Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Bestelling annuleren

Meesje schreef op 07-03-2026 om 11:57:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik wil hem laten komen en gebruiken. Of überhaupt niet laten komen. Laten komen en dan gelijk terugsturen vind ik zonde. Daarom liever annuleren. Dat is toch niet zo raar?

En ik moest deze week gewoon werken, in de winkel halen was daardoor niet haalbaar. Ik had verwacht dat het ding inmiddels hier zou zijn.

Vergeet niet dat je in feite niets te maken hebt met de leverancier van die buggy. De winkel is verantwoordelijk, zij moeten de bestelling annuleren bij de leverancier.

Hoe is het afgelopen Meesje? Geannuleerd, of toch op voorraad en de buggy in huis?

Meesje

Meesje

10-03-2026 om 20:26 Topicstarter

Yumi schreef op 10-03-2026 om 19:27:

Hoe is het afgelopen Meesje? Geannuleerd, of toch op voorraad en de buggy in huis?

De winkel was za, zo en ma gesloten en telefonisch niet bereikbaar. Ik heb ze wel al gemaild dat ik wil annuleren. Ook ivm de datum van die mail. Vandaag niks gehoord. Als ik morgen nog niks gehoord heb maar bellen. In ieder geval ook nog steeds geen buggy ontvangen.

Ik heb inmiddels wel een andere buggy gekocht. Dus ik kan weer vooruit. 

Meesje schreef op 10-03-2026 om 20:26:

[..]

De winkel was za, zo en ma gesloten en telefonisch niet bereikbaar. Ik heb ze wel al gemaild dat ik wil annuleren. Ook ivm de datum van die mail. Vandaag niks gehoord. Als ik morgen nog niks gehoord heb maar bellen. In ieder geval ook nog steeds geen buggy ontvangen.

Ik heb inmiddels wel een andere buggy gekocht. Dus ik kan weer vooruit.

Zijn er ook winkels die op zaterdag niet open zijn, of bedoel je dat de klantenservice dan niet bereikbaar is? Hoop dat ze het morgen voor je oplossen want dit duurt gewoon veel te lang.

Hoe dan ook, fijn dat je weer een andere buggy hebt! 

Meesje

Meesje

11-03-2026 om 10:58 Topicstarter

Net contact gehad. Ze hebben mijn mail doorgezet naar de producent met het verzoek de bestelling te annuleren. Tot op heden hebben ze geen reactie gehad. Ik geloof dat deze mensen op zich ter goeder trouw zijn. Maar ik wil eigenlijk toch 'eisen' dat ze mijn geld al terugstorten. Ik heb immers met hun een koopovereenkomst. Hoe zij het regelen met de producent is hun probleem, toch?

Meesje schreef op 11-03-2026 om 10:58:

Net contact gehad. Ze hebben mijn mail doorgezet naar de producent met het verzoek de bestelling te annuleren. Tot op heden hebben ze geen reactie gehad. Ik geloof dat deze mensen op zich ter goeder trouw zijn. Maar ik wil eigenlijk toch 'eisen' dat ze mijn geld al terugstorten. Ik heb immers met hun een koopovereenkomst. Hoe zij het regelen met de producent is hun probleem, toch?

Ja, dat is hun zaak. Jij hebt een overeenkomst met hun.

Consuwijzer heeft vaak voorbeeld brieven

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/aankoop-niet-geleverd

Meesje schreef op 11-03-2026 om 10:58:

Klopt. Ik zou in je verzoek ook duidelijk maken dat je het pakket aan de deur gaat weigeren als ze het toch opsturen. Het wil wel eens voor komen dat zeggen dat dit al gebeurt is, maar vaak is dit niet het geval.

Meesje

Meesje

12-03-2026 om 14:26 Topicstarter

Ysenda schreef op 11-03-2026 om 14:52:

[..]

Ja, dat is hun zaak. Jij hebt een overeenkomst met hun.

Consuwijzer heeft vaak voorbeeld brieven

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/aankoop-niet-geleverd

Ik wil niet meteen met zo een juridische brief gaan schermen. Zal dat wel doen als ze niet over de brug komen. Vooralsnog heb ik als volgt gereageerd (zij gaven aan dat ze de leverancier niet konden bereiken ivm it problemen):

Bedankt voor uw reactie. Goed te horen dat de annulering van mijn bestelling bij u ontvangen is. Zou u mij het aankoopbedrag terug kunnen storten?

Vervelend om te horen dat u moeilijk contact krijgt met uw leverancier. Aangezien ik met u een koopovereenkomst heb en niet met de leverancier neem ik aan dat ik dit verder niet hoef af te wachten. Mochten zij alsnog tot levering over gaan dan zal ik het pakket aan de deur weigeren.

Meesje

Meesje

12-03-2026 om 15:16 Topicstarter

Net mijn geld teruggestort gekregen 😀

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.