Financiën en recht
ElectricKookabura85
11-07-2021 om 20:56
Marktplaatsbelevenissen
We ergeren ons na Viva nu hier op Viafora lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats!
Beterlaat2021!
25-08-2026 om 12:20
Ik had een 60 jaar oude Scandinavische stoel op MP gezet. Die heeft er een paar maanden op gestaan. Ik had 'bieden' opgezet. Er werd wel veel naar gekeken, maar geen reacties.
Eergisteren ineens iemand met interesse, even wat berichtjes heen-en-weer en gisteren keurig op afspraak opgehaald. Bleken liefhebbers van het model te zijn. Dus hij is goed terecht gekomen. Zij blij, ik blij!
Netherfield
19-09-2026 om 20:31
Van mijn woonplaats is er nog eentje in Nederland, zo’n 170 kilometer verderop. En heel vaak, biedt er iemand die daar in de buurt woont. Vervolgens melden wij netjes dat we in Groningen wonen, en dan is het: O, ik dacht hier vlakbij! En gaat de koop dus niet door. Maar als je op marktplaats kijkt, staat er toch bij hoeveel kilometer het is?
Damoontje
20-09-2026 om 09:02
Netherfield schreef op 19-09-2026 om 20:31:
Van mijn woonplaats is er nog eentje in Nederland, zo’n 170 kilometer verderop. En heel vaak, biedt er iemand die daar in de buurt woont. Vervolgens melden wij netjes dat we in Groningen wonen, en dan is het: O, ik dacht hier vlakbij! En gaat de koop dus niet door. Maar als je op marktplaats kijkt, staat er toch bij hoeveel kilometer het is?
Aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant zoek ik zelf altijd op postcode en afstand. Vervelend als je denkt iets verkocht te hebben.
Ik ga komende week wat dingen op MP zetten. Ik moet van de woningbouw de berging leeg maken. Een boekenkast en een kleine 'speelgoeedkast', ik hoop voor beiden 25 euro te krijgen.
madee
23-09-2026 om 13:11
Wat ik vaak zie: iemand reageert dmv een bericht naar mij. Ik antwoord meestal binnen een uur. Vervolgens wordt mijn antwoord wel geleverd, maar niet gelezen. Soms wekenlang nog steeds niet. Ik bedoel maar te zeggen: als je iets vraagt, dan wil je het antwoord toch ook lezen?! Dan zit je daar toch een soort van op te wachten en ga je je MP berichten toch checken of met een notificatie instellen?
Of ik antwoord, het wordt gelezen en dan geen antwoord terug. Slechte manieren vind ik dat.
afrodite05
23-09-2026 om 13:54
madee schreef op 23-09-2026 om 13:11:
Wat ik vaak zie: iemand reageert dmv een bericht naar mij. Ik antwoord meestal binnen een uur. Vervolgens wordt mijn antwoord wel geleverd, maar niet gelezen. Soms wekenlang nog steeds niet. Ik bedoel maar te zeggen: als je iets vraagt, dan wil je het antwoord toch ook lezen?! Dan zit je daar toch een soort van op te wachten en ga je je MP berichten toch checken of met een notificatie instellen?
Of ik antwoord, het wordt gelezen en dan geen antwoord terug. Slechte manieren vind ik dat.
Herkenbaar. Maar als ik een vraag stel, kijk ik niet continu op de site. Mijn e-mail zie ik vaker en daar kan ik de volledige reactie ook lezen. Ik ga daarna naar MP om een reactie te sturen, maar ik kan het me voorstellen dat mensen dan denken: ok, dan weet ik dat, daar ga ik niet meer op reageren.
madee
23-09-2026 om 15:41
afrodite05 schreef op 23-09-2026 om 13:54:
[..]
Herkenbaar. Maar als ik een vraag stel, kijk ik niet continu op de site. Mijn e-mail zie ik vaker en daar kan ik de volledige reactie ook lezen. Ik ga daarna naar MP om een reactie te sturen, maar ik kan het me voorstellen dat mensen dan denken: ok, dan weet ik dat, daar ga ik niet meer op reageren.
Dat kan natuurlijk ook, niet aan gedacht.
Ik krijg zowel een notificatiemail als een stipje bij de app op mijn startscherm. Ik wil dat stipje dan weghebben dus ik ga dan ook altijd nog even naar MP zelf. De app staat ergens op pagina 4 van mijn startschermen en die zie ik dus niet per se snel, en ook zo’n bliepje hoor ik niet altijd.
Waterlilly
27-09-2026 om 23:04
Ik snap niet dat mensen iets op Marktplaats zetten en niet eerlijk zijn over de staat ervan, zelfs niet als je er nadrukkelijk naar vraagt. Ik heb dit meerdere keren meegemaakt met mobiele telefoons. Op de advertentie wordt dan gedaan alsof de telefoon vrij is van gebruikssporen en als je ernaar vraagt wordt dat nog eens bevestigd. Vervolgens kom je daar aan en blijken er toch behoorlijk wat krassen op de achterkant of zijkanten te zitten. Dan ben je voor niets helemaal die kant op gegaan. Echt een vervelende streek.