Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Hoe oud is jouw auto?

Mijn auto valt nog net in de eerste categorie, die van mijn thuiswonende dochter (die ze deelt met een vriendin) valt ruimschoots in de laatste categorie 

Peiling

Hoe oud is jouw auto?

Maximaal 2 antwoorden.

144 stemmen
16%
22%
20%
23%
11%
8%

Mijne is 1,5 jaar oud en is tevens mijn 1e splinternieuw gekochte auto, daarvoor enkel 2-hands gehad.

Bijna drie jaar oud. En toen nieuw gekocht, maar daar hebben we eerst flink voor gespaard.

Als redelijk nieuwe tweedehands gekocht, maar ik rij die dingen meestal redelijk op dus ondertussen al lichtelijk bejaard (11-15 jaar).
Voor mijn werk rij ik tegenwoordig in een spiksplinternieuwe elektrische auto en dat went wel (< 1 jaar).

En ik mocht er maar 2 kiezen, maar we hebben ook nog een echt oudje staan (ruim +++20 jaar). Das de duurste van allemaal.

Onze huidige auto valt in de 11-15 categorie. Nog steeds heel blij met deze auto. We hebben hem zelf nu 5-6 jaar, dus heel nieuw was hij toen al niet, maar we hebben nooit grote problemen met hem gehad. 

De vorige viel ruim in de laatste categorie. Die was ook nog een doorgevertje in de familie. Mijn oma vond het fantastisch dat we zo lang in het ding hebben gereden. Zelfde merk als onze huidige auto. Helaas uiteindelijk doorgeroest en toen is hij naar de sloop gegaan. 

Mijn elektrische mini is net 1 geworden. Wat een heerlijk autootje. ( hiervoor altijd in grote benzine slurpende 7 zitters gereden….)

LostJellyfish83

LostJellyfish83

22-01-2023 om 00:00

11-15 jaar denk ik? Ik heb geen idee eigenlijk.  We hebben hem al jaren en werkelijk nooit een probleem ermee, dus ik vind het wel best zo. 

Wij kopen altijd een nieuwe auto, ditmaal een hybride Toyota, en die rijden we dan helemaal op.

Hij is nu 8, ik kocht hem toen hij 5 was. Ik wilde graag dit merk en een jongere variant werd me te duur dus dan maar zo. 

Wij hebben in november onze nieuwe (van eind 2021) auto opgehaald, dus een vrij jonge auto. Gemiddeld doen we wel minstens 10 jaar met een auto als er niet teveel aan mankeert en hij niet te duur wordt in onderhoud.

Mijn elektrische auto is nu 6 jaar oud, 3 jaar geleden gekocht. Wat rijdt dan toch superfijn, was best een dure auto maar iedere cent waard. 
Helemaal nu met die kou, via de app de auto voorverwarmen en je stapt in een warme auto, heerlijk!

Wat gaan die auto's tegenwoordig dan lang mee! Vroeger was een auto ouder dan 5 jaar een wrak en alleen maar een bruikbaar voertuig als je een doe-het-zelver was.

Onze eerste auto was ouder dan 5 jaar maar alle volgende wagens jonger dan 3 jr en daarna werd hij ingeruild tegen een nieuwere. Dat moest wel want boven de 3 jr begon hij al snel symptomen van verouderende onderdelen te krijgen en de vervanging daarvan maakten hem duur.

Mijn ( toen nieuw gekochte ) autootje is 12,5 nu en heeft net flink wat mankementjes weg moeten laten werken. Aan t kijken naar een nieuwe elektrische stadsauto.Dan gaat deze naar dochter of zoon.
Auto van man is 1,5,leaseauto van de zaak. Die wordt altijd snel vervangen want man rijdt soms heel veel en dr mag maar een aantal kilometer opzitten.

Mijn auto is 5 jaar oud. Maar is van het werk, dus zal niet lang meer in ons bezit zijn en dan krijg ik waarschijnlijk een nieuwe elektrische.  

Afgelopen zomer aangeschaft en toen was hij drie jaar oud.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.