Eten Eten

Eten

Welke 100% pindakaas?

We willen graag switchen naar een iets gezondere pindakaas. Dit zou dan een 100% pindakaas moeten zijn. Maar de gene die we geprobeerd hebben beviel niet heel goed. Snel een olielaag bovenop en vrij droog. En ik wil niet weer een pot bijna vol afvoeren. Hij is niet weggegooid maar doorgegeven. 

We willen dus iets wat gemengd blijft = smeuig, zonder stukjes. 


ondersteboven bewaren, dan blijft ie goed gemixt. Anders hou je altijd een laagje bovenop

Ik vind die van Lidl met stip de beste. Lekker en je moet inderdaad af en toe even de olie doorroeren maar dat is inherent aan pindakaas zonder toevoegingen.

Dat bestaat niet. Je moet altijd roeren. 
Ik vind de 100% van de Lidl heel lekker. 

goed roeren en in de koelkast heb ik ook geleerd.

Die van de Lidl had ik laatst gratis gekregen maar ik vind hem niet lekker. Ik had ook nog nooit 100% pindakaas op dus hou het voortaan bij de gewone pindakaas.

Gewoon even roeren voor je hem eet. 

Ik vind de lidl het lekkerst maar heb nu ah die is ook prima. Maar roeren hoort erbij

watertoren schreef op 26-06-2023 om 13:44:

Die van de Lidl had ik laatst gratis gekregen maar ik vind hem niet lekker. Ik had ook nog nooit 100% pindakaas op dus hou het voortaan bij de gewone pindakaas.

Dat vind ik grappig om te lezen, voor mij is gewone pindakaas juist pindakaas zonder toevoegingen.

Wel even roeren idd maar dat hoeft niet iedere dag en is zo gebeurd.

Ik gebruik al tijden de 100 % pindakaas van de Dirk ( merk : 1deBeste) .  Blijft lekker smeuïg en smaakt heerlijk . Wel af en toe roeren.

Wij hebben al jaren de 100% pindakaas van AH-huismerk. Ook weleens die van de Jumbo en Plus geprobeerd, maar vind die van de AH het fijnst. Wel altijd doorroeren als je 'm gebruikt, maar da's bij iedere 100% pindakaas zo. Er staat nooit er enorme laag olie op, hij blijft smeuïg tot de bodem en smaakt zoals pindakaas zou moeten smaken. Oh ja, en niet de grote pot nemen, die is niet normaal door te roeren.

Ik geloof dat ik nog nooit zoveel tekst heb gewijd aan een pot pindakaas

Goed roeren hoort er inderdaad bij met 100% pindakaas. Dat is juist omdat er niks anders in zit dan pinda's, daardoor komt de olie bovendrijven.
Ook de bodem van de pot meenemen met roeren, anders eindig je daar met een droge klont pinda's. 

Yep. Roeren hoort erbij. Nu gebruik ik de pindakaas vooral door mijn havermoutmix in de ochtend en ik ben gestopt met roeren. Het laatste drogere beetje spoel ik uit met heet water waar ik mijn havermoutmix toch al mee maak. Maar goed, dat is natuurlijk geen optie als je het vooral op brood gebruikt.
Ik koop overigens de bio 100% versie van AH. Lekker!

RoosOpJeHoed schreef op 26-06-2023 om 14:37:

Wij hebben al jaren de 100% pindakaas van AH-huismerk. Ook weleens die van de Jumbo en Plus geprobeerd, maar vind die van de AH het fijnst. Wel altijd doorroeren als je 'm gebruikt, maar da's bij iedere 100% pindakaas zo. Er staat nooit er enorme laag olie op, hij blijft smeuïg tot de bodem en smaakt zoals pindakaas zou moeten smaken. Oh ja, en niet de grote pot nemen, die is niet normaal door te roeren.

Ik geloof dat ik nog nooit zoveel tekst heb gewijd aan een pot pindakaas

Ik eet zelf geen pindakaas maar koop ook al jaren de pindakaas van AH voor mijn zoon.
Aangezien hij echt een grootverbruiker is wel de grote potten en @Roosopjehoed heeft helemaal gelijk, je moet over serieuze spierballen beschikken om die pot door te kunnen roeren 
Dus ben je een "normaal" gebruiker, ga voor de reguliere verpakking.

Als de pindakaas te droog wordt, gewoon olie erbij gooien en weer goed roeren. Hoeft niet eens arachideolie te zijn, pinda's smaken zo sterk dat een klein scheutje olijfolie niet opvalt. Weggooien is zonde!

Trouwens, laatst geleerd dat pindakaas uit het Sranantongo komt: 
https://www.universiteitvannederland.nl/college/de-gruwelijke-geschiedenis-van-je-patas

Hier ook ah. De 100% amandelpasta of amandel/pind/cashewnoten van de ah vind ik ook heerlijk!

Als je goed roert en de bodem meeneemt elke keer is hij bij regelmatig gebruik goed doorgeroerd vind ik. Als je hem lang niet gebruikt zul je wel elke keer weer even goed moeten roeren.

Hier nog een enthousiasteling voor de Lidl pindakaas!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.