Financiën en recht
Meesje
07-03-2026 om 09:02
Bestelling annuleren
Helaas is mijn buggy vorige week gestolen. Omdat ik niet zonder kan heb ik zondag gelijk een nieuwe besteld. Op de site staat dat ze binnen 2 dagen verzenden indien op voorraad. Omdat ik dinsdagavond nog geen bericht van verzenden had gekregen heb ik een bericht naar de winkel gestuurd. Zij gaven aan dat de buggy rechtstreeks door de producent verstuurt zou worden omdat dat sneller gaat. Inmiddels is het zaterdag en nog geen bericht. Ik vertrouw er niet meer op dat het ding snel komt. Bij andere webwinkels kan deze specifieke kleur pas vanaf april geleverd, of uit voorraad. Ik vermoed dus dat de producent pas vanaf april weer levert. Nu wil ik eigenlijk de bestelling annuleren. En dan ergens anders bestellen waar men wel snel (uit voorraad) levert (andere kleur is ook prima, ik moet gewoon snel die buggy).
Kan dat? Op de site kan ik er niks over vinden. Bij retourneren betaal ik de verzendkosten voor het terugsturen. Die kosten wil ik nu niet. Als het ding er zou zijn zou ik het immers niet terugsturen. Kan ik gratis annuleren?
Joszy
07-03-2026 om 09:11
Ik zou zeggen dat dat ligt aan de algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij aankoop?
BlairW
07-03-2026 om 09:14
Stond er wel bij dat hij op voorraad was? Ik zou anders even bellen met ze en vragen of de hele bestelling geannuleerd kan worden. Als zij niet op hun website hebben staan of iets op voorraad is, kan je als klant ook niet weten of iets binnen 2 dagen geleverd wordt. Een levertijd er bij hebben staan is wel het minimale aan info wat je kan geven als webshop lijkt me. Dus ik zou het dan daarop gooien en hopen dat ze het willen annuleren. En lees even de kleine lettertjes.
Meesje
07-03-2026 om 09:20
BlairW schreef op 07-03-2026 om 09:14:
Stond er wel bij dat hij op voorraad was? Ik zou anders even bellen met ze en vragen of de hele bestelling geannuleerd kan worden. Als zij niet op hun website hebben staan of iets op voorraad is, kan je als klant ook niet weten of iets binnen 2 dagen geleverd wordt. Een levertijd er bij hebben staan is wel het minimale aan info wat je kan geven als webshop lijkt me. Dus ik zou het dan daarop gooien en hopen dat ze het willen annuleren. En lees even de kleine lettertjes.
Nee, dat stond er niet bij. Dat heb ik dinsdag dan ook gevraagd in mijn mail. 'Heeft u een idee wat de levertijd van mijn bestelling is? Op uw site staat binnen 2 dagen indien voorradig. Ik ging er vanuit dat het product voorradig was aangezien er verder niks bij vermeld stond. Maar ik weet niet of dat een foute aanname was.'
Daarop kreeg ik als antwoord; het product is voorradig bij de producent dus die zal snel verzonden worden. De buggy wordt namelijk rechtstreeks door de producent verzonden om het zo snel mogelijk te laten bezorgen.
Dat was woensdag ochtend.
Normaal ben ik niet zo dwingend. Maar zonder buggy ben ik tamelijk onthand. En ik vind het heel vervelend dat ik ook van de producent niks hoor. Als ik nu een mail zou krijgen met; verwachtte levertijd tussen 10 en 12 maart oid zou het al anders zijn.
Meesje
07-03-2026 om 09:27
Joszy schreef op 07-03-2026 om 09:11:
Ik zou zeggen dat dat ligt aan de algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij aankoop?
Ik heb een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst. Binnen die tijd kan ik het terugsturen. En ik kan de overeenkomst ontbinden als deze nog niet bevestigd is. Vanzelfsprekend was hij binnen 2 min bevestigd. Ik hang nu dus tussen beide opties in
Ted68
07-03-2026 om 09:29
Nu een nieuwe kopen, in een Winkel en de bestelle buggy terug sturen? Is dat een optie?
letterkoekje
07-03-2026 om 09:50
Ik kan je geen raad geven in één of andere zin, maar wel zeggen dat ik met je meeleef dat je nu met een klein kind zo ontriefd bent. Stelen is altijd flauw, maar een buggy die een moeder elke dag nodig heeft meenemen, vind ik nog een graadje hoger.
En - daar is die Murphy weer, de etter
- dan heb je ook nog eens pech met de levering van een nieuwe!
Dus:
vanuit België
Zeespiegel
07-03-2026 om 10:01
Meesje schreef op 07-03-2026 om 09:20:
[..]
Nee, dat stond er niet bij. Dat heb ik dinsdag dan ook gevraagd in mijn mail. 'Heeft u een idee wat de levertijd van mijn bestelling is? Op uw site staat binnen 2 dagen indien voorradig. Ik ging er vanuit dat het product voorradig was aangezien er verder niks bij vermeld stond. Maar ik weet niet of dat een foute aanname was.'
Daarop kreeg ik als antwoord; het product is voorradig bij de producent dus die zal snel verzonden worden. De buggy wordt namelijk rechtstreeks door de producent verzonden om het zo snel mogelijk te laten bezorgen.
Normaal ben ik niet zo dwingend. Maar zonder buggy ben ik tamelijk onthand. En ik vind het heel vervelend dat ik ook van de producent niks hoor. Als ik nu een mail zou krijgen met; verwachtte levertijd tussen 10 en 12 maart oid zou het al anders zijn.
Als op de website 2 dagen levertijd staat, mag je ze daar in principe aan houden, lijkt mij.
Bolmieke
07-03-2026 om 10:05
Zeespiegel schreef op 07-03-2026 om 10:01:
[..]
Als op de website 2 dagen levertijd staat, mag je ze daar in principe aan houden, lijkt mij.
Indien voorradig stond er bij
Meesje
07-03-2026 om 10:27
Bolmieke schreef op 07-03-2026 om 10:05:
[..]
Indien voorradig stond er bij
Bij sommige producten stond 'uitverkocht' of 'nalevering mogelijk'. Bij deze stond niks. Dus ging ik uit van voorradig. Maar dat stond er natuurlijk niet expliciet 😏
Meesje
07-03-2026 om 10:33
Ted68 schreef op 07-03-2026 om 09:29:
Nu een nieuwe kopen, in een Winkel en de bestelle buggy terug sturen? Is dat een optie?
Ja, waarschijnlijk wordt het dat. Maar liever wil ik dat het ding niet verzonden wordt. Vanwege de (retour)kosten, gedoe en milieu.
Joszy
07-03-2026 om 10:36
het klinkt als een dropshipper. Binnen 2 dagen verzonden (niet bezorgd of geleverd), rechtstreeks vanuit de fabriek. Dat klinkt als: binnen 2 dagen verstuurd vanuit China en dan maar hopen dat het er binnen een maand is. Heb je reviews gecheckt van de winkel?
Staat er niet een tweedehandsje op marktplaats die je voor een zacht prijsje vanmiddag kan ophalen?
Meesje
07-03-2026 om 10:40
Joszy schreef op 07-03-2026 om 10:36:
het klinkt als een dropshipper. Binnen 2 dagen verzonden (niet bezorgd of geleverd), rechtstreeks vanuit de fabriek. Dat klinkt als: binnen 2 dagen verstuurd vanuit China en dan maar hopen dat het er binnen een maand is. Heb je reviews gecheckt van de winkel?
Staat er niet een tweedehandsje op marktplaats die je voor een zacht prijsje vanmiddag kan ophalen?
Het is een stenen winkel, in Nederland, die ook internet bestellingen aanneemt.
Helaas geen 2e hands beschikbaar in de buurt. De gestolen buggy was wel 2e hands. Maar ivm snel willen zijn nu een nieuwe besteld. Sja, iets met haastige spoed 😞
Meesje
07-03-2026 om 10:41
Inmiddels hebben ze de voorraad op de site aangepast naar 'nalevering mogelijk'. Ik heb ze een mail gestuurd dat ik de bestelling wil annuleren. Eens kijken welke reactie ik krijg
Yumi
07-03-2026 om 10:52
Meesje schreef op 07-03-2026 om 09:20:
[..]
Bel of mail de producent en vraag wanneer hij verzonden is.... zo niet, wanneer je hem kunt verwachten omdat winkel X zegt dat hij op voorraad is. Hopelijk krijg je hem alsnog snel of je kunt de keuze maken om ergens een anders buggy te kopen.
Overigens als je geen leverdatum of levertijd afgesproken hebt, dan is de wettelijke termijn 30 dagen.
Ted68
07-03-2026 om 11:51
Je Laat wel zo`n buggy komen, maar vanwege het Milieu wil je hem niet terug sturen… Is dat niet een beetje krom? Ga Dan gewoon naar een baby zaak…