Eten Eten

Eten

Welk eten van “vroeger” mis je?

noemmijmaarsuus schreef op 25-07-2021 om 00:30:

[..]

Dan heb ik een tip voor je: een mergpijpje erin met wat rundvlees als basis, lmijntesoep.

Van mijn spaanse vriendin geleerd, die in de keuken van goed spaans restaurant staat: 2 kippenpoten, stuk (zuurkool)spek, runderschenkel, het groen van 2 preien, 2 aardappelen opzetten met 3 liter water, het liefst in snelkookpan. Na 45 minuten stoom eraf, vlees eruit zeven. Als vlees beetje is afgekoeld, de kippenpoten ontdoen van botten en vel en andere ongerechtigheden. Spek in repen of blokjes snijden. Runderschenkel merg eruit wippen en terug in bouillon. De bouillon pureren, met staafmixer of roerzeef. Als dat helemaal glad is en zonder klonten, vlees erin. Deze soep afmaken met het wit van de prei (fijngesneden) en evt vermicelli

Met stip op één: côte d'or met rozijnen en hazelnoten. In Frankrijk geloof ik nog wel verkrijgbaar, maar hier helaas niet meer. 

De Lila pause caramel vond ik heerlijk op de middelbare school.
Verder mis ik mosterdchips en mijn geliefde mist de sate-chips. Oh en de tijgernootjes sate-curry! 
Wij houden van snacken hier thuis geloof ik

Nieuwe receptuur is inderdaad bijna nooit lekkerder. Had van de week kokosbrood gekocht NU MET MINDER SUIKER stond er. Mooi dacht ik is het minder zoet. Nee dus.... anders zoet. Er was sorbitol aan toegevoegd wat ook de structuur niet ten goede kwam. Volgende keer het andere merk dat mijn super verkoopt maar eens proberen.

Bakblik schreef op 25-07-2021 om 17:21:

Nieuwe receptuur is inderdaad bijna nooit lekkerder. Had van de week kokosbrood gekocht NU MET MINDER SUIKER stond er. Mooi dacht ik is het minder zoet. Nee dus.... anders zoet. Er was sorbitol aan toegevoegd wat ook de structuur niet ten goede kwam. Volgende keer het andere merk dat mijn super verkoopt maar eens proberen.

Dat doen producenten vaak. Denk je iets met minder suiker en dus minder zoet te kopen, stoppen ze er zoetstof in. Bah!

Verbeterd recept vind ik ook nooit beter dan het vorige recept.

Balisto, zo'n lekkere snack waar ik begin jaren negentig een zwak voor had. Bestaat dat ook niet meer? 

kay89 schreef op 25-07-2021 om 18:50:

Balisto, zo'n lekkere snack waar ik begin jaren negentig een zwak voor had. Bestaat dat ook niet meer?

Jawel hoor, volgens mij ligt het zelfs in het snoeprek bij de kassa's 

Balisto de groene en paarse allebei nog verkrijgbaar

Bij de action gezien

Ook bij jumbo:
https://www.jumbo.com/zoeken?SynchronizerToken=e37afcb3d063a9f3e94aff60e55611bde30851070521694b18100333f2d10e98&searchTerms=balisto

Bestaat gelukkig nog wel. Héél af en toe koop ik dat. Ben geen chocola liefhebber maar dit vind ik wel lekker

Die groene vond ik erg lekker. 

Bakblik schreef op 25-07-2021 om 17:21:

Dat is de reden dat ik light frisdranken ook niet lekker vind. Zo onnatuurlijk zoet, bah. Drink nog liever water. 

Ik vind cola light of zero juist wel lekker. Ik vind gewone cola nu niet lekker meer. 

Ik ook. Onnatuurlijk inderdaad.

Smax 😋

Het is niet dat ik 'm persé heel erg mis, maar de Speedy mag van mij wel terug komen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.