Eten Eten

Eten

Welke 100% pindakaas?

We willen graag switchen naar een iets gezondere pindakaas. Dit zou dan een 100% pindakaas moeten zijn. Maar de gene die we geprobeerd hebben beviel niet heel goed. Snel een olielaag bovenop en vrij droog. En ik wil niet weer een pot bijna vol afvoeren. Hij is niet weggegooid maar doorgegeven. 

We willen dus iets wat gemengd blijft = smeuig, zonder stukjes. 


Envelop schreef op 26-06-2023 om 14:13:

[..]

Dat vind ik grappig om te lezen, voor mij is gewone pindakaas juist pindakaas zonder toevoegingen.

Wel even roeren idd maar dat hoeft niet iedere dag en is zo gebeurd.

Ik eet niet vaak pindakaas op brood. Ik gebruik pindakaas hoofdzakelijk om satesaus van te maken. 

Heb je een goede keukenmachine? Ik maak onze pindakaas zelf. Pinda's in de keukenmachine en draaien maar. Ik hoef geen olie toe te voegen. En ik hoef de pindakaas ook nooit te roeren als het in de pot zit uiteindelijk. Ook leuk om met andere noten te experimenteren. De combi pinda en cashewnoten vind ik erg geslaagd. 

Ysenda

Ysenda

26-06-2023 om 17:08 Topicstarter

Mushu schreef op 26-06-2023 om 16:44:

Heb je een goede keukenmachine? Ik maak onze pindakaas zelf. Pinda's in de keukenmachine en draaien maar. Ik hoef geen olie toe te voegen. En ik hoef de pindakaas ook nooit te roeren als het in de pot zit uiteindelijk. Ook leuk om met andere noten te experimenteren. De combi pinda en cashewnoten vind ik erg geslaagd.

Nee, ik heb überhaupt geen keukenmachine. Daar is gewoon geen plek voor. mijn keuken is 1.70x2.25 van muur tot muur en een vaatwasser (klein model) vonden we belangrijker dan dat extra kastje.  

Ysenda

Ysenda

26-06-2023 om 17:11 Topicstarter

hmmm, roeren, altijd, daar wordt ik echt niet blij van. 
Hoewel gezonder ben ik erg bang dat ik deze dan maar oversla. 
Dank jullie wel voor de input. 

die van AH heb ik niets op aan te merken. Helemaal prima.

Sinds een paar maanden koop ik alleen nog maar de pindakaas van de pindakaaswinkel.nl

Onze bakker verkoopt deze potten, erg lekker en blijft smeuïg,  in diverse smaken maar wij houden alleen van naturel. 

Blackbird28 schreef op 26-06-2023 om 17:49:

Sinds een paar maanden koop ik alleen nog maar de pindakaas van de pindakaaswinkel.nl

Onze bakker verkoopt deze potten, erg lekker en blijft smeuïg, in diverse smaken maar wij houden alleen van naturel.

Maar die bevat niet 100% pinda's, in de naturel variant is bijvoorbeeld nog kokosolie en zout toegevoegd. 

Als het echt 100% pinda is, zou er toch geen verschil moeten zijn tussen merken 🤔

Pindakaaswinkel vind ik ook heel lekker, maar dit is inderdaad niet 100% pinda. Die met witte chocoladestukjes vind ik heerlijk. Maar valt helaas niet onder gezond 😅

Lena55 schreef op 26-06-2023 om 19:09:

Als het echt 100% pinda is, zou er toch geen verschil moeten zijn tussen merken 🤔

Ik denk dat het verschil 'm zit in hoe lang de pinda's gemalen zijn, of de pinda's gebrand zijn en vooral ook de algehele kwaliteit van de gebruikte pinda's. 

Schommelstoel schreef op 26-06-2023 om 20:13:

[..]

Ik denk dat het verschil 'm zit in hoe lang de pinda's gemalen zijn, of de pinda's gebrand zijn en vooral ook de algehele kwaliteit van de gebruikte pinda's.

Ja, dat klinkt wel logisch!

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

26-06-2023 om 20:25

Hier ook team LIDL.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-06-2023 om 20:30

Hier ook Lidl. Niet alleen op brood, maar vooral ook om zelf pindasaus te maken (meestal van de hardere restjes die door slordig roeren onder in de pot achterblijven.) Heerlijk. 

Ik zit nog in de testfase. 
Jarenlang PCD pindakaas gegeten, vond ik de lekkerste, nu net bijna de eerste pot AH 100% leeg (met stukjes). Was wel oké. Maar dan neem ik de volgende keer de Lidl-versie mee. Zonder stukjes. 
Kijken hoe ik die vind. 

Heb ook zelf een tijdje pindakaas gemaakt. 
Gewoon pinda’s malen met wat arachideolie erbij. 
Maar mijn staafmixer was er niet blij mee, die moest ik halverwege altijd af laten koelen. Werd zo heet dat ik hem niet meer vast kon houden. 
Tja, geen keukenmachine…. 

Ik vind zelf deze erg lekker, nooit geweten dat het 100% pinda's is.

biologische-pindakaas-0-e702488d087cb71231f976780dfc74fb-311x311.png

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.