Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Mogelijk opgelicht

Heb laatst een loungeset besteld voor ouders via Svenlars. Helaas is het totaal niet zoals op de website op de foto’s stond. Telefoonnummer is niet bereikbaar en mail verstuurd maar tot nu toe alleen standaard reactie ontvangen. Ben jammer genoeg pas te laat reacties van revieuws gaan lezen en zie dat er heel veel gedupeerden zijn. Ik vind dit echt erg triest, ben nu dus 500 kwijt aan onzin. Vraag me af of jullie misschien nog tips hebben of ik hier wat mee kan of wellicht mijn verlies moet gaan accepteren.


Ik zou beginnen een aangetekend schrijven richten aan de zaak. Zelfs al halen ze die brief niet af, jij hebt hem geschreven en hen in gebreke gesteld. Ik denk dat ik ook zou schrijven dat ik de politie ga inschakelen.
En dan klacht neerleggen bij politie?
In welke zin wijkt het toegestuurde product af van de foto op de site?
Ze hebben dus wel iets toegestuurd, dus dat je echt met lege handen achterblijft is niet zo. En dat kunnen zij dan weer uitspelen.

Vervelend en jammer.

Edit: even op Svenlars gegoogeld. Ik zie dat er ook Belgen zijn die al problemen met deze firma hebben gehad.

Heb je al gemaild dat je bestelling retour wil zenden? En reageren ze daar dan ook niet op? Nogmaals mailen.

Je zou ook social media in kunnen schakelen, soms reageren bedrijven daar beter op.

Is deze webwinkel aangesloten bij een branchevereniging? Dan kun je daar misschien contact mee opnemen?

Ik kende het niet en heb even gegoogled. Ze zijn gevestigd in Australië en dat is ook hun postadres. Dus aangetekend versturen wordt wat duur. De NL hoofdvestiging in bij de KVK is uitgeschreven….
ik zou conform hun algemene voorwaarden een beroep doen op je recht van retour binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden en nooooit meer wat bestellen hier 😉

Als ik Google vind ik dit adres: Graaf Engelbertlaan 75, 4837 DS Breda

Ik heb even gekeken in het handelsregister van de KvK en zie dat de hoofdvestiging in Breda uitgeschreven is uit het handelsregister. Inschrijving is verplicht. Het kan natuurlijk dat het bedrijf onder een andere ondernemingsvorm verder is gegaan, maar het is wel raar in combinatie met het gebrek aan bereikbaarheid en communicatie. 

Mailen dat je het wil retourneren en de mail bewaren. En nabellen en noteren wanneer je welke reactie hebt gehad.
Bij geen gehoor je rechtsbijstand inschakelen.

Zo heb ik het gedaan toen ik laatst het zelfde meemaakte met een fiets. 

Moonlover

Moonlover

15-08-2022 om 15:50 Topicstarter

Dank voor alle reacties. Telefoonnummer is niet bereikbaar wat al meer argwaan geeft. Heb al 2x gemaild dus ben daar nog op aan t afwachten. De locatie dat in Nederland is ingeschreven bestaat volgens mij niet en is ook niet voor winkelbezoek mogelijk. Ik zou nog kunnen kijken of ik de brief daar naar toe kan opsturen, al acht ik de kans klein dat het zin heeft. Ik las pas achteraf super vee revieuws dat mensen geen bestelling hebben gekregen, onjuiste artikelen en ook nooit meer geld terug hebben gekregen. Dus ik ben benieuwd, heb nog klein beetje hoop. Wel een les, ga nooit meer online iets bestellen zonder achtergrond te checken. 

Wollstonecraft schreef op 15-08-2022 om 15:45:

Ik heb even gekeken in het handelsregister van de KvK en zie dat de hoofdvestiging in Breda uitgeschreven is uit het handelsregister. Inschrijving is verplicht. Het kan natuurlijk dat het bedrijf onder een andere ondernemingsvorm verder is gegaan, maar het is wel raar in combinatie met het gebrek aan bereikbaarheid en communicatie.

Klopt, het komt allemaal wat schimmig over als je wat beter kijkt dan de gelikte website. Meestal staat de naam waaronder gehandeld wordt dan wel er bij vermeld als het bedrijf anders in het register staat vermeldt


@TO, staat er op je factuur wel een KVK nummer?

Biem schreef op 15-08-2022 om 15:43:

Ik kende het niet en heb even gegoogled. Ze zijn gevestigd in Australië en dat is ook hun postadres. Dus aangetekend versturen wordt wat duur. De NL hoofdvestiging in bij de KVK is uitgeschreven….
ik zou conform hun algemene voorwaarden een beroep doen op je recht van retour binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden en nooooit meer wat bestellen hier 😉

Maar heb je dat recht ook als het een niet Nederlandse webwinkel betreft?

Moonlover schreef op 15-08-2022 om 15:50:

Dank voor alle reacties. Telefoonnummer is niet bereikbaar wat al meer argwaan geeft. Heb al 2x gemaild dus ben daar nog op aan t afwachten. De locatie dat in Nederland is ingeschreven bestaat volgens mij niet en is ook niet voor winkelbezoek mogelijk. Ik zou nog kunnen kijken of ik de brief daar naar toe kan opsturen, al acht ik de kans klein dat het zin heeft. Ik las pas achteraf super vee revieuws dat mensen geen bestelling hebben gekregen, onjuiste artikelen en ook nooit meer geld terug hebben gekregen. Dus ik ben benieuwd, heb nog klein beetje hoop. Wel een les, ga nooit meer online iets bestellen zonder achtergrond te checken.


Het is ook altijd goed om te kijken of een winkel het thuiswinkel waarborg logo op de site heeft staan. Daar kun je op klikken en dan zie je dat de webwinkel daar is ingeschreven. Sommige malafide webwinkels hebben het logo er wel op staan, maar als je dan klikt kom je niet op de site van thuiswinkel waarborg uit.

Moonlover

Moonlover

15-08-2022 om 15:57 Topicstarter

Biem schreef op 15-08-2022 om 15:50:

[..]

Klopt, het komt allemaal wat schimmig over als je wat beter kijkt dan de gelikte website. Meestal staat de naam waaronder gehandeld wordt dan wel er bij vermeld als het bedrijf anders in het register staat vermeldt


@TO, staat er op je factuur wel een KVK nummer?

Ik heb niet eens een factuur ontvangen dus dat zegt al meer dan genoeg denk

Misschien kun je je melden bij BOOS?

Ik zou contact opnemen met de vestiging in Australië. 

EnglishmaninNewYork schreef op 15-08-2022 om 16:10:

Ik zou contact opnemen met de vestiging in Australië.

Dit is gewoon een Nederlands bedrijf. Ik ken iemand die er werkt(e) maar zie op LinkedIn dat diegene ergens begin dit jaar een nieuwe baan heeft aangenomen. Mogelijk tegelijkertijd met dat ze uit de KVK zijn uitgeschreven wat ik hierboven lees.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-08-2022 om 16:16

Ik zie dat bijna alle loungesets van vidaXL zijn. Misschien een optie om die te bellen en vragen of zij weten of hij echt een afnemer van hun is of niet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.