Eten Eten

Eten

Wat is jouw budgetrecept?

Ligt het aan mij of worden de boodschappen steeds duurder? Tijd om even de broekriem weer aan te trekken en op de boodschappen te letten.

Wat is jouw budgetrecept?


Wat een leuk topic. Ik kan zo even niks bedenken maar ben wel benieuwd!

macaroni met spinazie. 
pannenkoeken ouderwets, dus niet met zo'n Koopmans pakje. 

Linzen met tomatensaus en worst:
Verse worst bakken, ui erbij. Blik tomatenblokjes erbij. Runderbouillionblokje toevoegen. Dan op smaak maken met tijm en peper en zout. Als laatst een blik linzen.

Evt uitbreiden met bleekselderij en paprika.
Lekker met stokbrood. 

KillerQueen schreef op 18-07-2021 om 09:21:

Linzen met tomatensaus en worst:
Verse worst bakken, ui erbij. Blik tomatenblokjes erbij. Runderbouillionblokje toevoegen. Dan op smaak maken met tijm en peper en zout. Als laatst een blik linzen.

Evt uitbreiden met bleekselderij en paprika.
Lekker met stokbrood.

Sowieso linzensoep. Armeluisvoer. 

ja t wordt echt veel duurder. Ik heb een raar geheugen voor cijfers onthouden en zie dat dus dan meteen. Sommige produkten zijn wel 30 cent duurder geworden ineens.

Pasta met broccoli,rode u,  wat pangafilet en kookroom en flink wat kruiden.De pangafilet bakken en wat kookroom erbij,kleine  stukjes broccoli erdoor prakken zodat de saus wat groener wordt en de rest v d broccoli erdoor scheppen. Soms doe ik er ook klein zakje ( zelfgemaakte en ingevroren)tomatensaus door.
 
Wokschotels. Ik doe daar in wat ik in huis heb en dat kan dus steeds varieren. Ik maak klaar wat ik nodig heb en de rest bewaar ik dan. Bv Worteltjes en boontjes,stuk courgette,paprika,rode ui. 

Ik vries veel sauzen in. Dat scheelt veel geld.Trostomaten in de aanbieding? Dan koop ik 5 kilo en verwerk die in de pastasaus of tomatensaus.  Met en zonder gehakt,zodat ik alle kanten op kan.Allemaal platte zakjes,in verschillende maten, en die stapel in dan weer als ze bevroren zijn.

Je hebt wel een blikje za'atar nodig, maar dat koop je eens (voor 4,-) en doe je 50 gerechten mee. 

Ui/knoflook bakken. Spinazie erdoor. Blik kikkererwten. Beetje suiker. Water en bouillonblokje. Prutteldepruttel. Door je gekookte pasta mikken. Beetje za'atar erover. 
Klaar.  

Ik heb het idee dat vooral versprodukten steeds duurder worden. Ik probeer regelmatig diepvries groente en vis te halen, dat is nog een beetje normaal geprijsd. En natuurlijk aanbiedingen en huismerken. 
Mijn budget recept is heel simpel spaghetti met passata en een zooi kruiden, restjes paprika of whatever groente ik overheb en evt gehaktballetjes. 

PriceyRook54

PriceyRook54

18-07-2021 om 10:28

pasta bolognese
Lentil dahl
Boterham met pindakaas

Leuk topic! Wij hebben een groot gezin met 3 pubers, dus fijn om af en toe budgetvriendelijk grote hoeveelheden eten te maken (waar ook nog wat gezonds in zit):

- Maaltijdsoep, bijv. de winterminestrone met pastaschelpjes (recept van AH) 
- Pasta pesto met kip en broccoli (recept van Lekker en Simpel, deze: https://www.lekkerensimpel.com/pasta-pesto-en-broccoli/)
- Nacho's met gehakt, paprika, ui, tomaatjes en geraspte kaas uit de oven 

Mevrouw75 schreef op 18-07-2021 om 09:23:

[..]

Sowieso linzensoep. Armeluisvoer.

Van de groene meisjes! Heerlijk recept 

- Pasta carbonara, met ontbijtspek en doperwten.
- Bolognesesaus (voor o.a. moussaka, pasta bolognese, lasagne, en Chili con carne)
- Falafel, gemaakt zelf geweekte kikkererwten.
- Kapucijners met (ontbijt)spek en zelfgemaakte appelmoes (is appel stomen met wat zoetstof/suiker)
- Nasi

Een ander mega goeie tip is invriezen of nachtje af laten koelen in koeling van zetmeelrijke producten (brood, pasta, rijst, aardappelen). Dan wordt het zetmeel omgezet in een voedingsvezel. En is ineens stukke gezonder voor je (als in darmen hebben feest). Vraagt een beetje voorbereiding, maar aangezien gezond eten al zo duur is


-Chinese bami (lekker en simpel)
-Pannenkoeken (zelf maken)
-Soep van alle restjes groente en dan broodje knak erbij, wordt de peuter ook blij van. 
-Penne met spinazie, ui en kruidenroomkaas

LydiaDietz schreef op 18-07-2021 om 09:43:

Je hebt wel een blikje za'atar nodig, maar dat koop je eens (voor 4,-) en doe je 50 gerechten mee.

Ui/knoflook bakken. Spinazie erdoor. Blik kikkererwten. Beetje suiker. Water en bouillonblokje. Prutteldepruttel. Door je gekookte pasta mikken. Beetje za'atar erover.
Klaar.

Za'atar heb ik onlangs gekocht, maar nog geen idee wat ik ermee kon doen. Dus dank voor deze tip!

Met een blik tomatenblokjes en bonen kun je ook een eind komen. Dat heb ik altijd op voorraad. Net als kikkererwten en linzen.

En een maaltijdsalade met pasta hoeft ook niet duur te zijn. 

Minestronesoep, ook niet duur en gezond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.