Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Energieleverancier

Mijn dochter gaat haar eerste huisje betrekken.
Ik heb alleen ervaring met eneco als leverancier. 

We zijn aan het vergelijken en dan komt budget energie als goedkoopste eruit.

Iemand ervaring daarmee of een andere suggestie? 
Alvast bedankt

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-02-2022 om 13:56

Ik zit al jaren bij Budget. Nooit problemen mee gehad. Tussendoor een jaartje een ander omdat deze goedkoper was. Daarna weer een mooie aanbieding gevraagd bij Budget als we terug zouden komen.

Edit: we kijken ook altijd bij de consumentenbond of die een mooie collectieve aanbieding heeft. Wel iets om in de gaten te houden als de markt wat rustiger wordt.

https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/energiecollectief

Budget Energie is heel prettig. Zit er nu een dik jaar (doe vaak mee aan de collectieve overstap van Eigen Huis) en ik ben heel tevreden. 

Niks mis met Budget energie. Is toevallig ook weer uit de veiling van de consumentenbond gekomen.

Als ze groene energie afneemt en zo weinig mogelijk gas gebruikt heeft ze minder last van prijsschommelingen. Je maakt je zelf onafhankelijker. Die schommelingen zitten nu vooral in de gas-prijzen, maar datzelfde komt ook voor de fossiele energieprijzen t.z. t. 
Als ze de mogelijkheid heeft om iets met zonnepanelen te doen (kan ook voor huurhuizen) dan kan ze nog minder afhankelijk zijn. https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/zonnepanelen/zonnepanelen-op-een-huurhuis/
gr Angela

Ik zit bij Budget Energie, fijne maatschappij. Alles gaat prima zo.

Angela, de energieprijzen zijn ook verdubbeld, ik noem dat een grote schommeling hoor.

Rockstar schreef op 19-02-2022 om 17:07:

Ik zit bij Budget Energie, fijne maatschappij. Alles gaat prima zo.

Angela, de energieprijzen zijn ook verdubbeld, ik noem dat een grote schommeling hoor.

ok, dat had ik niet zo in de smiezen gehad. Wij hebben zonnepanelen dus dat scheelt bij ons al in afhankelijkheid.

gr Angela

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

20-02-2022 om 13:18

Kijk bij de vergelijking niet alleen naar de goedkoopste, maar kijk ook even naar de verhouding "vast-recht" en variabele kosten.
In andere woorden: als het verbruik nu 10-20% hoger uitvalt -- bij starters is dat vaak zo, want die schaffen steeds meer aparaten aan -- welke DAN het goedkoopste is.

Ik heb geen ervaring met Budget Energie.

ik heb al jaren nuon/vattenfal, zal wel niet de goedkoopste zijn maar bevalt mij prima. Ons termijnbedrag is nu 121 per maand (man vrouw kind, tussenwoning). Zieke gasprijs is inbegrepen maar hebben wel zonnepanelen.
Toen er de laatste tijd wat kleine partijen omvielen was ik blij dat ik "gewoon" bij vattenfal zit

Fijn te horen die positieve verhalen over Budget Energie. Daar zitten wij nu verplicht sinds januari ivm faillisement Fenor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.