Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

11-07-2021 om 20:56

Marktplaatsbelevenissen

We ergeren ons na Viva nu hier op Viafora lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats!


Deurklinkhanger schreef op 23-08-2021 om 22:33:

[..]

Jaa klopt! Zoiets herinner ik mij ook nog.

Maar dat ging om echt om 50.000 euro of zo.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

24-08-2021 om 16:15

Zusterclivia schreef op 24-08-2021 om 14:02:

[..]

Maar dat ging om echt om 50.000 euro of zo.

Aan pokemon kaarten?? Wow

5 euro bieden: is 1/3 van de vraagprijs. Dat kan natuurlijk...
Mailen dat het bod inclusief verzendkosten is: het is pakketpost. Dat kan natuurlijk...
Verbolgen mailtje sturen over het feit dat ik niet reageer. Tsja, dat kan ook natuurlijk...

     

hier ook zo’n grapjas, vraagprijs 50 euro, biedt diegene 10 euro... ja daaaag 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

24-08-2021 om 21:25

GroenTuintje schreef op 24-08-2021 om 20:34:

hier ook zo’n grapjas, vraagprijs 50 euro, biedt diegene 10 euro... ja daaaag

“Jamaar dan kom ik het wel NU halen he, ben jij er vanaf, jE wiL Tog vEKopEn??”

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

24-08-2021 om 21:32

Ik had trouwens paar maanden terug nog een leuke. Ik verkocht iets met een waarde rond 275,- maar het bleek populair dus ik kreeg biedingen rond 300-310. Kreeg ik ineens een hele mail van iemand die echt echt echt interesse had, en die bieders die ik had waren niet serieus en zouden toch niet komen en als ik wel een echte (goede) deal wilde sluiten moest ik maar even bellen met hem.

Ik heb hem toen aangegeven dat ik niet van plan was te bellen en hij online een bod kon doen (wat hij uiteraard niet deed).

uiteindelijk heb ik verkocht aan iemand anders voor 320,- en het werd meteen opgehaald.

Kreeg ik dik een week later, de advertentie was al verwijderd, van die vreemde gast weer een bericht of het product er nog was en hij had toch zoveel interesse en die bieders waren vast allemaal niet serieus gebleken. Ik kon het niet laten om toen een berichtje te sturen dat het de week ervoor al was opgehaald voor 350,- Nooit meer wat gehoord uiteraard.

ShaunTheSheep schreef op 24-08-2021 om 21:25:

[..]

“Jamaar dan kom ik het wel NU halen he, ben jij er vanaf, jE wiL Tog vEKopEn??”

ShaunTheSheep schreef op 24-08-2021 om 21:25:

[..]

“Jamaar dan kom ik het wel NU halen he, ben jij er vanaf, jE wiL Tog vEKopEn??”

Jaaaa die! 

Verkopen inderdaad, niet weggeven! Gekkie... 

ShaunTheSheep schreef op 24-08-2021 om 21:25:

[..]

“Jamaar dan kom ik het wel NU halen he, ben jij er vanaf, jE wiL Tog vEKopEn??”

Echt hè, alsof je alles wat je op MP zet direct wil verkopen, desnoods voor een bodemprijs.



Laatst zette ik iets erop voor 10 euro. Kreeg ik: 11 euro, kan morgen halen. Ergens voelde ik me wat lullig, maar heb het toch voor die 11 euro verkocht

ShaunTheSheep schreef op 24-08-2021 om 21:32:

Ik had trouwens paar maanden terug nog een leuke. Ik verkocht iets met een waarde rond 275,- maar het bleek populair dus ik kreeg biedingen rond 300-310. Kreeg ik ineens een hele mail van iemand die echt echt echt interesse had, en die bieders die ik had waren niet serieus en zouden toch niet komen en als ik wel een echte (goede) deal wilde sluiten moest ik maar even bellen met hem.

Ik heb hem toen aangegeven dat ik niet van plan was te bellen en hij online een bod kon doen (wat hij uiteraard niet deed).

uiteindelijk heb ik verkocht aan iemand anders voor 320,- en het werd meteen opgehaald.

Kreeg ik dik een week later, de advertentie was al verwijderd, van die vreemde gast weer een bericht of het product er nog was en hij had toch zoveel interesse en die bieders waren vast allemaal niet serieus gebleken. Ik kon het niet laten om toen een berichtje te sturen dat het de week ervoor al was opgehaald voor 350,- Nooit meer wat gehoord uiteraard.

Wat verwacht zo iemand dan hè, alsof iemand daar ooit op in zou gaan. Zo vaag ook, hij kan toch beter mailen wat zijn zogenaamd goede deal dan is... (Die hij waarschijnlijk niet had, maar gewoon niks te doen ofzo)

ShaunTheSheep schreef op 24-08-2021 om 16:15:

[..]

Aan pokemon kaarten?? Wow

Sommigen schijnen nogal zeldzaam te zijn...

Vorig jaar iemand aan de deur die iets kwam ophalen. € 200 afgesproken en hij zou contant betalen. Komt ie een half uur te laat, gaat passen, vindt dat het goed past en wil het graag aanhouden. Nou prima, dan even afrekenen. Aap uit de mouw: hij had nu geen cash bij zich maar zou het als ie thuis was wel even overmaken. Gezegd dat dat niet akkoord was en hem de dichtsbijzijnde pin gewezen, erop moeten wijzen dat ie zich daarvoor toch echt weer even moest omkleden, komt ie terug (had ik al niet verwacht) met € 100. Meer had ie niet, maar z'n salaris zou over een paar dagen gestort worden en dan zou ie de rest even overmaken. Sure... 

Hobbyspullen verkocht, erg populair tijdens de lockdown want niet verkrijgbaar. Willekeurige vraagprijs genoemd, er wordt bijna 3x zoveel geboden. Mailt er ook iemand dat ie een 'fantastisch concept' heeft waar hij mijn spullen voor nodig heeft. Klein detail, hij had ff geen geld, dat ging ie met mijn spullen verdienen. Hij zou het morgen op komen halen en dan iedere keer iets aflossen als ie het geld had. Tot de vraagprijs. En zo lang hij het nog niet helemaal had afgelost kon ik altijd langskomen bij hem om er zelf gebruik van te maken (1,5 uur rijden). 

Inderdaad, wat denken dat soort mensen? En zijn er echt verkopers die daar in trappen?

Ook positieve ervaringen gelukkig. Paar weken terug iemand die zichzelf flink overbood, waarvan ik mijn wenkbrauw wel even optrok. Die kwam het nog ophalen ook voor die prijs. Gaf aan dat ie dat mijn vraagprijs aan de lage kant was en dat ie dat een eerlijke prijs vond.

SuperCow schreef op 25-08-2021 om 09:42:

Ook positieve ervaringen gelukkig. Paar weken terug iemand die zichzelf flink overbood, waarvan ik mijn wenkbrauw wel even optrok. Die kwam het nog ophalen ook voor die prijs. Gaf aan dat ie dat mijn vraagprijs aan de lage kant was en dat ie dat een eerlijke prijs vond.

Wat ontzettend sympathiek!

Ik heb laatst wel een keer mezelf flink overboden, maar uiteindelijk nog net niet tot de vraagprijs. (we zijn aan het bezuinigen thuis.) Ik heb er toen cadeautjes bij gedaan voor de nog jonge eigenaresse die onze kinderen dan weer niet gebruikten. Dat maakte mijn gierige gedrag hopelijk een beetje goed.

Ik heb nu al drie keer gehad dat ik iets wil kopen op marktplaats maar dat mijn berichten niet gelezen worden. Vind dat wel een beetje vreemd. Zou de app weer eens problemen hebben? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.