Eten Eten

Eten

Wat vind jij niet lekker waar verder 'iedereen' van houdt

Ik ben nog niemand tegenkomen die dit ook heeft, maar ik heb een enorme afkeer van yoghurt. De consistentie, de smaak, de geur, de naam, ik vind er echt niks aantrekkelijk aan. Iemand yoghurt zien eten vind ik ook vervelend.

Wat lust jij niet graag, wat (bijna) iedereen om jou heen gewoon eet?


Ontopic: ik denk ook dat heel veel mensen snoep lekker vinden. Maar alleen drop kan ik wel waarderen, de rest van categorie "schepsnoep": vreselijk! Véél te zoet/plakkerig. 

AliceM1982 schreef op 14-02-2022 om 22:31:

[..]

Ik vind zelfgemaakte ook veel lekkerder, en dat is zo ontzettend simpel...

Precies het valt best mee, maar als je in de winkel ziet hoeveel saté/pinda sauzen er zijn en hoeveel er verkocht wordt tijdens actieweken.

Drop
Karamel
Vanille alles (vla, ijs, pudding)
Bananen alles (vla, ijs, pudding)
Koffie, koffiesmaak en mokka alles
Alcohol
Champignons of andere paddenstoelen
Boontjes, erwten in alle vormen en alles wat er op lijkt (zijn linzen ook bonen?)
Garnalen en alle andere niet-vis-zeefriemeltjes met oogjes (of een poepgat, zoals oesters en mosselen)
Karnemelk
Andijvie
Gewoon brood, als in een boterham met kaas of worst. Ik heb echt helemaal niks met brood (maar ik eet het wel omdat "het moet")
Sinasappelsap met pulp
Appelsap en eigenlijk appel-alles, op appelcake/appeltaart na
Alle soorten yoghurt en yoghurt verwanten op aardbeien, frambozen of bosbessenkwark na

noas_1993 schreef op 15-02-2022 om 08:29:

[..]

En donuts vind ik inderdaad ook niet zo, waarom vinden mensen dat lekker? Zo droog..
Brie vind ik trouwens ook niet lekker

Goede donuts zijn niet droog. Maar in Nederland heb je die niet zoveel. Verse van de Krispy Kreme zijn echt heerlijk!!

BrightEchidna89

BrightEchidna89

16-02-2022 om 20:03

April2021 schreef op 16-02-2022 om 19:16:

[..]

Goede donuts zijn niet droog. Maar in Nederland heb je die niet zoveel. Verse van de Krispy Kreme zijn echt heerlijk!!

Exact. Droge donuts = oude donuts. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

17-02-2022 om 11:43

Regendrup. schreef op 16-02-2022 om 11:00:

[..]

Ja! Ik krijg er ook spontaan zin in.

Ik ook 😄, al kan ik er niet zo goed tegen ivm PDS

Midas echt? Dat snap ik echt niet. Pindakaas, water, beetje ketjap, sambal, klaar.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-02-2022 om 11:47

NightNurse schreef op 15-02-2022 om 14:47:

[..]

Brie met lemoncurd is nog lekkerder

Dat ken ik niet, dat zal ik eens uitproberen. 

Brie met ananas, of brie met balsamico creme..  ook zo lekker.  Ik hou dus gewoon enorm van brie, dat is duidelijk  


(Haha, nogal oftopic zo)

Prachtwacht schreef op 03-02-2022 om 15:20:

[..]

Kaas met stroop eten veel Limburgers.

Kaas met áppelstroop welteverstaan… Buiten Limburg wordt met stroop vaak gewoon suikerstroop bedoeld. Dat zie ik ook niemand op zijn boterham met kaas eten.

Appelstroop op je pannenkoek of op brood met leverworst of cervelaatworst is ook lekker!

Ik weiger categorisch iets te eten wat in of rond het water leeft… ook eend dus… Niet te hachelen🤮
Risotto, koffie, sushi, paddestoelen, geitenkaas, alcohol…. Check! Overrated allemaal

Mukske schreef op 17-02-2022 om 12:10:

[..]

Kaas met áppelstroop welteverstaan… Buiten Limburg wordt met stroop vaak gewoon suikerstroop bedoeld. Dat zie ik ook niemand op zijn boterham met kaas eten.

Appelstroop op je pannenkoek of op brood met leverworst of cervelaatworst is ook lekker!

Heerlijk, grof volkorenbrood met extra  belegen kaas met suikerstroop, dat vind ik nu echt een traktatie 😋.

Mukske schreef op 17-02-2022 om 12:10:

[..]

Kaas met áppelstroop welteverstaan… Buiten Limburg wordt met stroop vaak gewoon suikerstroop bedoeld. Dat zie ik ook niemand op zijn boterham met kaas eten.

Appelstroop op je pannenkoek of op brood met leverworst of cervelaatworst is ook lekker!

Appelstroop met leverworst/cervelaatworst op pannekoek?🤢

AliceM1982 schreef op 17-02-2022 om 11:43:

[..]

Ik ook 😄, al kan ik er niet zo goed tegen ivm PDS

Midas echt? Dat snap ik echt niet. Pindakaas, water, beetje ketjap, sambal, klaar.

Als bijbaan heb ik een aantal jaren in de winkel gewerkt. Dat is wel hetgeen wat ik zag.Was ook redelijk vaak in de aanbieding vooral de A merken.

Ik gebruik dan melk maar zou het ook eens met kokosmelk willen maken.

Kijk voor de leuk maar een in een midden/grote supermarkt en je zult zien hoeveel soorten ze wel niet hebben.

Ik heb gelukkig al een stel medestanders gelezen, dus ik weet inmiddels dat niet iedereen het lekker vindt

Maar karamel dus. Gatsiedegatsie. En het gaat tegenwoordig overal door- en/of overheen. Ik durf in een restaurant nauwelijks meer een toetje te bestellen. En dat stoort me mateloos, want ik ben dol op desserts. 

MidasWolf schreef op 17-02-2022 om 12:50:

[..]

Als bijbaan heb ik een aantal jaren in de winkel gewerkt. Dat is wel hetgeen wat ik zag.Was ook redelijk vaak in de aanbieding vooral de A merken.

Ik gebruik dan melk maar zou het ook eens met kokosmelk willen maken.

Kijk voor de leuk maar een in een midden/grote supermarkt en je zult zien hoeveel soorten ze wel niet hebben.

Als je echt lekkere pindasaus wil maken:

Aanlengen met melk ipv water als het even kan (liefst eerst nog uitje met knoflook fruiten, iets meer werk, maar ala). En verder kruiden met sambal, ketoembar, djahe (gember), laos, sereh (citroengras) en ketjap manis.

bieb1963 schreef op 17-02-2022 om 18:57:

[..]

Als je echt lekkere pindasaus wil maken:

Aanlengen met melk ipv water als het even kan (liefst eerst nog uitje met knoflook fruiten, iets meer werk, maar ala). En verder kruiden met sambal, ketoembar, djahe (gember), laos, sereh (citroengras) en ketjap manis.

Dank voor de tip, uitje met knoflook fruiten is zeker een goede om ook eens te doen. Met (kokos)melk is het vind ik ook lekkerder dan met water.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.