Eten Eten

Eten

Wat vind jij niet lekker waar verder 'iedereen' van houdt

Ik ben nog niemand tegenkomen die dit ook heeft, maar ik heb een enorme afkeer van yoghurt. De consistentie, de smaak, de geur, de naam, ik vind er echt niks aantrekkelijk aan. Iemand yoghurt zien eten vind ik ook vervelend.

Wat lust jij niet graag, wat (bijna) iedereen om jou heen gewoon eet?


Dingen als warme wafels, crêpes en churros. Echt gadverdamme. Snap er echt geen bal van dat er soms heuse wachtrijen staan bij kramen die die rotzooi verkopen. Alleen de lucht van zo'n kraam vind ik al misselijkmakend.

Als kind vond ik het ook altijd vreselijk als men me een plezier dacht te doen met pannenkoeken. Die vond ik toen ook al goor. 

Grappig m.b.t. de openingspost: Ik vind yoghurt op zich prima (maar dan wel absoluut zonder klonten en ook zeker geen kwart, brrrr), maar dan gewoon puur (of met fruit, of suiker, of scheutje roosvicee enz), maar ik moet echt geen 'yoghurtsmaakje' ergens doorheen, dus niet door de dressing of het eten, want dan gruwel ik er wél, op voorhand, van. Heel gek.
Maar ook iets als kookroom of creme fraiche: prima door een gerecht, maar ik moet het niet 'proeven' in een gerecht. Dus liefst ook de light varianten, want die smaken minder sterk. Of zoiets

Verder vind ik geitenkaas echt vreselijk.

Melk. Ben ik echt de enige die dat niet te doen vindt? Gooi er chocolade in, klop het met bloem en ei op tot pannenkoek- allemaal prima. Maar niet zo opdrinken. Brrr. 

Ook zoiets; pasta. Of het nou al dente spaghetti is of de doorgekookte lasagnebladen; ik vind het altijd een smakeloze deeghap. Al prijst iedereen mijn lasagne helemaal de hemel in - ik knaag wel op rauwe wortel en een stukje brood. 

En risotto. Misschien nog nooit iemand ontmoet die het goed kan klaarmaken, maar meestal is het een te zoute rijstepap. Net zoiets als de rijst in rijstevlaai levert me dat maar een vraag op; waarom.
Als Laatste, echt met hoofdletter en in de familie berucht; komijn. Komijnenkaas in de koelkast verpest echt mijn dag en kaas geschaafd met een komijnenkaasschaaf mag ook naar een ander. 
(en ja, ik ben ook van de koriander is zeep!)

Biebel schreef op 03-02-2022 om 14:31:

Melk. Ben ik echt de enige die dat niet te doen vindt? Gooi er chocolade in, klop het met bloem en ei op tot pannenkoek- allemaal prima. Maar niet zo opdrinken. Brrr.

Ook zoiets; pasta. Of het nou al dente spaghetti is of de doorgekookte lasagnebladen; ik vind het altijd een smakeloze deeghap. Al prijst iedereen mijn lasagne helemaal de hemel in - ik knaag wel op rauwe wortel en een stukje brood.

En risotto. Misschien nog nooit iemand ontmoet die het goed kan klaarmaken, maar meestal is het een te zoute rijstepap. Net zoiets als de rijst in rijstevlaai levert me dat maar een vraag op; waarom.
Als Laatste, echt met hoofdletter en in de familie berucht; komijn. Komijnenkaas in de koelkast verpest echt mijn dag en kaas geschaafd met een komijnenkaasschaaf mag ook naar een ander.
(en ja, ik ben ook van de koriander is zeep!)

Oh ja, risotto! Die hype heb ik ook nooit begrepen. Ongetwijfeld hangt en staat vast veel met hoe je het klaarmaakt (ofwel wat er door zit enzo), maar waarom rijstebrij als hartige maaltijd ... Niet te vreten.

En oh ja, baklava (dat griekse en turkse mierzoete gebak), echt, hoe kún je het wegkrijgen. Zoet, met vet bladerdeeg. Brrrrr.

Alles met bananensmaak. Banaan is prima, maar geen bananenmilkshake, bananensnoep, bananentoetje, yech. Zo chemisch altijd. 

Netherfield schreef op 03-02-2022 om 14:41:

Alles met bananensmaak. Banaan is prima, maar geen bananenmilkshake, bananensnoep, bananentoetje, yech. Zo chemisch altijd.

Dat heb ik nou net andersom😂

Curry's vind ik ook niet lekker

Gerbera schreef op 03-02-2022 om 12:22:

Amandelspijs, blauw schimmelkaas en filet americain....echt te vies.

Blauwe schimmelkaas, ook zo ranzig 

Aviendha schreef op 03-02-2022 om 13:52:

[..]

Dit zijn toch gewoon walgelijk combi's, en helemaal geen dingen "waar iedereen van houdt"?

Kaas met stroop eten veel Limburgers. 

oh ja bananen. Brrr. Babyvoer vind ik dat

Schimmelkaas en kokos ( zowel geur als smaak ) 

Ik heb nu al een aantal keer een recept gekregen van pasta met spekjes en spinazie a la crème.  Met een uitje,  zonder uitje,  met kaas zonder kaas. Hoe ik het ook bereid, ik blijf het niet te vreten vinden, die smaak van spinazie a la crème van welk merk dan ook blijf ik proeven. Echt vies, snap niet dat er mensen zijn die dat regelmatig eten.

Ik hou niet van pasta. Zo glibberig. Deegwaren moeten wat mij betreft gebakken of gefrituurd zijn, niet gekookt. 

Bakblik schreef op 03-02-2022 om 16:09:

Ik heb nu al een aantal keer een recept gekregen van pasta met spekjes en spinazie a la crème. Met een uitje, zonder uitje, met kaas zonder kaas. Hoe ik het ook bereid, ik blijf het niet te vreten vinden, die smaak van spinazie a la crème van welk merk dan ook blijf ik proeven. Echt vies, snap niet dat er mensen zijn die dat regelmatig eten.

Ik eet dat idd wekelijks, vind 't heerlijk, zeker met toevoeging van kaas. 

redbulletje schreef op 03-02-2022 om 16:28:

Ik hou niet van pasta. Zo glibberig. Deegwaren moeten wat mij betreft gebakken of gefrituurd zijn, niet gekookt.

redbulletje schreef op 03-02-2022 om 16:29:

[..]

Ik eet dat idd wekelijks, vind 't heerlijk, zeker met toevoeging van kaas.

Je houdt niet van pasta maar eet wekelijks die snotglibberige drab met spinazie?  

Vind je het erg dat ik het niet snap.?

Volgens mij nog niet genoemd dus ik zal wel echt de enige zijn 😂
filet americain 🤢

En ik las al ergens olijven, gruwel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.