Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen


Moxxie schreef op 15-05-2022 om 13:16:

[..]

Precies! Daarom vind ik het ook zo vervelend als er op die mensen gereageerd wordt met iets als 'O, dus jij vindt dat je om verkrachting mag lachen' als ze zeggen dat ze het jammer vinden dat het programma stopt. Dat maakt de kloof alleen maar groter.

Het lijkt me juist prima als die kloof onoverbrugbaar wordt. Het is toch een enorme vooruitgang als de brug naar vrouwenhaat wordt afgebroken en de seksisten op een afgelegen en onbereikbaar eiland komen te staan? Als we die brug opblazen, kan de nieuwe generatie er niet meer overheen en hebben we de wereld weer een klein stukje mooier en vrediger gemaakt.

MRI schreef op 15-05-2022 om 13:27:

[..]

En hoe vind je het dan als men zou zeggen "prima als het programma doorgaat, maar een excuus zou heel fijn zijn (al was het maar 'goh we wilden niemand kwetsen') en zonder seksistische/racistische en homo/transfobe grappen?

Prima reactie toch? Voor mij persoonlijk is het niet genoeg omdat dit de spreekwoordelijke druppel was en ik niet geloof dat ze een programma zonder dat soort grappen kunnen maken, maar ik veroordeel mensen die zo reageren niet. 

Athan schreef op 15-05-2022 om 13:34:

[..]

Het lijkt me juist prima als die kloof onoverbrugbaar wordt. Het is toch een enorme vooruitgang als de brug naar vrouwenhaat wordt afgebroken en de seksisten op een afgelegen en onbereikbaar eiland komen te staan? Als we die brug opblazen, kan de nieuwe generatie er niet meer overheen en hebben we de wereld weer een klein stukje mooier en vrediger gemaakt.

Maar Athan, je kunt toch niet iedereen afschrijven die zegt 'Ik ben fan van Johan, maar dit ging echt te ver'?

MRI

MRI

15-05-2022 om 13:45

Moxxie schreef op 15-05-2022 om 13:38:

[..]

Prima reactie toch? Voor mij persoonlijk is het niet genoeg omdat dit de spreekwoordelijke druppel was en ik niet geloof dat ze een programma zonder dat soort grappen kunnen maken, maar ik veroordeel mensen die zo reageren niet.

niet relevant mijn reactie bij nader inzien

Moxxie schreef op 15-05-2022 om 13:40:

[..]

Maar Athan, je kunt toch niet iedereen afschrijven die zegt 'Ik ben fan van Johan, maar dit ging echt te ver'?

Ik weet niet, wat mij betreft mag er best wat meer taboe heersen op "Ik ben fan van een uitgesproken seksist."

Ik weet niet of JD echt een vrouwenhater is (denk het wel), maar een uitgesproken seksist is het zeker. Dat valt toch echt niet (meer) te ontkennen.

MRI

MRI

15-05-2022 om 13:58

Athan schreef op 15-05-2022 om 13:51:

[..]

Ik weet niet, wat mij betreft mag er best wat meer taboe heersen op "Ik ben fan van een uitgesproken seksist."

Ik weet niet of JD echt een vrouwenhater (denk het wel), maar een uitgesproken seksist is het zeker. Dat valt toch echt niet (meer) te ontkennen.

Nou ja, vooral omdat er dus geen excuses gemaakt worden door VI noch een intentieverklaring komt om niet meer seksistisch te zijn. 

In feite is het dus nu: ja we maken grappen over verkrachting, lachen daarom, maken er nog gewelddadiger grappen overheen, maken iedereen die zich daar aan stoort uit voor woke en cancelcultuur/ opgewonden dames. We gaan zielig doen als iemand er iets van zegt, stappen met opgestoken vaandel op en gaan daarna gewoon door. 

De mensen die zeggen, 'nou ik ben fan, maakt niet uit wat je doet hoor JD en Gijp''  vinden die werkwijze dan ook normaal?  Of is het: 'ja niet zo netjes misschien maar niet zeuren hoor.'? 

Dan geef je toch ook steun aan die handelwijze?Zodat ze kunnen doen wat ze willen?  Maakt niet uit wat ze uitbraken. Steun je dan niet kwetsend gedrag?

MRI

MRI

15-05-2022 om 14:01

Athan schreef op 15-05-2022 om 13:51:

[..]

Ik weet niet, wat mij betreft mag er best wat meer taboe heersen op "Ik ben fan van een uitgesproken seksist."

Ik weet niet of JD echt een vrouwenhater (denk het wel), maar een uitgesproken seksist is het zeker. Dat valt toch echt niet (meer) te ontkennen.

Overigens vermoed ik niet dat JD een vrouwenhater is hoor. Hij bespeelt gewoon zijn publiek en dat bestaat voor een groot deel uit mannen die het leuk vinden. Het is een manier van brotherbonding en een soort macht voelen dat ze dat kunnen maken voor mijn gevoel. Tegen Heleen Hendrix is hij volgens mij gewoon netjes

MRI schreef op 15-05-2022 om 14:01:

[..]

Overigens vermoed ik niet dat JD een vrouwenhater is hoor. Hij bespeelt gewoon zijn publiek en dat bestaat voor een groot deel uit mannen die het leuk vinden. Het is een manier van brotherbonding en een soort macht voelen dat ze dat kunnen maken voor mijn gevoel. Tegen Heleen Hendrix is hij volgens mij gewoon netjes

Nou ja, wat noem je netjes? Als ze er niet bij is niet direct hoor. Ik zag een stukje terug waar een promotiefoto van die drie plus Helene Hendriks in hun uitzending getoond werd (zij was er dus niet bij), en hij begon echt metéén als eerste over hoe groot haar borsten wel niet waren, zo van: Jezus Christus, wat heeft dat wijf een enorme hahahahahahaha. Grote lol alom, je kent het wel. Nee, bij vrouwen gaat het altijd over hun lichaam (en vooral wat mannen daar dan mee kunnen) bij hem. Net als eerder die opmerking over de turnster.

Maar Hendriks boeit dat blijkbaar niet en denkt net als Watertoren denk ik.

MRI

MRI

15-05-2022 om 17:51

Rondstruiner schreef op 15-05-2022 om 17:42:

[..]

Nou ja, wat noem je netjes? Als ze er niet bij is niet direct hoor. Ik zag een stukje terug waar een promotiefoto van die drie plus Helene Hendriks in hun uitzending getoond werd (zij was er dus niet bij), en hij begon echt metéén als eerste over hoe groot haar borsten wel niet waren, zo van: Jezus Christus, wat heeft dat wijf een enorme hahahahahahaha. Grote lol alom, je kent het wel. Nee, bij vrouwen gaat het altijd over hun lichaam (en vooral wat mannen daar dan mee kunnen) bij hem. Net als eerder die opmerking over de turnster.

Maar Hendriks boeit dat blijkbaar niet en denkt net als Watertoren denk ik.

O jee dat wist ik niet. Ook weer een grote bah inderdaad.   Maar zo zie je maar weer: het is allemaal stoer doen als de vrouw in kwestie er niet bij zit. 

MRI schreef op 15-05-2022 om 17:51:

[..]

O jee dat wist ik niet. Ook weer een grote bah inderdaad. Maar zo zie je maar weer: het is allemaal stoer doen als de vrouw in kwestie er niet bij zit.

In een latere uitzending zat ze er wel bij en zeiden Derksen en vd Gijphetzelfde, en zij zat er niet mee , ze vond zelf ook dat ze op die foto grote borsten had,  of in ieder geval het leek of ze grote borsten had .

MRI

MRI

15-05-2022 om 18:28

majorette2005 schreef op 15-05-2022 om 18:03:

[..]

In een latere uitzending zat ze er wel bij en zeiden Derksen en vd Gijphetzelfde, en zij zat er niet mee , ze vond zelf ook dat ze op die foto grote borsten had, of in ieder geval het leek of ze grote borsten had .

Oh nou dan gaat mijn theorette niet op en geeft het niet hè? dat ze seksistisch zijn.


Rondstruiner schreef op 15-05-2022 om 17:42:

[..]

Nou ja, wat noem je netjes? Als ze er niet bij is niet direct hoor. Ik zag een stukje terug waar een promotiefoto van die drie plus Helene Hendriks in hun uitzending getoond werd (zij was er dus niet bij), en hij begon echt metéén als eerste over hoe groot haar borsten wel niet waren, zo van: Jezus Christus, wat heeft dat wijf een enorme hahahahahahaha. Grote lol alom, je kent het wel. Nee, bij vrouwen gaat het altijd over hun lichaam (en vooral wat mannen daar dan mee kunnen) bij hem. Net als eerder die opmerking over de turnster.

Maar Hendriks boeit dat blijkbaar niet en denkt net als Watertoren denk ik.

wat flauw om mij hierom te benoemen. ik voel me nu aangevallen om mijn mening. Dat is geen fijn gevoel. 

watertoren schreef op 15-05-2022 om 18:33:

[..]

wat flauw om mij hierom te benoemen. ik voel me nu aangevallen om mijn mening. Dat is geen fijn gevoel.

Het was oprecht niet als sneer bedoeld. Maar ik denk dat zij er net zo instaat als jij hier meermaals hebt laten blijken er in te staan. Dat leek me niet iets vervelends naar jou om te benoemen. Maar als jij dat wel zo opvat, dan spijt me dat.

majorette2005 schreef op 15-05-2022 om 18:03:

[..]

In een latere uitzending zat ze er wel bij en zeiden Derksen en vd Gijphetzelfde, en zij zat er niet mee , ze vond zelf ook dat ze op die foto grote borsten had, of in ieder geval het leek of ze grote borsten had .

Ja, dat zei ik al, het boeit haar niet.

Rondstruiner schreef op 15-05-2022 om 18:51:

[..]

Het was oprecht niet als sneer bedoeld. Maar ik denk dat zij er net zo instaat als jij hier meermaals hebt laten blijken er in te staan. Dat leek me niet iets vervelends naar jou om te benoemen. Maar als jij dat wel zo opvat, dan spijt me dat.

Oke, dan is het wat mij betreft goed maar ik zag het echt wel als een sneer naar mijn toe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.