Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Geblokkeerd voor handel op FB, waarom?

Ik ben lid van een weggeef/verkoophoek op FB. Eigenlijk houd ik niet van FB-groepen, maar ik gebruik deze voornamelijk om gratis spullen weg te geven bij kastopruiming en zo. Dingen zoals een nog ongeopende fles shampoo en dergelijke, zonde om weg te gooien en iemand in de buurt kan het vaak nog wel gebruiken.

Nu krijg ik ineens een melding dat ik niet meer mag handelen op FB en ik heb geen toegang meer tot de groep. Ik heb geen idéééé waarom, hooguit misschien een rancuneus iemand die achter het net viste of zo. En omdat ik de groep niet in kan weet ik ook niet hoe de beheerders te bereiken.

Ik heb een verzoek bij FB gedaan om uitleg, maar heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het is toch niet tegen het beleid van FB om gratis shampoo of bodylotion weg te geven?

Wat raar. Ik zit ook op zo een groep en mensen worden alleen verwijdert als ze de huisregels overtreden. Wat daar dan onder valt is reclame maken voor je eigen bedrijf/product, berichten (van spullen die al opgehaald zijn) meermaals niet verwijderen, commentaar hebben op oproepen.

Zit je ook op facebook Marketplace? Komt het daar vandaan?

Ginevra

Ginevra

09-07-2021 om 14:40 Topicstarter

IK heb nog nooit iets verhandeld via Marketplace, alleen via die lokale groep. Maar de melding had het wel over marketplace geloof ik, het lijkt alsof ik van álle handelsgroepen geband ben.

Ik maak geen reclame, verwijder berichten als iets verkocht is, geef geen commentaar op anderen, gebruik geen grove taal .o.i.d, ben vriendelijk tegen iedereen....Dus ik kan dit niet verklaren.

Gaat het om dichte nieuwe flessen of half gebruikt? Er zijn de laatste tijd veel onterechte facebook bannen uitgedeeld. 

Ginevra

Ginevra

09-07-2021 om 17:22 Topicstarter

Meestal nieuw/dicht, soms aangebroken maar dan meld ik dat. Hoezo, is dat niet toegestaan?

ik las dat het nu nu verboden is op facebook  om gebruikte cosmetische producten te kopen en te verkopen!

Ginevra

Ginevra

09-07-2021 om 23:17 Topicstarter

O ja? Das nieuw voor me 😕. Waar las je dat?

Ginevra

Ginevra

22-07-2021 om 14:28 Topicstarter

For the record: mijn ban is uiteindelijk na een paar weken weer opgeheven. Net zoals er geen uitleg bij de ban kwam, kwam er ook geen uitleg bij het opheffen. 
Voor mij wel een reden om Facebook niet meer te gebruiken om te adverteren. Geeft een vervelend gevoel dat je door een algoritme als oplichter kunt worden aangemerkt zonder dat je enig idee hebt waarom. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.