Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

11-07-2021 om 20:56

Marktplaatsbelevenissen

We ergeren ons na Viva nu hier op Viafora lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats!


ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

15-11-2021 om 20:22

Krijg nu een berichtje binnen met die standaard tekst van "Beste ... Ik heb een vraag over product X [blanco regel] Met vriendelijke groet, Y". En dan geen vraag er in... zo suf.

Vragen jullie dan wat de vraag is of delete je dat soort berichten?

Ik heb een keer iets lachwekkends meegemaakt op Marktplaats.
Ik ging naar een concert in de Ziggodome in Amsterdam, het was in 2017. Bij het reserveren van de kaartjes (een maand of 6 vóór het concert) had ik ook gelijk een parkeerkaart gekocht. Zo'n dag of 10 voordat we er heen moesten bedacht ik me dat het handig was een parkeerkaart te kopen, dus dat gedaan (voor dezelfde parkeerplaats). Lekker slim. De parkeerkaart moest je thuis printen. Nu had ik er dus 2, zonde zeg (volgens mij kostte zo'n kaart toen E 15,--).
Ik heb de parkeerkaart toen op MP gezet, waarde was niet verminderd, er stond een datum op dus waarom niet. OK, vrij snel reageerde er iemand. Die wilde die kaart voor E 5,-- kopen. Dat vond ik niet reëel, heb uitgelegd waarom maar hij bleef vasthouden aan zijn wens. Ik verlaagde mijn prijs naar E 10,-- maar nee, hij bleef vasthouden aan die 5 euro. Nou, dan toch niet!
Uiteindelijk niet via MP kunnen verkopen. Toen brak de dag van het concert aan en toen heb ik die parkeerkaart geprint en meegenomen. Wij parkeerden op die parkeerplaats (Borchland, net buiten de Ziggodome) en toen liep ik met het papier naar een auto die er ook net aan kwam en sprak de passagiers aan of zij al een parkeerkaart hadden of er nog een moesten kopen. Zij moesten er nog een kopen. Toen heb ik uitgelegd dat ik per ongeluk 2 kaarten had gekocht en stelde ik voor dat zij die kaart voor E 7,50 konden kopen. En dat wilden zij wel, dus had ik toch nog iets terug'verdiend'. Zij blij, ik blij!
Enfin, heerlijk concert gehad, ik kwam 's nachts thuis en startte mijn computer op. Huh... een marktplaatsberichtje, van wie dan? Was het weer die man mijn kaartje voor E 5,-- wilde kopen. Hij mailde mij dat het nu bijna einde concert was (hij zat daar dus kennelijk ook!) en dat ik hem mijn kaartje nu wel gratis kon gunnen, dan deed ik ook eens wat goeds! Wat een waus zeg... ik heb hem een berichtje terug gestuurd dat als hij mij wat had gegund, hij dat kaartje voor een tientje had kunnen kopen, dan was hij E 5,00 goedkoper uit geweest. Maar hij gunde het me niets, dus moest hij het volle pond betalen van E 15,-- En uiteindelijk heb ik iemand anders het kaartje gegund voor E 7,50, iemand die mij die E 7,50 gunde.
Kreeg ik een berichtje terug dat ik een bitch was... ksnapputnie... 

ShaunTheSheep schreef op 15-11-2021 om 20:22:

Krijg nu een berichtje binnen met die standaard tekst van "Beste ... Ik heb een vraag over product X [blanco regel] Met vriendelijke groet, Y". En dan geen vraag er in... zo suf.

Vragen jullie dan wat de vraag is of delete je dat soort berichten?

Gewoon vragen wat hij of zij wil weten 

ShaunTheSheep schreef op 15-11-2021 om 20:22:

Krijg nu een berichtje binnen met die standaard tekst van "Beste ... Ik heb een vraag over product X [blanco regel] Met vriendelijke groet, Y". En dan geen vraag er in... zo suf.

Vragen jullie dan wat de vraag is of delete je dat soort berichten?

Vaak weet je al dat je aan dit soort lui niks hebt, maar ik gun iedereen het voordeel van de twijfel (soms zit er ineens wél een serieus persoon achter) dus ik zou wel een bericht sturen met wat de vraag is. Maar aangezien we al 2 dagen verder zijn: wat heb je nu gedaan?

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

17-11-2021 om 16:26

RoosOpJeHoed schreef op 17-11-2021 om 13:54:

[..]

Vaak weet je al dat je aan dit soort lui niks hebt, maar ik gun iedereen het voordeel van de twijfel (soms zit er ineens wél een serieus persoon achter) dus ik zou wel een bericht sturen met wat de vraag is. Maar aangezien we al 2 dagen verder zijn: wat heb je nu gedaan?

Ik heb uiteindelijk niks terug gestuurd omdat ik meerdere reacties op het artikel had gehad en het eigenlijk bijna meteen verkocht en opgehaald was. Ik verwachtte niet nog een beter bod te gaan krijgen.

Ik merk dat mijn reactie wisselt met mn stemming. Meestal stuur ik wel een berichtje wat de vraag is, maar soms niet.

HAHAHAHAHA Zij-van-boven!

Op onduidelijke berichtjes reageer ik ook, met vragen wat ze bedoelen. Regelmatig loopt het op niks uit (meer vage berichtjes of niets meer van horen), maar ook een paar keer bleek het iemand te zijn die nauwelijks Nederlands kan en erg blij is als de koop gelukt is en daar denk ik dan bij het volgende vage bericht aan en dan doe ik weer even mijn best.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

18-11-2021 om 21:11

Poe, vandaag was de dag van rare berichtjes leek het wel.

Wat wil je er minimaal voor hebben?
- Ik wil er minimaal 20,- voor hebben.
Voor 10 kom ik nu halen!
- Begrijp ik, maar ik wil er minimaal 20,- voor hebben. Dat vroeg je net.
Ik bedoelde wat je er ongeveer voor wilde. Dus eh 10 is goed? Wat is het adres?

Haha, da's wel erg creatief lezen van die koper Shaun.

pff, iemand biedt €10 meer als de vraagprijs als ik hem even naar Assen kom brengen want haar man houdt niet van snelwegen 🤦🏼‍♀️. 

ik heb vanochtend weer eens zitten wachten voor nop. Gewoon niet komen opdagen en ook nog eens radiostilte na mijn mail

SuzyQFive schreef op 19-11-2021 om 20:49:

pff, iemand biedt €10 meer als de vraagprijs als ik hem even naar Assen kom brengen want haar man houdt niet van snelwegen 🤦🏼‍♀️.

 

Vind je dat zo raar? Ik heb ook weleens gevraagd of iemand tegen betaling een stoel zou willen brengen omdat ik zelf geen auto heb (en anders de koop niet door zou kunnen gaan). Maar ik bood dan wel wat meer voor het brengen.

zit ik te wachten op een koper, komt hij helemaal niet opdagen. Ging om een doos met zware artikelen. Gelukkig was ik wel zo verstandig om het op zolder te laten staan. Krijg ik als excuus dat ie een feestje heeft en morgen wel langskomt. Ja daaaaag!

Zag een advertentie van iets dat ik zocht. Berichtje met bod gedaan, blijkt er wel een bieden vanaf prijs te zijn. Zet dan die prijs ook in de advertentie!! (Die prijs zie je echt slecht in de app.)
Dat voorkomt aan de kant van de verkoper frustratie omdat het lijkt dat iemand voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. En aan de kant van de koper, want als ik deze hoge prijs had gezien dan had ik nooit een bod gedaan. 🤷‍♀️🙈

Vandaag wat 'verkocht'. Tussen aanhalingstekens, want het was gratis. Echt de mannen vielen over elkaar heen om het op te halen. En wat was de prijs een stapeltje bidons met reclame opdruk. Wel nieuw, maar toch...

Op laten halen door de tweede reageerder die snel en normaal/netjes reageerde. Ik had bij de meesten het idee dat diegenen niet goed Nederlands spraken, ook deze man. De beste man gaf bij de deur aan dat hij nog Nederlands aan het leren was, dus dat had ik goed ingeschat. Maar hij blij en ik blij, want hij was ook netjes op tijd.

Ik was op zoek naar een bepaald meubelstuk, uiteindelijk vond ik er 1 in de buurt. Verkoper kwam niet heel sympathiek over, afspraak maken was moeilijk moeilijk maar uiteindelijk kon ik het voor de vraagprijs van 10 euro ophalen. Kom ik daar, is het meubel helemaal beschadigd, dat stond niet zo op de fotos en ook niet in de beschrijving. Fotos bleken ze van internet te hebben gehaald. Ik vond dat echt niet netjes,  zei dat ik het zo niet wilde hebben en wilde weer weggaan. Toen bleek dat ik niet de eerste was (goh?!) en vroegen ze of ik het wel gratis wilde meenemen. Ze hadden het al buiten gezet enz. Dat heb ik toen maar gedaan en het meubel zelf opgeknapt. Dat was niet mijn bedoeling toen ik op zoek ging, maar is een leuk projectje geworden met mooi resultaat. Eind goed al goed, maar echt niet netjes om je spullen zo te adverteren. En het heeft me meer dan 10 euro gekost aan materiaal om het op te knappen, maar daarvoor heb ik nu wel een uniek stuk....  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.