Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

11-07-2021 om 20:56

Marktplaatsbelevenissen

We ergeren ons na Viva nu hier op Viafora lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats!


Ja, echte humor zie je maar weinig op MP.
Jaren geleden zag ik een advertentie met de tekst :

Aangeboden :  rustige man die bij u de krant komt lezen.

Ik dacht dat ik hem bewaard had, maar kan hem niet meer vinden.

SuzyQFive schreef op 26-07-2021 om 15:59:

Verkoopt Playmobil alleen nog maar als je het helemaal in setjes aanbiedt?
Ik heb een enorme bak vol Playmobil maar geen zin om alles uit te zoeken. Paar jaar terug gingen dat soort bakken als warme broodjes over de toonbank, nu niet eens een bod 😅

Ja dat is echt zo. Met doos en hele set samen is het zo weg. Alles door elkaar in een bak niet.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

26-07-2021 om 22:29

Beterlaat2021! schreef op 26-07-2021 om 15:59:

Ja, echte humor zie je maar weinig op MP.
Jaren geleden zag ik een advertentie met de tekst :

Aangeboden : rustige man die bij u de krant komt lezen.

Ik dacht dat ik hem bewaard had, maar kan hem niet meer vinden.

Haha, wat leuk!

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

26-07-2021 om 22:31

Herinner me nu ineens een Mp-bericht wat niet om koop of verkoop ging. Een via-via-bekende deed even een boekje open over zijn ex. En hoe egoïstisch ze wel niet was in bed. Echt een verschrikkelijk gênant verhaal. Je kreeg bij het lezen alleen al plaatsvervangende schaamte. 

Edit: hij heeft wel wat 'etiketjes', dus helemaal vreemd was het niet. Maar toch...

nu weer iemand die perse smiddags wil langskomen om iets op te halen voor een paar euro. Ik ga niet de halve wachten op iemand. Of sochtends of savonds langskomen. Opsturen wil ik altijd wel doen. Maar ik ga zeker niet mijn halve dag weggooien omdat iemand alleen tussen 13 en 15 uur kan pfffff

Goh! Ik had iets op gratis af te halen staan (al best een poos). Zegt degene die het komt halen dat hij nog een kleinigheid heeft. Dus ik denk: een reep chocolade ofzo. Maar nee: een tientje 😱 Was echt niet nodig geweest. Maar wel een fijne ervaring weer eens.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

29-07-2021 om 13:27

Ik kwam net een speelgoedadvertentie tegen met alleen de tekst:
“Is mee gespeeld dus er ontbreken onderdelen”.

Hoezo ontbreken er “dus” onderdelen omdat er mee gespeeld is? Heb ik zulke brave voorzichtige kinderen dat ons speelgoed compleet is en blijft? Stond ook verder niks bij van wat er dan ontbreekt of zo. Hoe kan je dat nou zo op MP zetten?

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

29-07-2021 om 13:31

Oh en meteen nog een… nog steeds op zoek naar datzelfde speelgoed kom ik een advertentie tegen met een lage prijs (denk aan range 5-7 euro) ex verzenden (past door de brievenbus). “Ik hanteer een ondergrens van 12,50”. Ok doei, op naar de volgende advertentie.

Ik heb een fiets op mp gezet. Nu voor de tweede keer. Niet omdat het niet liep, maar omdat ik hem bij nader inzien toch nog even nodig had en nog geen nieuwe had. Nu dus opnieuw er op geplaatst en in de advertentie gezet dat ik graag biedingen wil hebben via de bied-functie ipv dm’s, omdat vooral de handelaartjes snel hun slag willen slaan. Maar alsnog wordt ik plat gespamd met zinloze biedingen in dm’s.

Groentespies schreef op 01-08-2021 om 13:43:

Ik heb een fiets op mp gezet. Nu voor de tweede keer. Niet omdat het niet liep, maar omdat ik hem bij nader inzien toch nog even nodig had en nog geen nieuwe had. Nu dus opnieuw er op geplaatst en in de advertentie gezet dat ik graag biedingen wil hebben via de bied-functie ipv dm’s, omdat vooral de handelaartjes snel hun slag willen slaan. Maar alsnog wordt ik plat gespamd met zinloze biedingen in dm’s.

Mijn ervaring is dat wát ik ook in de tekst zet, ik altijd dm's krijg van mensen die die tekst niet lezen of negeren. Voor sommigen is dat een hobby ofzo.

Ik probeerde speelgoed te verkopen, advertentie stond op 'bieden', stond er nét op en er werd al geboden. Via dm: "Wat wil je ervoor hebben?" Dus ik noem een schappelijke prijs, gezien de biedingen. Kreeg ik terug: "Voor de helft hebben we een deal" Ja, ik snap mensen die willen onderhandelen, maar dat dwingende terwijl een advertentie er nét op staat en er ook netjes via de biedfunctie geboden wordt vind ik zo irritant.

In het kader van een leuke belevenis: ik verkocht een keukenapparaat en koper hield me van alles op de hoogte: hoe laat hij vertrok, hoe laat hij er zou zijn, dat het geld van zijn rekening was geschreven etc. Later kreeg ik zelfs nog een foto met de mededeling dat het apparaat zo mooi stond en hij er zo blij mee was.

Ik verbaas me er nogal over dat mensen (Intex) zwembaden te koop zetten die lek zijn.

RoosOpJeHoed schreef op 03-08-2021 om 15:32:

[..]

Mijn ervaring is dat wát ik ook in de tekst zet, ik altijd dm's krijg van mensen die die tekst niet lezen of negeren. Voor sommigen is dat een hobby ofzo.

Ik probeerde speelgoed te verkopen, advertentie stond op 'bieden', stond er nét op en er werd al geboden. Via dm: "Wat wil je ervoor hebben?" Dus ik noem een schappelijke prijs, gezien de biedingen. Kreeg ik terug: "Voor de helft hebben we een deal" Ja, ik snap mensen die willen onderhandelen, maar dat dwingende terwijl een advertentie er nét op staat en er ook netjes via de biedfunctie geboden wordt vind ik zo irritant.

Dat dus. Ik ben nu een bod gekregen waar ik mee akkoord ben, reageert die persoon niet meer. Dan houd het op. Een andere bieder, een handelaar, was erg dwingend. ‘Ik heb toch geboden wat je er minimaal voor wilde hebben?’ Ja, dus? Je zit er 1 euro boven, vriend. En dan nog ruim onder mijn prijs. En ik weiger hem om aan de eerste beste handelaar voor een appel en een ei te verkopen met zo’n houding.


ik ben mijn zolder ook maar gaan opruimen. Een verzamel-album met plaatjes van 25 jaar geleden op MP gezet waar ik weinig verwachtingen van had. Kennelijk was er toch iemand die het wilde hebben. Akkoord met het bod. Maar weer radiostilte. 

RoosOpJeHoed schreef op 03-08-2021 om 15:32:

[..]

Mijn ervaring is dat wát ik ook in de tekst zet, ik altijd dm's krijg van mensen die die tekst niet lezen of negeren. Voor sommigen is dat een hobby ofzo.

Hier ook deze ervaring. Ik had er iets opgezet van een bepaalde waarde en had ook in de tekst gezet, vraagprijs minimaal 450 euro. 
Mensen reageerden met een lager bod (constant) maar ik schreef bij iedereen de tekst, we willen er minstens 450 euro voor hebben. 
Reageert er eentje, die al meerdere keren een lager bod deed (waar ik iedere keer met dezelfde zin op reageerde) 'ja, zet dan de vraagprijs erbij' dus ik reageerde met 'dat staat ook in de tekst' ....toen 5 minuten stilte (hij ging even kijken denk ik ) en toen de reactie, "ja het staat IN de tekst....dat lees je toch niet?" (ik heb maar niet meer gereageerd)

Oh en ook een kastje, gratis af te halen. Ik moest naar een andere locatie daarvoor, dus zat te wachten op die persoon, komt gewoon niet opdagen, dus ik stuurde zo'n berichtje via MP en daar een hele smoes over, of ik hem dan buiten kon zetten dan haalde hij het wel op. Kwam niet opdagen. Ik het kastje later (toen ik weer op die locatie was, het was gelukkig mooi, droog weer) weer binnen gezet. Later opnieuw iemand die het gratis kastje wilde hebben, wilde het op een moment op halen dat ik niet kon, dus ik zei. "ik zet het buiten klaar, je kunt het zo komen ophalen", persoon helemaal blij, en ja hoor, na 3 dagen stond het er nog, gewoon niet komen opdagen. Toen waren we er zo klaar mee en hebben het platgestampt (er was al een regenbui over heen gegaan) en  bij de vuilstort hebben afgeleverd. Reageer dan niet, als je niet serieus bent.

Groentespies schreef op 04-08-2021 om 09:42:

[..]

Dat dus. Ik ben nu een bod gekregen waar ik mee akkoord ben, reageert die persoon niet meer. Dan houd het op. Een andere bieder, een handelaar, was erg dwingend. ‘Ik heb toch geboden wat je er minimaal voor wilde hebben?’ Ja, dus? Je zit er 1 euro boven, vriend. En dan nog ruim onder mijn prijs. En ik weiger hem om aan de eerste beste handelaar voor een appel en een ei te verkopen met zo’n houding.


ik ben mijn zolder ook maar gaan opruimen. Een verzamel-album met plaatjes van 25 jaar geleden op MP gezet waar ik weinig verwachtingen van had. Kennelijk was er toch iemand die het wilde hebben. Akkoord met het bod. Maar weer radiostilte.

Herkenbaar, die handelaren. Dan zie je bij hun reviews/andere advertenties allemaal advertenties met een product in dezelfde categorie en dan bij mij graaien voor de laagste prijs om het weer door te verkopen. Prima, hoor, doe ermee wat je wilt, maar ik laat me niet opjagen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.