Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Kijk, dit is weer een typisch voorbeeld van DHL!

Beste ....,   Onze bezorger kon je pakket  XXXXXXX

van BITIBA om 14.14 helaas niet bij je afleveren. Het gaat naar een DHL
ServicePoint in de buurt, je ontvangt bericht zodra je pakket klaar
ligt om op te halen. Wil je liever niet de straat op en je pakket toch
thuis ontvangen? Maak dan een nieuwe bezorgafspraak.

Ik ben gewoon thuis én er zit sinds vanmorgen 10.00 uur een briefje op de deur, dat het pakket best voor de deur gezet mag worden.
Ik was er al bang voor, DHL  IS NIET TE VERTROUWEN!


Eens. DHL is kut. Altijd naar een servicepunt laten versturen, of gewoon een andere webshop.

pfioe mijn dhl bezorgman is gelukkig uitstekend

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

11-05-2023 om 15:50 Topicstarter

Servicepunt; tsja het is een kartonnen doos van 10 kg, dus die moet ik met de auto halen, 1 km verderop!  

Oh, ik heb eigenlijk nooit problemen met DHL gehad. "Onze" bezorgbus komt bijna altijd met z'n tweeën: meneer rijdt de bus en zoekt de juiste pakketjes uit het laadruim van de bus en legt ze voorin neer voor het volgende stoppunt op de route, mevrouw stapt uit en bezorgt direct de pakjes die al naast haar stoel klaar waren gelegd door man bij de vorige stop. Op soms wat enorm grote pakketten na dan. Ziet er altijd super efficiënt en gestroomlijnd uit. 

Hier is DHL ook echt een groot drama. Als het even kan wil ik een andere verzender. 

Ik had heel lang geen problemen meer met DHL, tot dinsdag. Pakkertje zou komen, zit thuis te wachten, status afgeleverd, geen pakket. Pakket van de buren bezorgd, in de avond nog een keer een dhl bus in de straat, maar geen pakketje. 
Woensdag is het letterlijk in de buitenbrievenbus gepropt. Prutsers. Bij dhl zelf zeggen ze nog dat je een dag moet wachten, maar doordat de status op afgeleverd staat krijg je geen bezorgvak. Prutsers

Oh, mijn DHL bezorger is juist heel fijn.
Altijd stipt op tijd en wenst me altijd vriendelijk een fijne dag
Ook de afspraken die ik maak met DHL, zoals het pakket achterlaten in de papierkliko of een afhaalpunt worden altijd keurig nagekomen.

Ik vind DHL top!

ik vind zowel de dhl als postnl de hel!!!!!
O.a om bovenstaande voorbeelden. Als het even kan ga ik naar een winkel of laat het bij een bezorgpunt afleveren

Dhl is/was hier altijd wel fijn. Sinds een tijdje een andere bezorger maar ook een hele vriendelijke man.
Als het goed is komt DHL vanavond nog dus ik hoop dat het nu ook weer goed gaat. 

Hier is DHL ook ruk. Ik heb juist de omgekeerde ervaring van TO: ik ben niet thuis? Dan wordt het pakket gewoon toch voor de deur gegooid of in de papierkliko geloosd. Ook al is het een tablet, dure doos Lego of iets breekbaars: ik heb al vanalles teruggevonden voor de deur of dus in die kliko.

-Nienke- schreef op 11-05-2023 om 17:58:

Hier is DHL ook ruk. Ik heb juist de omgekeerde ervaring van TO: ik ben niet thuis? Dan wordt het pakket gewoon toch voor de deur gegooid of in de papierkliko geloosd. Ook al is het een tablet, dure doos Lego of iets breekbaars: ik heb al vanalles teruggevonden voor de deur of dus in die kliko.

Exact dit gebeurd hier ook. Helaas niet alleen in de papier container maar ook in andere containers. Laatst had ik een mooi horloge besteld dat gewoon voor de deur stond toen ik thuis kwam, vol in het zicht. Die bezorgen rijd ook altijd heel hard de straat in en wanneer hij zijn busje open maakt is het duidelijk dat hij alle pakketjes er zo in gegooid heeft. Soms is er een andere bezorger, die gedraagt zich wel normaal.

PostNL is hier wel heel fijn. Vandaag was ik niet thuis toen ze langskwamen. Toen kwam hij een paar uur laten nog een keer, hij was toch in de buurt zei hij en hij dacht dat ik wel op het paketje zat te wachten, dat was ook zo.

Ik heb denk ik mazzel. Zowel DHL als PostNL leveren altijd als beloofd (appartementencomplex).

Beterlaat2021! schreef op 11-05-2023 om 15:50:

Servicepunt; tsja het is een kartonnen doos van 10 kg, dus die moet ik met de auto halen, 1 km verderop!

Huh, 10 kg kan toch gewoon op de fiets? Of heeft het een heel onhandig formaat?

DHL is drama hier.

'S avonds zeggen ze standaard dat we niet thuis zijn en kunnen we naar het servicepunt. Overdag is het gewoon knap wat ze in onze brievenbus aan de weg proppen en er boven op leggen. Let wel, wij hebben geen zicht op deze brievenbus. Ze komen bijna nooit aan de deur maar rijden dus voorbij of verstoppen het ergens. Voor mij een reden om bij een andere webshop te bestellen. Je ziet helaas niet altijd wie de verzending verzorgd.

Ik laat altijd bij een servicepunt bezorgen en die mag je dan uitkiezen, dus het punt dichtst bij mijn huis gekozen, een gezellig kort wandelingetje. Mocht ik het toch op komen halen bij het stedelijke servicepunt. Moet ik een eindje voor omfietsen, het zit midden in een industrieterrein. Op zich te overzien, maar waarom dan die keuze gegeven?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.