerder naar dan maandag. Dan even bellen en de fin. afd.  te spreken vragen

Ik bankier via de Rabobank, meestal op de pc. Als ik daar bij een overboeking iets vergeet dan kan ik de opdracht niet signeren met mijn Raboscanner dus wordt niet betaald. Dan moet ik de ontbrekende gegevens nog invullen. 

Heb je echt betaald, kan je dat zitten op je rekening?  
Mail het bedrijf met wat er gebeurd is als je echt betaald hebt,  desnoods met een screenshot van je rekening overzicht erbij. Kan je dingen waar zo'n niks mee te maken hebben ook even weglakken.

Als het dezelfde naam is komt het waarschijnlijk wel goed. Er zijn meerdere manieren om betalingen te kunnen matchen. Je kunt er maandag natuurlijk altijd even achteraan bellen, dat scheelt ze wat uitzoekwerk. 

Ik zou maandag even bellen. Wat Ninoea zegt klopt wel, dat het vaak alsnog gematcht wordt, maar niet alle bedrijven/organisaties zijn daar even handig of snel in. Misschien krijg je dan de aanmaning al voordat het gematcht is.
Wat ook wel eens gebeurt, is dat het geld automatisch teruggestort wordt omdat ze het niet willen/kunnen matchen.
Kortom: maandag even bellen om na te gaan hoe ze hier mee omgaan en of je telefonisch het betalingskenmerk alsnog kan meegeven.

Bellejolie

Bellejolie

11-12-2021 om 12:27 Topicstarter

top bedankt.  
Ik stond ook wel verbaasd,  meestal krijg je inderdaad een melding dat je nog een betalingskenmerk ofzo toe moet voegen

Ik zou even bellen of mailen.

Hebben ze geen website of staat er nergens een mail-adres op die brief?

(En jep, als administratief-boekhoudkundig medewerker vind ik de meeste betalingen wel terug en kan ik ze wel linken. Maar dat doe je niet als er 300 betalingen per dag binnen komen.)

Bellejolie schreef op 11-12-2021 om 12:27:

top bedankt.
Ik stond ook wel verbaasd, meestal krijg je inderdaad een melding dat je nog een betalingskenmerk ofzo toe moet voegen

Ben het dit jaar vergeten bij de gemeente belastingen. Mailtje gestuurd met alle gegevens en kreeg 3 dagen later een mail terug dat alles in orde was. 

Voor snelheid is bellen vaak beter maar met een mail heb je zwart op wit dat je je fout snel in orde wil maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.