Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Afrekenen met pas of anders

Ik lees in een artikel van de NU, dat er steeds meer contactloos betaald wordt via telefoon of andere wearable.
https://www.nu.nl/economie/6150788/afrekenen-met-pas-insteken-is-passe.html?commentId=#coral_talk_wrapper

Ik ben zelf nogal ouderwets, ik pin altijd gewoon met pincode. Ik vind het fijn dat het daardoor een bewuste handeling blijft. Contactloos betalen staat ook uit op mijn pinpas.

Peiling

Hoe betaal jij meestal?
189 stemmen
8%
8%
63%
18%
2%
0%

Ik betaal contactloos met pas maar alleen omdat mijn bank mijn smartwatch niet ondersteunt en mijn pas pakken net zoveel moeite is als mijn telefoon pakken.

Ik ben volgens mij nog behoorlijk ouderwets want ik betaal altijd met pinpas en pincode. Mijn zoon lacht me altijd uit en zegt dat ik moeilijk doe bij de kassa want dit hoeft allemaal niet zo ingewikkeld. Maar ik ben het zo gewend...  

Ik ben pas écht ouderwets. Ik betaal het liefst contant!
Dan weet ik precies hoeveel ik uitgeef.

Ik betaal vaak contactloos met pas. Geen idee of ik ook met mijn mobiel of smartwatch kan betalen. Ik verdiep mij daar niet echt in. Misschien toch eens doen want vooral met smartwatch lijkt mij wel makkelijk.

Ik betaal contactllos met pas. Eerlijk gezegd zit deze in mijn telefoonhoesje en werkt dus hetzelfde als met de telefoon betalen. Laat ik nou gewoon geen zin hebben om het in te stellen op mijn telefoon Ik heb geen wearables en ga die ook echt niet hiervoor aanschaffen. Ik draag nu ook geen sieraden of horloge, dus wearables ga ik geheid vergeten (of onder de douche stoppen of mee zwemmen ).

Sophia_!

Sophia_!

11-08-2021 om 14:22

Ik betaal contactloos met pas. Lekker makkelijk vind ik dat. 

PriceyRook54

PriceyRook54

11-08-2021 om 14:24

Vrijwel altijd met Apple Pay. Ik geloof dat ik sinds de pandemie geen enkele keer meer een ATM gebruikt heb. Soms wel lastig als ik ergens wel cash voor nodig heb, dat komt dan uit de piggy bank van mijn rijke tiener en dan maken we het geld terug over naar haar. Maar ja, die piggy bank begint nu ook steeds leger te worden 

ApplePay is knetterduur en wordt doorberekend aan de consument. Bovendien gaan ze ook met je gegevens als big data aan de haal. De enige die er beter van wordt is Apple want het voegt totaal niets toe.

PriceyRook54

PriceyRook54

11-08-2021 om 14:31

Ach Apple heeft mijn ziel al jaren 

Fleece schreef op 11-08-2021 om 14:19:

Ik ben pas écht ouderwets. Ik betaal het liefst contant!
Dan weet ik precies hoeveel ik uitgeef.

Daar wil ik eigenlijk ook weer naar terug. 

Ik betaal ook altijd met mijn telefoon. Hoef nooit meer mijn pincode in te geven, vind het echt ideaal. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-08-2021 om 14:39

Fleece schreef op 11-08-2021 om 14:19:

Ik ben pas écht ouderwets. Ik betaal het liefst contant!
Dan weet ik precies hoeveel ik uitgeef.

Ik ook! Want alleen zo houd ik goed overzicht op mijn budget. En winkels en de bank kunnen niet bijhouden hoeveel/wat/bij wie ik koop.

Ik merk dat ik steeds vaker betaal met mijn telefoon. Mijn portemonnee meenemen met al die pasjes vind ik gewoon veel gedoe en gesjouw. Mijn telefoon heb ik eigenlijk altijd bij me, dus super simpel om dan tijdens de wandeling met de hond even een ijsje af te rekenen of iets dergelijks.

Hier ook apple pay! 
Ik heb eigenlijk geen idee waar m'n pinpas is 

Als ik met pin betaal dan contactloos (en soms moet je dan alsnog een pincode invoeren). Insteken is eigenlijk nergens meer nodig. Boodschappen betaal ik contant.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.