Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Beleggen

Ja, inmiddels heb ik aardig wat geld in beleggingen. Ik beleg in aandelen, opties en trackers. Ik heb ook bij Meesman een account. Verder alles bij DEGIRO.
Bij Meesman leg ik elke maand een vast bedrag in, soms ook stortingen tussendoor. Bij DEGIRO wisselt het, als een aandeel laagstaat koop ik bij, vervolgens soms maanden weer niks.Heb ook aardige winst, alles bij elkaar zo’n 30%

Rozi schreef op 05-09-2025 om 08:44:

Ja, inmiddels heb ik aardig wat geld in beleggingen. Ik beleg in aandelen, opties en trackers. Ik heb ook bij Meesman een account. Verder alles bij DEGIRO.
Bij Meesman leg ik elke maand een vast bedrag in, soms ook stortingen tussendoor. Bij DEGIRO wisselt het, als een aandeel laagstaat koop ik bij, vervolgens soms maanden weer niks.Heb ook aardige winst, alles bij elkaar zo’n 30%

Zo! Netjes zeg, dat is een heel mooi rendement!

Zijn hier ook mensen met ervaring in het investeren in microkrediet?

En crypto? 

Mischa83 schreef op 05-09-2025 om 08:49:

En crypto?

Nee daarin heb ik geen ervaring. Ik vind crypto ook zoiets vaags. 
Heb een keer 10 euro gedaan, omdat ik gewoon even benieuwd was hoe dat werkt ofzo ben ook alles kwijt hahah. 

Mischa83 schreef op 05-09-2025 om 08:49:

En crypto?

Ik heb een paar jaar geleden 1200 euro in crypto gestopt

600 in bitcoin

300 in Ethereum 

300 in xrp

Dat zakte in heel korte tijd naar onder de 500 euro

Ik heb het laten staan en geleidelijk steeg het weer, nadat Trump aan de macht kwam steeg het even heel snel (tot 3600 dus 3x de inleg) daarna stijgt en daalt, stijgt en daalt etc met een een verschil van ongeveer  500 euro.

Hoogste een tijdje geleden 3840 geloof ik, vanmorgen 3449, eergisteren 3300

1200 kan ik goed missen, maar t is mij te beweeglijk om t met veel geld te doen. Al gaat het gestaag omhoog dat wel.

Ik heb niet genoeg zenuwen om er veel spaargeld in te doen

Toen ik begon stond de dollar trouwens gelijk aan de euro,nu staat ie een stuk lager

T is in dollars(al heb ik 1200 euro ingelegd)

De Bitcoin doet t goed, de xrp ook ,de Ethereum  minder,maar dat zegt niets de Ethereum heeft ook wel eens hoger gestaan dan de xrp

Ik wil dit voor jaren laten staan en zien wat t doet

Microcrokrediet geen ervaring mee

Ik beleg alleen boterhammen  
Had vroeger geen grote bedragen 'over' , ook geen fraaie erfenissen ontvangen. En ben nu te oud om na te denken over looptijden van 30 jaar en zo. 
Maar mensen, zet 'm op, en doe wat goeds met je geld!

Ik had ooit wat bitcoin helemaal aan de beginperiode en heb er een pizza van gekocht  Blijft een verhaal dat mensen graag vertellen op verjaardagen merk ik (vooral dronken familieleden) zelf zo lang nadat het gebeurd is.

Mijn beste investering is overigens mijn huis gebleken.

Geen belegging, investering met gegarandeerd rendement van 6,5%. Looptijd is niet heel lang.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-09-2025 om 22:26:

Geen belegging, investering met gegarandeerd rendement van 6,5%. Looptijd is niet heel lang.

Ik ben benieuwd, wil je delen waar?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-09-2025 om 22:26:

Doet me denken aan een vriendin die er nu voor de tweede keer ingetuind is, door een bepaald product voor gezondheidsverbetering aan de man te brengen. Ze is op zoek naar kennissen die haar daarbij willen helpen en die ook meer tijd voor hun gezin willen hebben én hun inkomen vergroten. De eerste keer was het ook een MLM-gebeuren waarvoor ze voor honderden euro’s cursussen had gevolgd, voorraad ingekocht en vervolgens de Amerikaanse top die per direct de activiteiten beëindigde.

Snel geld komt niet zonder risico.

Madamecannibale schreef op 05-09-2025 om 13:19:

Mijn beste investering is overigens mijn huis gebleken.

Hier ook idd.. En een tweede huis aan ons huis vast. ( twee onder één  kap )

Ons eerste huis gekocht voor 65000 gulden. Waarde nu ongeveer  250000 euro. Wel flink geïnvesteerd in verbouwen.  En tweede huis gekocht voor 120000 euro. Dat is nu ook ongeveer  dat bedrag waard. Beste belegging / investering ooit.

Ik had vorig jaar ofzo een keer voor €500 aan bitcoin gekocht via Coinbase. Vlak voor de zomer stond het op €850, toen heb ik ze verkocht want vond ik een mooi rendement. Daarnaast hebben we €40.000 + op de spaarrekening, bij de Bunq, maar daar zakt de rente ook al flink. Deze maand wat veel kosten (waarom komt alles tegelijk?), later maar weer eens kijken om weer wat in bitcoin te stoppen. Beleggen heb ik totaal geen verstand van. 

ik durf ook geen risicovolle beleggingen te doen. Een koophuis zou ik ook niet durven, vooral niet in deze tijd

Netherfield schreef op 06-09-2025 om 10:31:

Ik had vorig jaar ofzo een keer voor €500 aan bitcoin gekocht via Coinbase. Vlak voor de zomer stond het op €850, toen heb ik ze verkocht want vond ik een mooi rendement. Daarnaast hebben we €40.000 + op de spaarrekening, bij de Bunq, maar daar zakt de rente ook al flink. Deze maand wat veel kosten (waarom komt alles tegelijk?), later maar weer eens kijken om weer wat in bitcoin te stoppen. Beleggen heb ik totaal geen verstand van.

Misschien is dan een spaardeposito wat? 
Meesman zou je ook eens kunnen kijken. Het is echt zonde (vind ik) om zoveel geld op je spaarrekening te laten staan. 

Groentetuin schreef op 06-09-2025 om 09:13:

[..]

Ik ben benieuwd, wil je delen waar?

Niet openbaar. Maar je kunt een pb sturen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.