Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Inkomens

We kunnen hier niet heel anoniem zijn dus ik snap dat niet veel mensen hun inkomen willen noemen, maar ik ben toch wel nieuwsgierig. Dus een poll Lekker duidelijk, je bruto uurloon zonder toeters en bellen, dat maakt vergelijken makkelijk.

Peiling

Wat is je uurloon in euro’s, zonder toeslagen, ORT, etc?
183 stemmen
5%
13%
25%
17%
14%
9%
7%
2%
8%

Bruto of netto?

MMcGonagall

MMcGonagall

16-10-2021 om 13:19 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 16-10-2021 om 13:17:

Bruto of netto?

Bruto natuurlijk. Wie weet nu wat zijn netto uurloon is?

MMcGonagall schreef op 16-10-2021 om 13:19:

[..]

Bruto natuurlijk. Wie weet nu wat zijn netto uurloon is?

Ik Geen zin om loonstrookje op te zoeken, maar ik weet wel wat er per maand binnenkomt en hoeveel uur ik daarvoor geacht word te werken.

MMcGonagall

MMcGonagall

16-10-2021 om 13:23 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 16-10-2021 om 13:20:

[..]

Ik Geen zin om loonstrookje op te zoeken, maar ik weet wel wat er per maand binnenkomt en hoeveel uur ik daarvoor geacht word te werken.

Daar zit toch van alles in? Ik laat mijn IKB maandelijks uitbetalen en soms heb ik reisdeclaraties. Als ik dat allemaal erbij noem lijkt het of ik heel veel verdien. Ik had ook jaarsalarissen in de OP kunnen zetten, maar dan lijkt het bij parttimers net of ze een laag salaris hebben. Dit leek me dus het meest objectief.

Modaal zit in de groep 15,01-20 euro per uur, dus ik verwacht die optie de meeste stemmen krijgt.

MMcGonagall schreef op 16-10-2021 om 13:23:

[..]

Daar zit toch van alles in? Ik laat mijn IKB maandelijks uitbetalen en soms heb ik reisdeclaraties. Als ik dat allemaal erbij noem lijkt het of ik heel veel verdien. Ik had ook jaarsalarissen in de OP kunnen zetten, maar dan lijkt het bij parttimers net of ze een laag salaris hebben. Dit leek me dus het meest objectief.

Dat heb ik allemaal niet op het moment, er komt elke maand hetzelfde binnen en daar zit niks extra’s bij. Maar wel een goed punt Als ik een keer zin heb, zal ik mijn bruto-uurloon opzoeken. 

MMcGonagall

MMcGonagall

16-10-2021 om 13:29 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 16-10-2021 om 13:28:

[..]

Dat heb ik allemaal niet op het moment, er komt elke maand hetzelfde binnen en daar zit niks extra’s bij. Maar wel een goed punt Als ik een keer zin heb, zal ik mijn bruto-uurloon opzoeken.

Weet je het ook niet ongeveer?

MMcGonagall schreef op 16-10-2021 om 13:29:

[..]

Weet je het ook niet ongeveer?

Nope, echt geen idee. Niet zoveel gevoel voor getallen (en dat is zwak uitgedrukt)  

OrganicDeer76

OrganicDeer76

16-10-2021 om 13:46

Bruto en netto weet ik tot op de cent incl onregelmatigheids toeslag

Uurloon is ook niet goed te vergelijken. Het maakt nogal uit of je pensioen betaald wordt, of je ww opbouwt, of je vakantiegeld en een dertiende maand krijgt, enz. 

ingevuld! Ik dacht/ging er vanuit dat boven modaal boven vertegenwoordigd is/zou zijn op dit forum. Waarom weet ik niet. Maar ben dus wel benieuwd naar de uitkomst

MMcGonagall schreef op 16-10-2021 om 13:23:

[..]

Modaal zit in de groep 15,01-20 euro per uur, dus ik verwacht die optie de meeste stemmen krijgt.

Dat verwacht ik niet eigenlijk op het forum. Ik denk dat die het namelijk niet invullen, dat zie je ook in vergelijkbare topics. Maar over het geheel zitten de meerderheid van de mensen wel in deze groep voor zover ik dat weleens gelezen heb. 

MMcGonagall schreef op 16-10-2021 om 13:23:

[..]


Modaal zit in de groep 15,01-20 euro per uur, dus ik verwacht die optie de meeste stemmen krijgt.

Echt? Poeh. Dan verdien ik dus onder modaal. En dat in de zorg nog wel. Meer dan 15 euro bruto per uur kom je pas aan na 4 of 5 functiejaren. En ik ben net gestart...

Had eerlijk gezegd niet het idee dat de zorg zó slecht betaalde  dat het uurloon onder modaal is. Ik kom uit de detailhandel en dat was veel slechter.( dichter bij de 10)

MMcGonagall

MMcGonagall

16-10-2021 om 14:45 Topicstarter

lientje69 schreef op 16-10-2021 om 14:40:

[..]

Echt? Poeh. Dan verdien ik dus onder modaal. En dat in de zorg nog wel. Meer dan 15 euro bruto per uur kom je pas aan na 4 of 5 functiejaren. En ik ben net gestart...

Had eerlijk gezegd niet het idee dat de zorg zó slecht betaalde dat het uurloon onder modaal is. Ik kom uit de detailhandel en dat was veel slechter.( dichter bij de 10)

Modaal is rond de 37.500 per jaar inclusief alles. Teruggerekend naar uurloon kwam ik dan tussen de 15-20 euro per uur. Ik weet niet hoeveel ORT procentueel uitmaakt van de salarissen in de zorg, maar dat zat niet in mijn sommetje.

MMcGonagall schreef op 16-10-2021 om 14:45:

[..]

Modaal is rond de 37.500 per jaar inclusief alles. Teruggerekend naar uurloon kwam ik dan tussen de 15-20 euro per uur. Ik weet niet hoeveel ORT procentueel uitmaakt van de salarissen in de zorg, maar dat zat niet in mijn sommetje.

Mijn bruto uurloon zal vanaf 1 februari ( als ik gediplomeerd ben) 13,22 bedragen. Dit is dus zónder ORT of andere toeslagen. Het kale uurloon. In de detailhandel had ik 11,56. En geen kans meer om hogerop te komen, dat was de eindschaal als verkoopster....

lientje69 schreef op 16-10-2021 om 14:53:

[..]

Mijn bruto uurloon zal vanaf 1 februari ( als ik gediplomeerd ben) 13,22 bedragen. Dit is dus zónder ORT of andere toeslagen. Het kale uurloon. In de detailhandel had ik 11,56. En geen kans meer om hogerop te komen, dat was de eindschaal als verkoopster....

En tot hoeveel kun je dan groeien qua uurloon?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.