Eten Eten

Eten

Welke groenten eten jullie vaak?

Ik ben benieuwd welke groenten vaak bij jullie op tafel staan. Bij ons zijn de standaard groenten:
- tomaat
- courgette
- spinazie
- paprika
- ijsbergsla
- komkommer
- spitskool

We varieren verder met:
- wortel
- doperwtjes
- sperziebonen
- boerenkool
- andijvie
- rodekool
- broccoli

Hopelijk kan ik wat meer inspiratie op doen.


  • Bloemkool
  • Broccoli
  • Erwten en wortel
  • Witte bonen in tomatensaus
  • Courgette
  • Tuinbonen
  • Spinazie

Dat is het wel zo'n beetje. Wil wel wat meer variatie dus ik lees mee. 

Wij eten veel wortel, sperziebonen, prei, broccoli, sla, rode kool, spinazie, bloemkool en zoete aardappelen. Nu we richting winter gaan straks ook weer pastinaak en pompoen.

Dit zijn vooral de groenten die wat goedkoper zijn, soms haal ik een groentenpakket en zo had ik van de week ook heerlijke verse bieten (gegrild uit de oven met balsamico zijn het net snoepjes), venkel en spitskool.

Regendrup. schreef op 17-09-2021 om 17:31:
  • Bloemkool
  • Broccoli
  • Erwten en wortel
  • Witte bonen in tomatensaus
  • Courgette
  • Tuinbonen
  • Spinazie

Dat is het wel zo'n beetje. Wil wel wat meer variatie dus ik lees mee.

Oh witte bonen in tomatensaus! Die heb ik al heel lang niet meer gehad, goed idee!

AcidicShark11

AcidicShark11

17-09-2021 om 17:35

Ik eet vrijwel alle groentes wel. Ben alleen niet zo heel gek op bonen, zuurkool en aubergine al eet ik het wel (bonen liever niet).

Groenten blegh! 
Maar mais en bruine bonen met stroop zijn wel te doen

Tomaat, komkommer, ui, paprika, courgette, aubergine, champignons, sla in alle soorten, andijvie, kool in allerlei soorten ( mmm straks weer boerenkool!) bloemkool,  spinazie, venkel, wortel, prei, boontjes, bleekselderij, koolrabi, knolselderij, taugé en andere kiemgroente, avocado ( telt dat als groente?), mais ( kolven), en in t seizoen natuurlijk ook dingen als  asperges, raapsteeltjes, 

Eigenlijk koop ik bijna alles wel wat ik bij de groenteboer zie liggen. Als ik het niet ken neem ik het mee en zoek ik er een leuk recept bij (of ik vraag het de groenteboer) 

 Bloemkool, spinazie, wortel, broccoli, boerenkool, sperziebonen, sla, komkommer, tomaat, paprika, courgette, witlof, rode biet, andijvie, champignons heel vaak.

Af en toe: doperwten, asperges, rode kool, pompoen, aubergine.

De overige peulvruchten reken ik eigenlik niet als groente maar als vleesvervangers (linzen, kikkererwten, bruine/witte bonen etc). Dat eet ik ook vaak

Wij eten elke week wel:
Tomaat
Komkommer
Sla
Paprika
Wortel
Doperwtjes
Courgette
Ui 

En regelmatig:
Spinazie
Broccoli
Andijvie
Boerenkool
Zuurkool
Aubergine
Sperziebonen
Prei
Rode kool

Champignons

Rucola 

En twee keer per week peulvruchten als kikkerwten, bruine bonen of kidneybonen, maar daar eten we altijd nog groenten bij.

Wij eten vaak: aubergine,courgette, tomaten,paprika, spinazie, sperziebonen, linzen en asperges. In de winter ook nog rode kool. 

Mij persoonlijk kan je voor aubergine in wat voor vorm wakker maken..

Wij eten regelmatig spinazie, broccoli, sperziebonen, roerbakgroenten, sla, tomaat, paprika, komkommer, erwtjes, worteltjes, champignons, rode kool, bietjes, soms ook bloemkool, prei, courgette en aubergine, en in de winter rauwe andijvie, spruitjes, hutspot en boerenkool voor in stamppotten.

Ik eet (heel) vaak:
Paprika
Tomaat
Aubergine
Courgette
Kastanjechampignons
Spinazie
Bloemkool
Wortel
Linzen
Kikkererwten
Aardappelen

En regelmatig:
Sperziebonen
Snijbonen
Bietjes
Rode kool
Courgette
Boerenkool
Kapucijners
Kidneybonen

Soms: pompoen, knolselderij, zuurkool.

Ik zou ook mijn repertoire graag wat uitbreiden, dus hoop hier op inspiratie.

Lolly

Lolly

17-09-2021 om 18:32 Topicstarter

Peulvruchten eet ik sowieso 1x per week, maar reken ik niet als groenten. 

Wij eten eigenlijk heel wisselend groenten:
Verschillende soorten sla, tomaten, komkommer, paprika, wortel, andijvie, spinazie, witlof, uien, prei, erwten, sperciebonen, witte bonen, bruine bonen, kidneybonen, sojabonen, borlottibonen, linzen, selderij, rode kool, witte kool, spitskool, boerenkool, zuurkool, bloemkool, brocoli, spruitjes, asperges, mais, tauge en lenteui.

TanSwallow86

TanSwallow86

17-09-2021 om 18:48

Ik eet alle soorten groentes behalve, 
Snijbonen
Bietjes
Alle bonen
Warme wortels

Ik kan beter opnoemen wat ik niet eet 

Rode kool
Zuurkool
Rucola

Euh, de rest vind ik lekker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.