Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

08-09-2021 om 15:20

Alles duurder?

Ik merk echt in mijn portomonee dat alles duurder word de laatste tijd. Om te beginnen het tanken. Voorheen rond 60 euro was de auto vol nu rond de 79 euro. En de boodschappen worden ook als maar duurder. Valt het jullie ook op? 


BeertjeColargol schreef op 09-09-2021 om 16:40:

En er gaan ook wel eens kerstballen kapot.

Een op de honderd misschien. Ik dacht dat het merendeel tegenwoordig onbreekbaar was.

rionyriony schreef op 10-09-2021 om 12:20:

[..]

Een op de honderd misschien. Ik dacht dat het merendeel tegenwoordig onbreekbaar was.

Glas is nog altijd niet onbreekbaar, helaas. 

Herfstappeltaart schreef op 09-09-2021 om 12:46:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee?

Als je zelf je eigen containers gaat maken en daarheen gaat sturen, loont het meer om dan iets moois te importeren waar de mensen wat aan hebben met een hogere winstmarge. 

_melon schreef op 10-09-2021 om 12:21:

[..]

Glas is nog altijd niet onbreekbaar, helaas.

Je ziet het vaak niet aan de bal maar ze zijn vaak van plastic. Was twintig jaar geleden al zo. 

Bij het stuiteren klinken ze als pingpongballen.

rionyriony schreef op 10-09-2021 om 12:26:

[..]

Je ziet het vaak niet aan de bal maar ze zijn vaak van plastic. Was twintig jaar geleden al zo.

Bij het stuiteren klinken ze als pingpongballen.

Bij de Action ligt heel veel echt glas hoor. Staat ook op de verpakking. Die stuiteren echt niet.

_melon schreef op 10-09-2021 om 12:28:

[..]

Bij de Action ligt heel veel echt glas hoor. Staat ook op de verpakking. Die stuiteren echt niet.

Dat staat vermoedelijk op de verpakking.

rionyriony schreef op 10-09-2021 om 12:36:

[..]

Dat staat vermoedelijk op de verpakking.

Wat?

_Melon: of het al of niet breekbaar is. Handig als je kleine kinderen of drukke huisdieren hebt.

In plastic kerstballen zie je altijd een rand waar de twee helften aan elkaar geplakt zijn. Bij glazen zie je dat niet, daarom vind ik glazen kerstballen mooier. 

_melon schreef op 10-09-2021 om 11:33:

[..]

Maar 'hihi aannemer, zoek het lekker uit met al je extreem gestegen kosten' is niet bizar?

Er zit altijd wel een marge, maar niemand had zoiets voorzien natuurlijk. Het 100% op de aannemer aan laten komen is ook niet fair als je het mij vraagt

Nee ook niet. Het is kiezen tussen twee kwaden. Of de aannemer draait verlies op je huis, of jij gaat potje los op je huis. Niet iedereen kan die extra kosten opbrengen lijkt me. Het is gewoon een nare situatie voor alle partijen.

Ik had plastic ballen gekocht want ik heb nog weleens poep aan mijn handen, maar die plastic ballen pleuren dus ook gewoon kapot op de grond.😩 Dat zilveren friemeltje waarmee je de bal aan de boom hangt breekt dan af en dan heb je er dus niks meer aan. Dus op het gebrek aan scherven na heb je geen kont aan plastic ballen.

Rockstar schreef op 10-09-2021 om 13:41:

Ik had plastic ballen gekocht want ik heb nog weleens poep aan mijn handen, maar die plastic ballen pleuren dus ook gewoon kapot op de grond.

Wellicht off topic, maar ik ben echt heel benieuwd hoe dat?

Mlah! schreef op 10-09-2021 om 16:22:

[..]

Wellicht off topic, maar ik ben echt heel benieuwd hoe dat?

Mlah! schreef op 10-09-2021 om 16:22:

[..]

Wellicht off topic, maar ik ben echt heel benieuwd hoe dat?

Hahahahahaha ik denk dat ze dat overdrachtelijk bedoelt....(ze laat snel iets uit haar handen vallen).

Netherfield schreef op 10-09-2021 om 13:37:

In plastic kerstballen zie je altijd een rand waar de twee helften aan elkaar geplakt zijn. Bij glazen zie je dat niet, daarom vind ik glazen kerstballen mooier.

Ja, maar je moet ook niet zo scherp en kritisch kijken. Je hangt ze ertussen en ik heb dan meer last van de lelijke zwarte en donkergroene zichtbare lichtsnoertjes dan van een lasnaadje. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.