Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Even geen kleding kopen



Dit jaar heb ik veel zomerkleding aangeschaft. Dat was ook echt nodig, door een operatie is mijn figuur zo veranderd dat veel van wat ik had echt niet meer lekker zat/goed stond. Bovendien had ik vanwege de combi lockdown-ziekenhuisgedoe-nieuwe lockdown vorig jaar ook vrijwel niets gekocht. ( op een paar joggingbroeken na...) Dus wat er dit voorjaar nog in mijn kast hing was echt een droevig beetje. Ik had letterlijk nog 1 zomerbroek, 1 top en een jurkje...
Maar die schade heb ik intussen ruimschoots ingehaald, ik kan het er weer prima mee doen.
Ik wil dan ook nu echt even niets meer kopen qua kleding, in elk geval niet meer tot de winterkleding in de winkels hangt. Kan ik daar ook een potje voor maken, want daar ga ik precies hetzelfde probleem tegenkomen.

Alleen nu moet ik me nog aan mijn eigen voornemens gaan houden. En daarvoor kan ik wel een stok achter de deur gebruiken. Ik weet dat er op Viva een soortgelijk topic was, ik heb alleen geen idee wie dat daar gestart had. Dus doe ik het maar zelf...


Die winterkleding hangt volgende maand al in de winkels 😅
Aan mij heb je helaas niks, ik shop me suf.

Aan mij heb je ook niks want kleding kopen is het liefste wat ik doe. Op Viva was er een topic over een jaar geen kleding kopen. Ik snap daar echt niks van.

Misschien moeten we een topic openen ‘wat heb je vandaag gekocht’


Sorry voor het vervuilen van je topic kitchenwitch, ik ga al 

Ik mag geen zomerkleding meer kopen. Ik heb zat, helemaal in combinatie met de koele zomer die we tot nu toe gehad hebben, loop alsnog veel in lange broeken. Ik ontloop de shop apps, want als ik ga kijken vind ik altijd wel iets leuks en dan heb ik de discipline van een pinda en koop ik het.🙄

Dus ik ga pas weer kijken als de herfstcollectie er hangt.

kitchenwitch

kitchenwitch

22-07-2021 om 11:19 Topicstarter

Nee, een jaar is me ook echt te lang, ik ben dol op kleding! Maar ik merk gewoon dat ik nu thuis kom met dingen waarvan ik achteraf denk "mwah..." Kan ook komen doordat het leukste er nu wel uit is in de winkels hoor. 
En ik weet dat volgende maand de eerste winterkleding al in de winkels hangt, maar als het warm is staat mijn hoofd er niet naar en wil ik ook niet passen, dus in de praktijk ga in nooit voor eind september kijken... 
Het is ook meer dat ik het zonde vind om nu nog meer te kopen, dat geld houd ik liever in mijn zak voor straks.

Hoe veel kleding kopen jullie dan "per keer". Ik heb nu na de lockdown wel eens een keer gehad dat ik 4 a 5 kledingstukken kocht. Maar over het algemeen koop ik toch gewoon dat ene shirtje of broek die ik echt heel leuk vind en dan de rest van de dag niks. Maar ik heb dan ook meer dan genoeg kleren, al jaren dezelfde maat en ik kan moeilijk dingen weg doen. Ik heb dus, anders dan TO, niet echt iets nodig. Al heb ik nu vinted ontdekt en dan vind ik het heel leuk om kleding te verkopen en om dan van dat geld wat nieuws te kopen.

kitchenwitch

kitchenwitch

22-07-2021 om 11:21 Topicstarter

Duiveninhetnieuws schreef op 22-07-2021 om 11:17:

Misschien moeten we een topic openen ‘wat heb je vandaag gekocht’


Sorry voor het vervuilen van je topic kitchenwitch, ik ga al

Zodra ik weer "mag" van mezelf ben ik de eerste die nieuwe aanwinsten komt showen! 

Ik doe mee!
Voor het eerst in jaren heel veel zomerkleding gekocht, maar heb nu echt genoeg. Eerst heel veel weggedaan wat niet meer paste of toch nooit gedragen werd.
Heb nu allemaal items waar ik blij van word dus dat zit goed.
Ga sowieso de rest van deze maand en augustus en september niks kopen. 

Pluma schreef op 22-07-2021 om 11:20:

Hoe veel kleding kopen jullie dan "per keer". Ik heb nu na de lockdown wel eens een keer gehad dat ik 4 a 5 kledingstukken kocht. Maar over het algemeen koop ik toch gewoon dat ene shirtje of broek die ik echt heel leuk vind en dan de rest van de dag niks. Maar ik heb dan ook meer dan genoeg kleren, al jaren dezelfde maat en ik kan moeilijk dingen weg doen. Ik heb dus, anders dan TO, niet echt iets nodig. Al heb ik nu vinted ontdekt en dan vind ik het heel leuk om kleding te verkopen en om dan van dat geld wat nieuws te kopen.

Ik koop meestal online in de sale met minimaal 70% korting. Dan bestel ik vrij veel tegelijk. Nodig heb ik niets, ik doe het voor de leuk. Doe wel veel dingen weg, naar vriendinnen of de kringloop. 

Heb je genoeg winterkleding? Want inderdaad hangt de herfst/winter collectie volgende maand al in de schappen. Ik heb ook net veel kleding gekocht, door zwangerschap is mijn lichaam wat veranderd en door een pijnlijke aandoening op heuphoogte kan ik geen strakke/stugge stoffen meer aan qua broeken en rokken. Ik heb wel geprobeerd om een soort 'capsule wardrobe' te kopen, dus dat alles met elkaar gecombineerd kan worden en in dezelfde stijl is. 

Ik heb dus een mooie lange rok gekocht die mooi met zowel sneakers als sandalen combineert, en er kan een kort shirtje op of een hemdje in. Staat ook leuk met een wollen truitje als het wat frisser wordt. Een wijde luchtige broek tot op de enkels die op dezelfde manier gecombineerd kan worden. Ook heb ik zowel een lange flared legging als zo'n korte wielrenlegging (ik weet dat deze trend door velen verguisd wordt, maar ik vind het wel leuk en het is ideaal qua materiaal) gekocht, en een aantal shirts die tot over de billen vallen om ermee te combineren. Dan nog een mooi lang zwart colbertje wat overal overheen kan. Voor mijn gevoel kan ik zo wel even vooruit. Wat heb jij gekocht?

Pluma schreef op 22-07-2021 om 11:20:

Hoe veel kleding kopen jullie dan "per keer". Ik heb nu na de lockdown wel eens een keer gehad dat ik 4 a 5 kledingstukken kocht. Maar over het algemeen koop ik toch gewoon dat ene shirtje of broek die ik echt heel leuk vind en dan de rest van de dag niks. Maar ik heb dan ook meer dan genoeg kleren, al jaren dezelfde maat en ik kan moeilijk dingen weg doen. Ik heb dus, anders dan TO, niet echt iets nodig. Al heb ik nu vinted ontdekt en dan vind ik het heel leuk om kleding te verkopen en om dan van dat geld wat nieuws te kopen.

Ik koop meestal zo'n 3-10 dingen tegelijk, afhankelijk van hoeveel ik nodig heb, en dan elke paar weken-maanden een batch. Elk seizoen kijk ik of ik genoeg heb, zo niet ga ik op jacht in shopsessies van een avondje. Echte kledingwinkels haat ik, daar ben ik al blij als ik 1 of 2 dingen vind die ik leuk vind en pas. Ik wil het graag op een model zien voor ik het koop en ik HAAT passen.

Voor deze lente en zomer heb ik 21 dingen gekocht (zonder retourtjes gerekend, ben te lui om dat na te lopen).

Duiveninhetnieuws schreef op 22-07-2021 om 11:33:

[..]

Ik koop meestal online in de sale met minimaal 70% korting. Dan bestel ik vrij veel tegelijk. Nodig heb ik niets, ik doe het voor de leuk. Doe wel veel dingen weg, naar vriendinnen of de kringloop.

Ik deed dat ook als arme student, alleen ik heb inmiddels geleerd dat het leukste dan vaak al weg is en ik ben heel picky dus moet veel keuze hebben om dingen te vinden die ik leuk vind, dus dat doe ik niet echt meer behalve even neuzen als er sale is.

kitchenwitch

kitchenwitch

22-07-2021 om 11:50 Topicstarter

Millie91 schreef op 22-07-2021 om 11:38:

Heb je genoeg winterkleding? Want inderdaad hangt de herfst/winter collectie volgende maand al in de schappen. Ik heb ook net veel kleding gekocht, door zwangerschap is mijn lichaam wat veranderd en door een pijnlijke aandoening op heuphoogte kan ik geen strakke/stugge stoffen meer aan qua broeken en rokken. Ik heb wel geprobeerd om een soort 'capsule wardrobe' te kopen, dus dat alles met elkaar gecombineerd kan worden en in dezelfde stijl is.

Ik heb dus een mooie lange rok gekocht die mooi met zowel sneakers als sandalen combineert, en er kan een kort shirtje op of een hemdje in. Staat ook leuk met een wollen truitje als het wat frisser wordt. Een wijde luchtige broek tot op de enkels die op dezelfde manier gecombineerd kan worden. Ook heb ik zowel een lange flared legging als zo'n korte wielrenlegging (ik weet dat deze trend door velen verguisd wordt, maar ik vind het wel leuk en het is ideaal qua materiaal) gekocht, en een aantal shirts die tot over de billen vallen om ermee te combineren. Dan nog een mooi lang zwart colbertje wat overal overheen kan. Voor mijn gevoel kan ik zo wel even vooruit. Wat heb jij gekocht?

Nee, winterkleding gaat ook nog wel een ding worden. Niet zozeer qua " bovenstukken", maar ik heb net als jij het probleem dat ik geen strakke/stugge stoffen meer kan velen. dus de jeans/skinny's die ik nog heb gaan het niet meer worden... En de zomerbroeken die ik gekocht heb zijn dan weer echt te dun voor de winter. 

Ik heb inderdaad wel geprobeerd om een soort capsule idee aan te houden, als je toch alles tegelijk nieuw moet kopen is dat ook  wel het verstandigste. Voor de zomer zit ik goed, winterkleding weet ik echt nog niet hoe ik het ga doen... 

Ik heb vorige week 3 zomerbroeken gekocht en 6 shirts. Het gebeurd ook wel eens dat ik niks koop als ik ga shoppen omdat ik dan niks naar mijn zin vind. Ik koop alleen als ik het echt mooi vind. In de zomer kan ik beter slagen dan in de winter. Veel winterkleding is veel te warm voor mij. Truien draag ik niet.

kitchenwitch

kitchenwitch

22-07-2021 om 12:12 Topicstarter

watertoren schreef op 22-07-2021 om 11:55:

Ik heb vorige week 3 zomerbroeken gekocht en 6 shirts. Het gebeurd ook wel eens dat ik niks koop als ik ga shoppen omdat ik dan niks naar mijn zin vind. Ik koop alleen als ik het echt mooi vind. In de zomer kan ik beter slagen dan in de winter. Veel winterkleding is veel te warm voor mij. Truien draag ik niet.

Nu ik jou lees voel ik me ineens niet meer zo "schuldig" over die twee zomerbroeken en twee shirts van gisteren... 

Evengoed, ik wil het er voor nu wel echt even bij laten, ik kan toch maar een set tegelijk aan... En die zomer schiet alweer aardig op, trouwens, zoveel warme dagen hebben we nog niet gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.