Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Hotel vergeten te annuleren

Het is al een hele tijd geleden dat ik iets heb geplaatst. Het gaat best goed met mij. Ik heb
 een heel intensief traject gevolg en er zijn mooie veranderingen zichtbaar. 

Ik heb alleen een hele grote fout gemaakt waar ik mij erg voor schaam en nu in de problemen zit. 

Vorig jaar een hotelreservering gedaan voor een wandel evenement. Al snel besloten om niet meer naar het wandel evenement te gaan, maar ik ben de hotel reservering helemaal vergeten. Mijn mail is   een chaos van aanbiedingen die ik vaak gelijk verwijder. Prive-mailsngen die ik vaak gelijk verwijder. Prive-mails krijg ik nauwelijks. Hierbij zijn de herinnerings mails van mijn bezoek aan het hotel ook aan mijn aandacht ontsnapt. In die periode ben ik ook op reis geweest en niet veel op mijn mail gekeken. Erg stom en onverantwoordelijk ja. 

Mijn autisme en adhd zorgen voor deze chaos. Ook in mijn financieen. Ik heb maar een heel klein bedrag aan spaargeld. Daar moet een nieuw matras voor worden gekocht en ik moet het hele bedrag (500 euro) overmaken aan het hotel. Er was weinig begrip. Vanuit het hotel gezien ook logisch. 

De vraag of ik in termijnen mag betalen (dan is het wel haalbaar) is nog niet beantwoord. 

Ik ben erg in shock, in tranen en voel me erg stom. Het meest stomme is dat ik nu ook echt wat moet gaan doen aan mijn uitgaven. Ik heb namelijk een prima salaris. 

Is het gek dat ik hier van schrik? Stel ik me aan? Ik durf het in mijn eigen omgeving niet goed te vertellen. Juist ook omdat ik leer dit soort dingen zelf helemaal te doorvoelen en te dragen.

Kan mij goed voorstellen dat je schrikt, staat er op de site van dat hotel tot wanneer je het kan annuleren?

Het is ook schrikken en veel geld 500 euro.
Goed dat je vraagt of het in termijnen mag .
Vertel het je omgeving. Iedereen vergeet wel eens wat en dan kan je steun krijgen hoop ik .

Ja, dat soort dingen gebeuren wel eens. Wel balen natuurlijk, 500 euro is geen peanuts, geen wonder dat je geschrokken bent!

Vergeten te cancelen is me niet overkomen, maar ik heb wel eens gereserveerd voor de verkeerde datum, stonden we een dag te vroeg in het hotel en ze hadden ook geen kamers meer vrij voor die nacht. We hebben uiteindelijk wel in de buurt nog iets kunnen vinden, maar ik voelde me toen wel een super-oen.

Dit kan de besten overkomen, ook neurotypische mensen. De gemiddelde mailbox is ook een ontzettende chaos, zeker als je - zoals ondergetekende - al vanaf je 12e hetzelfde e-mailadres gebruikt. Je mag je best even stom en klote voelen en er om huilen, maar je bent echt geen extreme sukkel. 

Heel goed dat je hebt gevraagd om in termijnen te betalen! Dat laat zien dat je je verantwoordelijkheid neemt💪

Is er iemand in je omgeving die de overnachting wil/kan overnemen? Zelfs voor half geld is dat minder duur voor je.

Heel goed dat je contact hebt opgenomen en in termijnen wilt betalen.

Anna76 schreef op 18-05-2026 om 12:00:

Ja, dat soort dingen gebeuren wel eens. Wel balen natuurlijk, 500 euro is geen peanuts, geen wonder dat je geschrokken bent!

Vergeten te cancelen is me niet overkomen, maar ik heb wel eens gereserveerd voor de verkeerde datum, stonden we een dag te vroeg in het hotel en ze hadden ook geen kamers meer vrij voor die nacht. We hebben uiteindelijk wel in de buurt nog iets kunnen vinden, maar ik voelde me toen wel een super-oen.

Zeker twee keer meegemaakt dat een hotel zeker wist dat wij maar één nacht geboekt hadden terwijl we mail hadden waar onze twee nachten boeking bevestigd was. 

Ook een keer dat een touroperator onze (jong volwassenen) zoon die met ons samen reisde, in een kamer in een ander hotel van dezelfde keten had ondergebracht. Medewerker 1 van hotel 1, ik zal hem overboeken naar dit hotel. Medewerker 2 de volgende dag: uw zoon moet twee hotelovernachtingen voor beide kamers betalen. Dat kostte heel wat overredingskracht om dat recht te breien! 

Dat vind ik dus stommer dan vergeten een hotelovernachting te cancellen. Hopelijk lukt het je om de overnachtingen van de hand te doen!

vrouw92

vrouw92

18-05-2026 om 12:47 Topicstarter

Fijn om te horen dat ik niet stom/dom ben.. Zo voel ik mezelf wel even. De datum voor de annulering is inmiddels verstreken. Het was afgelopen weekend. Ze kunnen dus niet meer de reservering naar een ander moment verplaatsen. Dat had ik ook voorgesteld. 

Gelukkig zag ik de mail nu wel op tijd binnenkomen. Ik mag in 4 termijnen betalen, dat maakt het een stuk overzichtelijker. 

Maar nog steeds wel een teken dat ik mijn financieen echt een stuk volwassener mag gaan aanpakken. 

Dat is erge pech.  Je schrijft dat je mail een 'chaos van aanbiedingen' is. Daar kun je in ieder geval iets aan doen. 
 Jezelf uitschrijven bij al die aanbieders. Klik en klaar*. Geeft lucht.  
*Soms nog even je uitschrijving bevestigen hoor!

wat fijn dat jouw verzoek om termijnen goedgekeurd is!

natuurlijk is het niet handig dat je niet op tijd geannuleerd hebt, maar het overkomt de beste en je hebt het goed op kunnen lossen toch? 

geef jezelf niet zo op je donder, maar neem er een leerpunt uit. bijvoorbeeld je mail elke vrijdag opschonen en bekijken of je uitgaven elke week gewoon even goed bekijken. je hoeft niet perfect te zijn

Iedereen doet wel eens iets soms. En soms kost dat geld. Ben wel eens naar Hengelo Overijssel gereden terwijl ik in Gelderland moest zijn.  50 om kost best wat aan benzine en vooral aan tijd. 

Heb een keer een camping op de verkeerde dag gereserveerd. Mochten we wel een nachtje op de parkeerplaats overnachten. Tentje in een klein strookje gras, dat wel. 

Ook op de camping: een keer vergeten te vertrekken. Moesten een nacht extra betalen uiteraard, op de volgende camping kregen we het bedrag van de gemiste nacht door te laat komen niet terug. 

Fijn dat je in termijnen mag betalen! Nee je bent niet dom/stom inderdaad. Dat gebeurt vaker zoals anderen ook al bevestigen.

Heb je hulp om je financiën een beetje te structureren? Als je in de buurt woont wil ik je best wel helpen. Een vreemde help vragen is eng, snap ik, maar je beste vriendin vragen is misschien ook eng. 

Hartstikke goed dat je zelf al stappen aan een betere zelf aan het maken bent. 
Deze financiële stap komt ook goed. Keulen en Aken zijn ook niet in een dag gebouwd!

Tips voor de chaos in je mailbox. 

Meld je zoveel mogelijk af (-unsubscribe) voor aanbiedingen. 

Maak extra mappen aan, bijvoorbeeld voor winkels, aanbiedingen, etc. en laat mailtjes daar automatisch in plaatsen - met een "regel". 
Dit is wel even een klusje, maar zorgt wel voor meer overzicht. 

Wat ook een optie is, om een tweede mailadres te nemen, speciaal voor alles wat niet "officieel" is. 

En gebruik de agenda op je telefoon meer? 

Succes 

agenda op de telefoon is echt een heel goed idee. ik zet daar alles in. 

vrouw92 schreef op 18-05-2026 om 12:47:

Maar nog steeds wel een teken dat ik mijn financieen echt een stuk volwassener mag gaan aanpakken.

Je mag daar hulp bij zoeken, hoef je je niet voor te schamen. Gun jezelf iemand die structuur aanbrengt in je financiën.

Je bent helemaal niet dom of stom, TO. Zoiets had mij ook kunnen overkomen. Ik heb ook ADD en tijdens werkuren, verbruik ik zo ongeveer al mijn plan- en organiseercapacitteit en houd ik voor mijn privéleven niets over. Niet te hard voor jezelf zijn hoor

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.