Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

11-07-2021 om 20:56

Marktplaatsbelevenissen

We ergeren ons na Viva nu hier op Viafora lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats!


PinkFlower schreef op 08-10-2022 om 22:22:

[..]

😂. Big business.

Een gat in de markt(plaats) in deze dure tijden 

Dorestad schreef op 08-10-2022 om 22:36:

[..]

Een gat in de markt(plaats) in deze dure tijden

Schijnt dus echt goed te verkopen (liefst gedragen  ) ondergoed etc

Een vriendin van mij wil niet graag iets verkopen via internet.  Ze had dus iets  op  het advertentiebord van AH gezet.  Daar kwam een mijnheer op af, die prima betaalde en het artikel overnam.  Zeer kort daarop trof ze hetzelfde artikel aan op MP voor een veel hogere prijs! 
Ze heeft toen contact met hem opgenomen, want ze had er nog meer...
Nu verkoopt HIJ dus regelmatig zaken voor haar  op MP en zelfs op Catawiki. En samen verdienen ze er iets aan.
Zij krijgt geen 'vreemde vogels' aan de deur en hij heeft er veel plezier in. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

09-10-2022 om 09:39

Dorestad schreef op 08-10-2022 om 20:32:

[..]

Het was splinternieuw. 40 kilo afgevallen en het was oud, maar nieuw.

Maar ook al zou het gedragen zijn en gewassen: kijk maar eens op mp hoeveel mensen hun trouw corset verkopen. De damesmodezaak hier in het dorp verkoopt bodies van Wolford bijvoorbeeld

Splinternieuw is wat anders idd maar gedragen ( vooral slips) vind ik echt vies. Wie koopt dat nou?

Fetish mannen.

Caramelzeezoutchocola schreef op 09-10-2022 om 09:39:

[..]

Splinternieuw is wat anders idd maar gedragen ( vooral slips) vind ik echt vies. Wie koopt dat nou?

En gedragen en gewassen bikini? Spullen komen over het algemeen schoon uit de wasmachine.  Ik denk dat bijvoorbeeld bikini's in een sportzaak passen wel veel viezer kan zijn

BeneficialJay65

BeneficialJay65

09-10-2022 om 12:41

Dorestad schreef op 09-10-2022 om 12:13:

[..]

En gedragen en gewassen bikini? Spullen komen over het algemeen schoon uit de wasmachine. Ik denk dat bijvoorbeeld bikini's in een sportzaak passen wel veel viezer kan zijn

Het gaat mij om de combinatie “ ondergoed (slips, bikinibroekjes, strings) waar dan mensen ip afkomen die het puur kopen omdat het gedragen is. Ik zou het zelf nooit kopen ( ondergoed ) en ik zou het een heel goor idee vinden dat een persoon ( ik noem bewust niet alleen vieze mannen ( wellicht zitten er ook vrouwen tussen die daarop geilen) zich verlekkerd op ondergoed dat ik aangehad heb. Ik snap het niet als verkoper dat je dat fasciliteert voor zo’n goorlap.

Caramelzeezoutchocola schreef op 09-10-2022 om 12:41:

[..]

Het gaat mij om de combinatie “ ondergoed (slips, bikinibroekjes, strings) waar dan mensen ip afkomen die het puur kopen omdat het gedragen is. Ik zou het zelf nooit kopen ( ondergoed ) en ik zou het een heel goor idee vinden dat een persoon ( ik noem bewust niet alleen vieze mannen ( wellicht zitten er ook vrouwen tussen die daarop geilen) zich verlekkerd op ondergoed dat ik aangehad heb. Ik snap het niet als verkoper dat je dat fasciliteert voor zo’n goorlap.

Dat weet je toch niet van tevoren.  Ik was compleet onthutst,  had daar werkelijk nooit aan gedacht 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

09-10-2022 om 14:55

Dorestad schreef op 09-10-2022 om 12:46:

[..]

Dat weet je toch niet van tevoren. Ik was compleet onthutst, had daar werkelijk nooit aan gedacht

Snap ik dat je onthutst was. Excuus voor het off-topic gaan to.

Dorestad schreef op 09-10-2022 om 12:46:

[..]

Dat weet je toch niet van tevoren. Ik was compleet onthutst, had daar werkelijk nooit aan gedacht

Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt, als naïeve student. Ik dacht dat het voor zijn vrouw was ofzo, vroeg nog of het geen probleem was dat het verschillende maten waren. Het enige wat hij vroeg was of ik ook naaldhakken had... Snel de deur dicht gedaan, gelukkig niets meer van gehoord. Vond het achteraf behoorlijk dom en naïef van mezelf. 

Jullie zijn nu voor een volgende keer gewaarschuwd.

het is een iniemini ergernisje, het gaat helemaal nergens over, maar ik kreeg gisteren een 3sterrenbeoordeling met als feedback dat ik niet bood naar waarde. En dat vind ik dan zeikerig. Ik had 70% van de vraagprijs geboden, ze deed een tegenbod ertussenin en uiteindelijk heb ik dus 85% van de prijs betaald. Zonder zeuren verder. Dan vind ik niet dat ik onredelijk laag geboden heb. Ik had haar 5 sterren gegeven omdat het verder netjes was afgehandeld, maar ik zag daarna pas dat zij zo zuinig feedback had gegeven. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-10-2022 om 10:02

Ginevra schreef op 15-10-2022 om 16:28:

het is een iniemini ergernisje, het gaat helemaal nergens over, maar ik kreeg gisteren een 3sterrenbeoordeling met als feedback dat ik niet bood naar waarde. En dat vind ik dan zeikerig. Ik had 70% van de vraagprijs geboden, ze deed een tegenbod ertussenin en uiteindelijk heb ik dus 85% van de prijs betaald. Zonder zeuren verder. Dan vind ik niet dat ik onredelijk laag geboden heb. Ik had haar 5 sterren gegeven omdat het verder netjes was afgehandeld, maar ik zag daarna pas dat zij zo zuinig feedback had gegeven.

Oh dat voelt flauw dan hè als je “maar” 3 sterren krijgt?! Kan me je gevoel voorstellen. Ik had laatst bij vinted een 4- sterren review, met als reden: homerr deed er wel heel erg lang over. Ja duh, daar staat homerr om bekend en dat kun je de verkoper toch niet aanrekenen? Heb haar toen ook 4 sterren gegeven.

ja dat is ook flauw zeg. Ze kan nota bene zelf kiezen welke verzender ze wil

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-10-2022 om 12:25

Ginevra schreef op 16-10-2022 om 11:14:

ja dat is ook flauw zeg. Ze kan nota bene zelf kiezen welke verzender ze wil

Ja en dpd is net zo duur en wel hier snel( mijn ervaring)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.