Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Geld niet afgeschreven

Hallo,

Ik heb vandaag met mijn ABN Amro pas bij de bank (ABN) gepind. Het gaat niet om een heeel groot bedrag (50 euro) maar toch. Ik kijk net op de app maar het geld is niet afgeschreven! Hebben jullie dat wel eens gehad en gingen jullie terug naar de bank?

Nooit gehad.
Maar ga er maar vanuit dat het nog afgeschreven gaat worden

Volgens mij kan daar weleens vertraging in zitten… ga er eigenlijk wel vanuit dat de afschrijving nog komt

geloof me, dat wordt gewoon afgeschreven. Ik heb dat eens met boodschappen gehad, betaald maar niet afgeschreven. Later in de middag was het op mijn bankafschrift verwerkt. 

Muurbloem1985

Muurbloem1985

04-10-2021 om 21:12 Topicstarter

NinjeTurtle schreef op 04-10-2021 om 21:10:

Nooit gehad.
Maar ga er maar vanuit dat het nog afgeschreven gaat worden

Heb ik ook nooit gehad, en verwacht wel dat het afgeschreven gaat worden, maar toch raar, meestal is het meteen afgeschreven.

jawel, dan staat het er morgen in het overzicht. Als het goed is je saldo wel aangepast. 

Het komt wel vaker voor dat een bedrag niet direct afgeschreven wordt. Zal vast in de loop van morgen gecorrigeerd worden.

kun je dan in theorie nu meer geld opnemen dan je hebt? Dus je had €200, je hebt €50 gepint maar nog niet verwerkt. Kun je dan wéér €200 opnemen? Als je rood kunt staan sowieso, maar anders?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.