Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Bestelling annuleren

Wie steelt er nou een buggy?! Misschien kun je hiervoor je verzekering aanspreken. Heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering? Andere optie is het juridisch loket bellen. 

Yumi schreef op 07-03-2026 om 10:52:

[..]

Bel of mail de producent en vraag wanneer hij verzonden is.... zo niet, wanneer je hem kunt verwachten omdat winkel X zegt dat hij op voorraad is. Hopelijk krijg je hem alsnog snel of je kunt de keuze maken om ergens een anders buggy te kopen.

Overigens als je geen leverdatum of levertijd afgesproken hebt, dan is de wettelijke termijn 30 dagen.

Weet jij toevallig iets over de wet kopen op afstand?

Meesje

Meesje

07-03-2026 om 11:57 Topicstarter

Ted68 schreef op 07-03-2026 om 11:51:

Je Laat wel zo`n buggy komen, maar vanwege het Milieu wil je hem niet terug sturen… Is dat niet een beetje krom? Ga Dan gewoon naar een baby zaak…

Dat zeg ik niet. Ik wil hem laten komen en gebruiken. Of überhaupt niet laten komen. Laten komen en dan gelijk terugsturen vind ik zonde. Daarom liever annuleren. Dat is toch niet zo raar? 

En ik moest deze week gewoon werken, in de winkel halen was daardoor niet haalbaar. Ik had verwacht dat het ding inmiddels hier zou zijn.

Gewoon naar de kringloop is te moeilijk? 

Meesje

Meesje

07-03-2026 om 11:58 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 07-03-2026 om 11:57:

Gewoon naar de kringloop is te moeilijk?

Kan ik bij de kringloop vragen om mijn bestelling bij die winkel te annuleren? Of is jouw bericht niet bedoelt als antwoord op mijn vraag?

Waarom zou je iets bestellen zonder hem eerst uit te proberen? 

Dat snap ik echt niet. Misschien blokkeert er een wieltje of is er iets anders mee, dan moet je alsnog terugsturen, wachten etc.

Meesje schreef op 07-03-2026 om 10:41:

Inmiddels hebben ze de voorraad op de site aangepast naar 'nalevering mogelijk'. Ik heb ze een mail gestuurd dat ik de bestelling wil annuleren. Eens kijken welke reactie ik krijg

Een beller is sneller. Hoe eerder je weet waar je aan toe bent, hoe beter. 

Denkend aan het milieu ... als ik op Marktplaats zoek binnen 5 km van mijn eigen postcode en de prijs van laag naar hoog selecteer, kan ik vandaag al een gebruikte Quiny voor €10,- of  een zo goed als nieuwe Koelstra voor €20,- ophalen. 

Binnen die 5 kilometer, staan er hier zo'n 30 buggy's en combiwagens te koop, prijzen lopen langzaam op tot max. €300

Meesje schreef op 07-03-2026 om 10:40:

[..]

Het is een stenen winkel, in Nederland, die ook internet bestellingen aanneemt.

Helaas geen 2e hands beschikbaar in de buurt. De gestolen buggy was wel 2e hands. Maar ivm snel willen zijn nu een nieuwe besteld. Sja, iets met haastige spoed 😞

Wij hebben nog wel een buggy te koop. Zuid west Nederland. Onze marktplaats advertentie is reeds lang verlopen. Maar als je interesse hebt, stuur even een pb.

Andere manier: heb je een sociaal netwerk? Misschien werkt een oproepje op FB, in de buurtapp, whatever?

Meesje schreef op 07-03-2026 om 10:40:

[..]  Helaas geen 2e hands beschikbaar in de buurt. De gestolen buggy was wel 2e hands. Maar ivm snel willen zijn nu een nieuwe besteld. Sja, iets met haastige spoed 😞

Bij mij in de buurt zijn Kringloopwinkels zelfs op zondag open.   Misschien daar vandaag of morgen even gaan rondkijken?

ToetieToover schreef op 07-03-2026 om 11:53:

[..]

Weet jij toevallig iets over de wet kopen op afstand?

Ik maak gebruik van de ACM website consuwijzer, daar kan ik het meestal wel op terugvinden en zo niet dan bel of mail ik ze. 

ACM ConsuWijzer | Praktisch advies voor consumenten

Meesje schreef op 07-03-2026 om 09:27:

[..]

Ik heb een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst. Binnen die tijd kan ik het terugsturen. En ik kan de overeenkomst ontbinden als deze nog niet bevestigd is. Vanzelfsprekend was hij binnen 2 min bevestigd. Ik hang nu dus tussen beide opties in

Je hebt de buggy nog niet ontvangen, dus die 14 dagen zijn nog lang niet voorbij.

Dus je mag de bestelling annuleren.

Ted68 schreef op 07-03-2026 om 11:51:

Je Laat wel zo`n buggy komen, maar vanwege het Milieu wil je hem niet terug sturen… Is dat niet een beetje krom? Ga Dan gewoon naar een baby zaak…

Nee, dat is niet krom.
Het is heel begrijpelijk dat iemand de transportkosten en vervuiling wel de moeite waard vindt voor een produkt ze gaat gebruiken, maar onnodig transport wil voorkomen.

Je mag binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden je bestelling annuleren. Elk bedrijf dat anders beweert zit fout. Dat wil zeggen: mits via internet besteld. 
En ook stenen winkels kunnen dropshippen . Dat is ook eigenlijk wat ze met andere woorden aangeven: rechtstreeks van de fabrikant. 
Dus bestelling annuleren, en even naar Prenatal, Babydump (ja dump ze maar hier die baby’s!) of andere winkel. Kortste klap. 
Maar welke hond steelt er nou een buggy? Was dat bij huis of stond je nu ergens en moest je je kind tillen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.